Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Få fram utpris och lönar det sig?
- Detta ämne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av GregerA.
-
FörfattareInlägg
-
1 juni, 2010 kl. 21:48 #111211skatekidsDeltagare
Något många glömmer att räkna på när man sätter vilket påslag man ska ha är att man kanske får REA ut vissa varor efter en tid innan dom blir inaktuella. Man kan även få räkna med ett visst antal osålda varor och eventuella reklamationer påverkar negativt. Båda dom sakerna drar ner snitt marginalen för just den produkten.
2 juni, 2010 kl. 07:01 #111212GregerADeltagareSkatekids: helt riktigt.
Köper man in i större partier så kan man t.ex räkna med att 50% av partiet går att sälja till fullpris, 25% med viss rabatt och de sista 25% med stor rabatt. Så får man se hur mycket pengar/marginal hela partiet genererar.
Man bör också ha koll på när man når break-even, dvs har fått in de pengar man lagt ut. Det bör naturligtvis ske så snart som möjligt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.