Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Fakturera privatperson + Kreditupplysning

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 40 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #126873
    Dan
    Deltagare

    På din text säger jag 93% säkerhet i att detta är ett bedrägeri. Skulle inte ens skicka det mot förskottsbetalning nästan ;)

    #126875
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med grabbarna från Skåne land, det luktar fis tycker jag.

    Känns det inte rätt i min mage brukar jag till 98% ha rätt i min egna fall, dom andra 2 % har jag bara ätit något dåligt 😮

    #126878
    GregerA
    Deltagare

    Med din nya info så skulle jag också säga att det är tveksamt … och låt dig inte luras av att hon låter trevlig … ;) … de flesta bedragare och psykopater är just trevliga.

    Postförskott har ju nackdelen att du är av med grejorna en månad innan de kommer tillbaka om de inte hämtas ut. Gör de inte större nytta på ditt lager, så att du kan sälja dem till nån annan?

    Jag skulle bara erbjudit förskottsbetalning, ev kryddat med fraktfritt och nån liten kassarabatt.

    #126879

    Så skåning får jag nog säga att det blir till att hoppa över den affären.

    Kunden kommer få ett fint litet brev med erbjudande om förskottsbetalning och självklart en liten justering av priset som hon inte kan motstå om dom ändå var seriösa med sin order.

    Tack för alla svar!!
    ( undra om det är panodilen som börjat verka eller om hjärnan slutat arbeta :) ? )

    #126880
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja därför ska man aldrig sälja till trevliga kunder 😮:):):D:p

    @GregerA 24169 wrote:

    de flesta bedragare och psykopater är just trevliga..

    #126894
    Lubic
    Deltagare

    Om en kund har flertalet (11 i detta fall) mobilnummer reggade på sig är det till 99% någon som försöker lura folk till höger och vänster. Finns inte många som i vanliga fall har/behöver 11 mobilnummer reggade på sig. Så du gör förmodligen rätt i att erbjuda förskottsbetalning istället för att skicka mot faktura.

    Synd att det inte finns bättre skydd för företagare att slippa/upptäcka folk som försöker luras.

    #126895
    Plastskivor
    Deltagare

    Vissa varningssignaler bör man vara uppmärksam på.. t.ex. om en kund jiddrar en massa om leveranstid och att det är bråttom.

    #126901
    nmn
    Deltagare

    Håller med föregående postare, med den nya informationen är rådet förskottsbetalnng.

    Avvikande lev adress på privatperson är ju ett solklart skäl att kräva förskottsbetalning.

    #126923
    basse1985
    Deltagare

    Men om man vill lura folk. Varför reggar man 11 nummer på sig själv?

    De flesta (smarta) lurendrejarna köper bara kontantkort och luras med dem.

    #126924
    Macondax
    Deltagare

    Med denna nya faktan, ställer jag mig i skaran av tveksamma.
    Varning 1: Det handlar om flera beställningar, i tät följd och av samma person.
    Varning 2: Annan leveransadress än fakturaadress. Om jag inte läste fel, så kan inte ens personen vara mamma till leverans-personen.
    Varning 3: Antalet mobiltelefonnummer. Visst, det finns personer som har extremt många telefoner registrerade på sig (som min gamla musiklärare med 4 barn, två jobb och hobbyband), men den stora massan har inte fler än 2, absolut max 3.

    Att erbjuda förskottsbetalning är nog att rekommendera, om du inte använder t.ex. Payson och kan begära en betalning från beställaren. Då kan de ju göra en kortbetalning, eller direktbetalning via Internetbanken.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 40 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.