Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Facebooks nya algoritm sänker reach
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
12 december, 2013 kl. 14:56 #101105bseDeltagare
Jag snubblade över en artikel som beskriver hur en förändrad algoritm hos Facebook gjort att reach minskat drastiskt och att marknadsförda inlägg kräver en mycket högre budget (än i somras) för att nå samma mängd användare.
Hur ser det ut hos er med Pages? Ser ni en minskning för alla eller vissa nyckeltal? Stämmer uppgifterna i Facebook Brand Pages Suffer 44% Decline in Reach Since December 1 | Ignite Social Media ?
12 december, 2013 kl. 15:06 #171095JoelDeltagareStämmer mycket väl för oss, tyvärr
12 december, 2013 kl. 15:11 #171096danielanderssonDeltagareJa, det här med sociala medier alltså ..
Men vi upplever samma sak.
Länge leve resten av internet!
12 december, 2013 kl. 18:12 #171103PiratessanDeltagareSamma här, vi når inte ut till i närheten av lika många som tidigare. Flera kunder till och med som hört av sig och sagt att de inte sett våra inlägg på sistone.
12 december, 2013 kl. 18:43 #171104FredrikGustDeltagareJapp, samma här. Ett ej marknadsfört inlägg hade setts av 10 personer vilket är ett lågvattenmärke utan dess like. Ett annat inlägg hade marknadsförts för 50 kr och blivit sett av 1100. Nu räcker 100kr inte alls lika långt trots att det bara skiljer nån vecka. Nu spelar det väldigt liten roll för oss då FB inte står för varken aktivitet eller försäljning med våra lite trista produkter…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.