Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Facebook-kommentarer i butiken
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av mickevvs.
-
FörfattareInlägg
-
14 februari, 2011 kl. 09:57 #95562EmilDeltagare
Någon som har erfarenhet av att använda facebook-kommentarer i butiken och vad tror ni om ett sådant upplägg? Tanken är att använda det som ett komplement till kundrecensionerna så besökaren lägger alltså en kommentar om en produkt genom att logga in via facebook istället för inloggningsuppgifterna för butiken. Det finns också möjlighet att visa kommentaren på facebook. Så kund eller besökare slipper skapa konto eller logga in för att skriva en kommentar/recension, utan det räcker att logga in på facebook-kontot. Jag är lite tveksam till det hela..Ex. jag tänker på integriteten (bild från facebook-profilen visas och namnet) och att det lär krävas en stor kritisk massa för att ens få några kommentarer, etc, etc..
15 februari, 2011 kl. 20:25 #119060MonyDeltagareJag gillar facebook och kan tänka mig ha samma upplägg med facebook kommentarer på min e-shop. Dock har jag inte tänkt på vilka negativa effekter detta kan ha?
16 februari, 2011 kl. 06:08 #119077EmilDeltagare@Mony 15428 wrote:
Jag gillar facebook och kan tänka mig ha samma upplägg med facebook kommentarer på min e-shop. Dock har jag inte tänkt på vilka negativa effekter detta kan ha?
Det beror väl också lite på vad man säljer. I ditt fall mony så bör det inte vara så mycket hinder för en kund eller besökare att utnyttja det, dock inte sagt att dom gör det. Du är ju inte längre anonym om du skriver en facebook-kommentar i en webshop så exempelvis lastbryggans sortiment fungerar därför troligtvis inte.
16 februari, 2011 kl. 10:04 #119078timmyDeltagareJag hade nöjt mig med att endast köra med ”gillaknapp” från facebook och kundrecensioner genom det egna systemet. Tror inte fler skulle kommentera en produkt bara för att man kan logga in genom facebook. Förstår inte heller varför man ska behöva logga in på sitt butikskonto för att recensera en produkt. Man får antagligen fler kommentarer om man kan skriva anonymt samt att det känns som ett onödigt steg i processen att behöva logga in.
16 februari, 2011 kl. 10:19 #119079EmilDeltagareJag kommer som det ser ut att bara köra med gilla-knapp (och en tvitter-knapp..)
Jag har inte krav för inloggning för att recensera och skall försöka fortsätta att undvika det i samband med systembytet.Men det skulle vara intressant att höra från någon som har testat något liknande.
1 mars, 2012 kl. 09:15 #137963shavingroomDeltagareVi kör facebook-kommentarer som komplement till vanliga recensioner på alla våra produkter. I början så ploppade kommentarer på produkter upp på administratörernas facebook precis som en vanlig notifiering där. Nu verkar det ha dött. Är det någon som har erfarenhet av detta? Finns det någon sida på facebook där man kan se alla kommentarer som gjorts på våra produktsidor?
24 mars, 2012 kl. 20:43 #140478JoelDeltagare@shavingroom 36478 wrote:
Vi kör facebook-kommentarer som komplement till vanliga recensioner på alla våra produkter. I början så ploppade kommentarer på produkter upp på administratörernas facebook precis som en vanlig notifiering där. Nu verkar det ha dött. Är det någon som har erfarenhet av detta? Finns det någon sida på facebook där man kan se alla kommentarer som gjorts på våra produktsidor?
Ingen som vet svaret på denna fråga?
Jag gillar verkligen möjligheten att ha Facebook-kommentarer till produkter, men det blir ju helt värdelöst om man inte får någon notis om vilka som skrivs…
26 mars, 2012 kl. 07:32 #140549mickevvsDeltagare@Joel 39227 wrote:
Ingen som vet svaret på denna fråga?
Jag gillar verkligen möjligheten att ha Facebook-kommentarer till produkter, men det blir ju helt värdelöst om man inte får någon notis om vilka som skrivs…
Osäkert svar på frågan: Antagligen är det så att ingen har kommenterat era produkter som publikt via facebook, man kan ju välja om man vill ha offentlig eller inte. Någon speciell notifiering för just externa facebook kommentarer känner jag inte till. Kolla för säkerhets skull hur ni länkar applikationen.
OnT:
Jag personligen skulle aldrig kunna ha facebook kommentarer på en webbutik, möjligtvis ett forum eller en statisk sida. Om man vill exponera produkten och dess kommentarer för facebook så finns det andra vägar att gå än att göra så kunden ska behöva logga in på en extern sida. Det blir liksom lite dubbla budskap.Men å andra sidan så kan det som tidigare sagts vara bra med mycket exponering speciellt på facebook på vissa produkter. Men kan göras smidigare om man vill .
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.