Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Fakturering i "egen regi"?
- Detta ämne har 24 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av danielandersson.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2011 kl. 14:09 #119699CroonaDeltagare
@lancevancedance 16121 wrote:
Har du bättre koll på hur mycket jag säljer?
Jag utgår ifrån att alla som lagt beställningarna hade betalat om jag ringt upp eller skickat några mejl så det är en optimistisk siffra men som sagt så har jag sen 6månader tillbaka 100k obetalda bg beställningar!Fast du kanske borde gå och hänga lite på flashback? Dina inlägg passa nog in lite bättre där… haha
100k obetalda bg beställningar säger inte så mycket om du har 10st ordrar på 10k styck.
På vilket sätt relaterar du mitt inlägg till flashback?27 februari, 2011 kl. 17:17 #119705lancevancedanceDeltagareImorgon tänker jag kontakta Svea för att förhandla lite om deras administrationstjänster.
Jag tänker börja med deras administrationstjänst, om det är så att jag behöver factoring så kör jag på det med vid ett senare tillfälle.
Är däremot fortfarande kluven på om jag ska ta och skicka ut fakturorna helt själv, men det är nog som lennie säger att man inte riktigt bevakar fakturorna lika bra själv.
3 mars, 2011 kl. 21:54 #119947lancevancedanceDeltagareI cirka 4 dagar har jag fakturerat i egen regi och det har fungerat bra. Det var inte så jobbigt som väntat. Jag kanske sköter allt själv ändå. Det enda problemet var ju att mina ordrar är dyrare än de vanliga som ligger på några hundra men det har inte varit några problem än så länge.
6 mars, 2011 kl. 06:01 #120016GonteDeltagare@Majsan 16073 wrote:
En liten fundering. Hur fungerar det egentligen med de som för över direkt till ditt PG? Får du många som aldrig gör överföringen och så får du lägga ner massor av tid att bevaka ditt PG?
Vi har ingen bra erfarenhet av den metoden och valde därför bort den. Iofs kan man välja att ha den via Klarna men ……. Nä inte värt de
I Piratshoppen hade vi rätt omfattande problem med folk som valde just förskottsbetalning men aldrig betalade (kombinerat med en period med hög omsättning, så det ställde verkligen till lagersaldon).
Det vi gjorde som iallafall gav en rejäl förbättring var att byta från ”Förskottsbetalning till bankgiro” till ”Förskottsfaktura (bankgiro)”.
Kort och gott informeras i kassan om att man måste betala eller avbeställa, och parallellt med orderbekräftelsen mailas en separat faktura.
Vi driver egentligen aldrig vidare de förskottsfakturorna mer än att påminna via mail+sms, men just att vi övertydligt påstår oss göra det har skärpt betalningsdisciplinen6 mars, 2011 kl. 11:15 #120030danielanderssonDeltagare@lancevancedance 16112 wrote:
Jag har möjligheten för kunder att betala till vårt BG. En del av kunderna struntar helt enkelt i att betala och då jag har fullt upp följer jag inte upp dessa ordrar. Har troligen förlorat 100 000 de senaste 6månaderna på att inte följa upp dessa kunder.
Lite OT men du borde ändra ”Ingen” till din(a) butik(er). Har svårt att ta någon på allvar som inte har någon butik men ändå har förluster på 100k pga lathet
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.