Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Facebook-annonser?
- Detta ämne har 46 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av R4K.
-
FörfattareInlägg
-
21 september, 2010 kl. 22:32 #114287Richie72Deltagare
@Knivhuset 9816 wrote:
Yes! Blev inspirerad av detta inlägg så jag skapade en kampanj för att kolla hur det går.
Jag satte klickbudgeten till 1,20 / klick och 30 kronor per dag för att testa.
Hur har det gått?
22 september, 2010 kl. 11:13 #114310friedrichDeltagareTack för input sailorcap.
22 september, 2010 kl. 14:01 #114325Per NilssonDeltagare@Richie72 10036 wrote:
Hur har det gått?
Inget sålt ännu
Men, sökningarna på företagsnamnet har ökat och vi får cirka 8 – 10 besök per dag från Facebook.
23 september, 2010 kl. 08:36 #114369pyhobbyDeltagareVi har fått in 106 besökare, med en snittkostnad på 1,11kr.
Om vi sålt någonting vet jag inte då vår ehandelsspårning i adwords inte fungerar.
Jag testade att lägga 2kr per 1000 visningar. Vilket ledde till många riktigt billiga besök när man precis startat annonsen.
23 september, 2010 kl. 10:34 #114383Per NilssonDeltagare@pyhobby 10128 wrote:
Vi har fått in 106 besökare, med en snittkostnad på 1,11kr.
Om vi sålt någonting vet jag inte då vår ehandelsspårning i adwords inte fungerar.
Jag testade att lägga 2kr per 1000 visningar. Vilket ledde till många riktigt billiga besök när man precis startat annonsen.
Jag ändrade till detta istället. Betalar man bara för visningar, eller betalar man även för klick?
23 september, 2010 kl. 11:34 #114400pyhobbyDeltagareDu betalar bara visningar, inget extra för klicken.
23 september, 2010 kl. 11:36 #114401Per NilssonDeltagare@pyhobby 10161 wrote:
Du betalar bara visningar, inget extra för klicken.
Nice, tack för snabbt svar.
Facebook har rykt upp sig sedan jag sist kollade på deras interface, det är mycket proffsigare och lätthanterligt nu.
24 september, 2010 kl. 15:12 #114438BjornDeltagareVerkar va väldigt dålig konvertering iaf för mig
25 september, 2010 kl. 07:58 #114453pyhobbyDeltagareAnnonserna visas ju för personer som antagligen inte är ute på Facebook för att handla, kanske därför konverteringen är lite lägre. Många använder ju Google före ett inköp och då bör konverteringen vara högre på Adwords.
Dock är detta bara spekulationer från min sida då vår ehandelsspårning fortfarande inte fungerar i analytics 😡
26 september, 2010 kl. 13:29 #114502BjornDeltagareOrganisk söktrafik slår allt, men facebook PPC ska kunna mäta sig med Adwords har jag hört iaf.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.