Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Facebook företag – bra/dåligt?
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 11 månader sedan av allstars.
-
FörfattareInlägg
-
6 december, 2014 kl. 10:27 #102286HasseDeltagare
Jag har blivit rekommenderad att starta en facebook sida till mitt företag. Försöker sålla bland all info hur till vida det är flest för- eller nackdelar. Jag kommer inte kunna lägga så mycket tid el energi på denna. Förstår att jag ska skapa företagssidan via min privata Facebook (som är inaktiv).
Finns det någon här på forumet som kan komma med tips, råd och åsikter i ämnet? Jag är tacksam för alla svar!6 december, 2014 kl. 16:44 #177060Runns.seDeltagareOm du inte har tid att uppdatera iallafall någon gång per vecka så kan du strunta i den.
6 december, 2014 kl. 22:04 #177064HasseDeltagareJag kan nog lägga 1-2 timmar i veckan på Fb. Det känns som det skulle behövas mycket mer tid än så – eller räcker det (är ens möjligt)? Är det värt ”besväret”? Som egen företagare tycker jag det känns som tiden aldrig räcker till…. Vad tycker ni som har Fb? Alla svar mottages tacksamt!
7 december, 2014 kl. 07:14 #177065C.LarssonDeltagareHar både Facebook och insta gram som jag tycker ger mervärde till kunden. Om vi tänker så här, om du vill nå ut till dina kunder och nya kunder är det här ett jättebra sätt och det är gratis. Det räcker med en bild om dan, ett inlägg om dan. Det behöver inte alls ta så mycket tid. Om en av dina kunder gillar en bild på Facebook så ser ju alla gens vänner det.
18 december, 2014 kl. 20:06 #177193FredrikWDeltagareDet beror väl lite på vad du har för produkt och för kundkrets på Facebook. Jag slängde upp en sida till min webshop (är facebooknarkoman ändå). Det stora uppsvinget kom när jag började engagera mig i tyska intressegrupper på Facebook, nu går typ 80% av min försäljning till Tyskland
19 december, 2014 kl. 08:56 #177198allstarsDeltagareDet kan ge merförsäljning genom en Företagssida på Facebook, om du spelar dina kort rätt. Syftet bör vara att driva trafik till din webbplats.
Det gäller att kunna kommunicera väl och göra uppdateringar minst någon gång i veckan.
För att kunna nå ut med din sida och få följare bör du annonsera på faceboook.Tänk också på att (potentiella) kunder förväntar sig support på facebook också så du bör bevaka sidan dagligen. Gör inget halvhjärtat utan gå in för det. Känner du inte att du vet vad du ger dig in på, bör du avstå att skapa en sida på facebook.
11 januari, 2015 kl. 18:14 #160879MyJosephineDeltagareIbland kan jag reagera när en e-butik inte har Facebook och då vill jag inte handla (gäller dock mest om det är lite dyrare saker). Så jag tror det kan vara bra att ha en även om man bara uppdaterar den någon gång i månaden. Sen för de som sedan följer dig på Facebook är det bra med uppdateringar oftare än så, som tidigare personer nämnt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.