Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Faktura med Payson?
- Detta ämne har 47 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Knivbutik.se.
-
FörfattareInlägg
-
11 november, 2010 kl. 22:05 #116217LynxDeltagare
@Croona 12149 wrote:
Är inte Klarnas ”standard” precis som med tidningsannonser. Det vill säga, säger du inget så får du betala ord. pris. Men vill du ha lägre pris så får du 30% direkt.
Jo, det har jag nog också känslan av. Fick ett erbjudande av Klarna för ett tag sedan, men med de fasta avgifterna blev det lite trist. När jag blev uppringd av säljaren så undrade hon vilken av avgifterna det var jag hade svårast med, och jag uppfattade en tydlig förhandlingsinvit. Just då var det inte aktuellt så jag tog inte tag i tråden.
Kör fn. faktura i egen regi, men skall titta på Paysons upplägg.11 november, 2010 kl. 22:46 #116218ParvelitoDeltagareDHL Servicepoint är ”good enough”, liksom Schenkers Privpak och liknande tjänster med kollinummer och som mottagaren får legitimera sig för att få ut. Men Postens varubrev är inte OK.
12 november, 2010 kl. 06:55 #116220SkatanDeltagareDet är ju så att Klarnas säljare jobbar på provision som baseras på startavgiften, sedan också om Klarna läggs som första alternativ för betalning på e-butiken.
Jag var väldigt nära signa med Klarna – men när jag gick igenom deras avtal med allmänana villkor som har 2-3 pixlar mindre textstorlek än avtalet så blev fick jag dålig smak i munnen. Är det inte bättre att sälja sina tjänster långsiktigt och att ens samarbetspartner e-butikerna känner till alla detaljer kring ens samarbete?
12 november, 2010 kl. 07:47 #116225TobbeDeltagare@Parvelito 12197 wrote:
Jag tolkade svaret som så. Jag citerar ”Uppstår en tvist måste säljaren kunna bevisa att produkten har nått köparen”.
Detta bör alltså bara vara aktuellt om kunden bestrider fakturan. Vilket enligt min erfarenhet är oerhört ovanligt, de kunder som inte tänker betala brukar vanligtvis vara helt ointresserade av att kommunicera.
12 november, 2010 kl. 07:54 #116226EmilDeltagare@Tobbe 12210 wrote:
Detta bör alltså bara vara aktuellt om kunden bestrider fakturan. Vilket enligt min erfarenhet är oerhört ovanligt, de kunder som inte tänker betala brukar vanligtvis vara helt ointresserade av att kommunicera.
Min åsikt är att bedagarna kommer att bli mer avancerade och då kommer det att bli vanligare att dom nekar att dom fått någonting om det inte är skickat som spårbart.
12 november, 2010 kl. 08:07 #116228CroonaDeltagare@Emil 12211 wrote:
Min åsikt är att bedagarna kommer att bli mer avancerade och då kommer det att bli vanligare att dom nekar att dom fått någonting om det inte är skickat som spårbart.
Min åsikt är att väldigt många bedragare inte har så mycket innanför pannbenet och kommer inte tänka så långt. Jag tror tom att de tror att allt är spårbart.
12 november, 2010 kl. 08:13 #116230EmilDeltagare@Croona 12213 wrote:
Min åsikt är att väldigt många bedragare inte har så mycket innanför pannbenet och kommer inte tänka så långt. Jag tror tom att de tror att allt är spårbart.
Så är det säkert också, men jag tror det kommer att bli vanligare att bedragare vet att utnyttja alla kryphål som finns. Men dem är säkert i minoritet.
12 november, 2010 kl. 08:18 #116232ParvelitoDeltagareJag tror att det finns bedragare som tänker ett varv, och att skicka vilka värden som helst icke spårbart är nog väldigt dumt.
Det finns tre kriterier som man skall tänka på om man säljer mot faktura:
1: Kunden skall klara en kreditkontroll. I det här fallet är det Paysons problem.
2: Leverans endast till folkbokföringsadress.
3: Spårbar försändelse vid en viss summa som man själv avgör.Själv har jag svårt att sälja kablar för några tior eller ett minneskort för en hundring med spårbar försändelse, utan där får man ta en risk. Eftersom man också själv tar en risk är det viktigt att man kan lita på att Payson gör en kreditkontroll som är adekvat, precis som man får lita på att Klarna, Svea och andra aktörer verkligen gör sin del av jobbet.
Sedan skall man tänka på att bedragare läser också det här forumet med stor behållning! Jag är övertygad om att de flesta bedragare skulle bli alldeles utmärkta företagare om de använde sin kreativitet och kunnande till något mer konstruktivt.
De allra flesta överraskande nederlag har sin grund i att man undervärderat sin motståndare.
12 november, 2010 kl. 08:31 #116234CroonaDeltagareJag är helt övertygad om, att de bedragare som är så pass smarta att de hade kunnat starta ett företag, är helt omöjliga att skydda sig ifrån. Medan de andra sållas bort av kreditupplysningar.
9 december, 2010 kl. 23:10 #117029puttedgeDeltagareNågon som fått testat deras system ännu?
Jag håller på att bygga in det i min shop just nu. Men en stund kvar innan de e klart. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.