Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Få kontakt med blocket.se är helt omöjligt.
Etiketter: blocket
- Detta ämne har 14 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
2 november, 2011 kl. 19:21 #96745NonkanDeltagare
Hej
Vi har en viss typ av produkter som egentligen är lite för svåra att sälja på nätet, så vi tänkte börja enkelt med en butik på blocket.
Idag försökte jag få kontakt med dem för att sätta igång, och jag har aldrig varit med om maken till strul.
Det verkar bara finnas ett sätt att kontakta dem som företag, genom ett formulär på blocket.se.
Jag började på jobbet i morse, glad i hågen, med att fylla i formuläret och klicka på ”skicka”. Resultatet: ingenting händer. Där kör jag Windows 7 och IE9.
Fine tänkte jag, jag laddar ner en annan webläsare. Samma fel i Chrome.
Nu börjar jag bli lite sur och byter dator till en med Windows XP. Testar på den med IE8 och med Firefox. Formuläret funkar inte.
Nu är jag seriöst trött och tänker maila dem istället, och det verkar inte finnas en officiell mailadress till en av Sveriges största ehandelsplatser/siter. Helt sjukt. Då tänkte jag ringa, men koncernen som bl.a. äger hitta.se har inte ett telefonnummer man kan ringa till när man vill bli kund och (vad det verkar, för enda prisuppgiften jag sett är här på forumet) betala ganska stora pengar för lite annonser.
Nyss försökte jag hemifrån, på min Macbook med OsX 10.6 och både Google Chrome och Firefox, men det där jäkla formuläret funkar inte.
Så, min fråga är, är inte blocket.se bättre än det här? Hur svårt kan det vara? Finns det egentligen något vettigt alternativ om man vill komma igång snabbt på en marknad där konkurrenterna lyckats få igång blocketbutiker? Eller gör jag något jäkligt skumt fel nr jag försöker använda formuläret på http://www.blocket.se/annonswebb/butik.html?ca=14 ?
Har ingen nåt vettigt svar hoppas jag ändå på att blocket har lite omvärldsbevakning, för just nu är jag jäkligt frustrerad.
2 november, 2011 kl. 19:28 #129656ParvelitoDeltagareRing Stina på 0651-768234 så kan hon säkert hjälpa dig, det är min kontaktperson på Blockets säljbolag och hon är trevlig.
2 november, 2011 kl. 20:21 #129666Per NilssonDeltagare@Parvelito 27211 wrote:
Ring Stina på 0651-768234 så kan hon säkert hjälpa dig, det är min kontaktperson på Blockets säljbolag och hon är trevlig.
Jobbar hon på Blocket eller internetbroker.se?
2 november, 2011 kl. 20:53 #129669fotofyndetDeltagareHi-Media heter bolaget som brukar kontakta mig, och det är säkert där som den där Stina jobbar. Det där är ett djäkla sätt också om du frågar mig, att ha sånadär bolag som säljer tjänsterna. För när man börjar framföra de små åsikter man kan ha om Blockets tjänster, så är de inte så villiga att ta på sig ansvaret trots att det är den enda kontakt man har med någon representant för dem…
2 november, 2011 kl. 21:04 #129671danielanderssonDeltagareOm du har ett reggat bolag så är det bara att vänta nån dag eller två, så hinner dom nog ringa dig innan du lyckats få ordning på formuläret
3 november, 2011 kl. 08:33 #129693NonkanDeltagareTackar, jag ringer Stina under dagen.
Måste dock säga att jag tycker det är riktigt dåligt att en såpass stor ehandelsaktör (för det är de ju faktiskt) inte har en riktig kundtjänst som går att kontakta på ett vettigt sätt. Själv handlar jag aldrig från en webshop med bara formulär som kontaktuppgift, men jag får väl göra ett undantag då det är i jobbet.
lunarmys: Vi har AB, så här ringer det säljare precis hela tiden, men blocket har inte fått tummen ur än
3 november, 2011 kl. 10:21 #129701AndreasDeltagareHar flera gånger påtalat bristerna i blocket och tror inte de kommer att vara marknadsledande länge till med sin usla kundservice. Har bl.a påpekat att jag vill på ett enkelt sätt kunna lägga upp produkter och inte behöva lägga in en produkt i sänder. Vad har de gjort? Ingenting under de tre år jag valt att sälja via dem.
De marknadsför sig väldigt hårt i Finland med fria annonser osv, dock har de som tur ej ännu fått sig etablerade. Vi finnar är svårflörtade!
PS! Min kontaktperson slutade, hade jag för höga krav månne!
3 november, 2011 kl. 11:18 #129703fotofyndetDeltagareAndreas, det är samma här. Jag har i alla år tjatat och gnatat om fakturabetalning av annonser (som faktiskt kom till slut), statistikverktyg (söker kunderna efter våra produkter eller kommer de via kategorierna?), möjlighet att tidsinställa annonser, möjlighet att ställa in att annonserna startar om efter att annonstiden gått ut (som på Tradera), osv osv. Ganska kreativa förslag enligt eget tycke och inte bara gnäll. Men det är som att prata med en vägg. API har diskuterats i forumet förut, men vad jag vet finns det inget gehör där heller. Något som tex bilhandlarna borde vara väldigt intresserade av.
4 november, 2011 kl. 07:44 #129764AndreasDeltagareTror Blocket inte vill att det skall bli för enkelt för oss att lägga in produkter. För då kan de inte ta betalt för varje enskild produkt längre (idag betalar jag 40 kr / annons).
Dock borde någon ta och samla ihop alla e-handlare som vill gå tillsammans mot Blocket och upphandla bättre funktionalitet och pris. Hade tidigare ett försök till detta, men projektet tog slut på grund av noll intresse från blocket och att min tid ej räckte till:
http://www.ehandel.se/forum/marknadsfoering/667-vi-som-vill-ha-ner-blockets-avgifter.html
Finns det någon som vill ta tag i det igen?
8 november, 2011 kl. 14:59 #129958TomasDeltagareApropå kontaktuppgifter:
Mail: blocket@hi-media.se
Telefon: 0651-76 82 00 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.