Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Extern hjälp med Adwords
- Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av JohanK.
-
FörfattareInlägg
-
4 november, 2011 kl. 08:38 #96758SoffsDeltagare
Jag inser att jag varken har tid eller kraft att engagera mig i Adwords just nu. Tidigare har jag haft Eniro att hjälpa mig med detta men den upplevelsen är min hittills mest negativa i dessa sammanhang sedan starten för ett drygt år sedan.
Någon som har något tips på något företag som erbjuder dessa tjänster och som är seriösa, prisvärda och duktiga?
Företag som nu marknadsför sig själva eller som tar kontakt med mig per telefon diskvalificeras undantagslöst 😎
4 november, 2011 kl. 08:48 #129768Christoffer TyreforsDeltagareBebetteronline är oerhört kompetenta och effektiva. Jag har prövat ett rätt stort antal byråer, så jag vet hur risigt det kan vara…
4 november, 2011 kl. 11:16 #129776NO LINGODeltagareJag kan mycket varmt rekommendera Adrelevance. De har sänkt våra kostnader för adwords och ökat konverteringen på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Grymt duktiga och klart rimliga priser. Du hittar dem på http://www.adrelevance.net och du ska snacka med Will, will.thomas@adrelevance.net Jag vet, deras hemsida ser inte så mycket ut men jag lovar du kommer inte att bli besviken. Efter fem års harvande med olika konsulter och eget geggande så har iaf vi hittat hem
4 november, 2011 kl. 11:18 #129777Jimmy OstromDeltagareGott att höra, då har man sparat deras hemsideadress under ”viktiga sidor” (du ligger även där Peter, FJÄSK FJÄSK:))
@NO LINGO 27345 wrote:
Jag kan mycket varmt rekommendera Adrelevance. De har sänkt våra kostnader för adwords och ökat konverteringen på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Grymt duktiga och klart rimliga priser. Du hittar dem på http://www.adrelevance.net och du ska snacka med Will, will@adrelevance.net Jag vet, deras hemsida ser inte så mycket ut men jag lovar du kommer inte att bli besviken. Efter fem års harvande med olika konsulter och eget geggande så har iaf vi hittat hem
4 november, 2011 kl. 11:20 #129779Katrin LundgrenDeltagareJag gillar också Adrelevance, men för mig var resultatet blandat. Gjorde ett bra jobb på Gardenhome, men för Swecats del var det rena förlustaffären. Så det spelar helt klart roll vilken butiken är också, inte bara vilken konsult man anlitar.
4 november, 2011 kl. 12:02 #129780SoffsDeltagare@Kodmyran 27348 wrote:
Jag gillar också Adrelevance, men för mig var resultatet blandat. Gjorde ett bra jobb på Gardenhome, men för Swecats del var det rena förlustaffären. Så det spelar helt klart roll vilken butiken är också, inte bara vilken konsult man anlitar.
Katrin, har du möjlighet att ”konkretisera” detta lite? Varför funkade det sämre i Swecat?
Tack för era svar!
4 november, 2011 kl. 12:08 #129782Katrin LundgrenDeltagare@Soffs 27349 wrote:
Katrin, har du möjlighet att ”konkretisera” detta lite? Varför funkade det sämre i Swecat?
Tack för era svar!
Betalar du för kunder du annars fått gratis? | Katrin Lundgren
Tror att Swecat ligger såpass högt i organiska träfflistan att det är svårt att inte paratisera på den organsiak söken.4 november, 2011 kl. 12:45 #129784PlastskivorDeltagareMin maggropskänsla har länge sagt mej att den trafiken man genererar organiskt är mycket mer värd, så det var ju trevligt att också läsa det i Katrins blogg.
Många ehandelssatsningar leds av anställda tjänstemän i större företag eller av entreprenörer backade av riskkapitalister. Dessa är piskade av högre chefer eller externa ägare att visa resultat inom viss tid. Att köpa trafik är då en enkel utväg. Det är också detta man konkurrerar mot om man ska köpa sig upp på Google. Varför ska man ge sig in och kriga där? Det är ju som att ställa upp i friidrotts-VM mot DDR:s damlandslag.
Vi som har behållit full kontroll över våra bolag behöver inte göra så. Vi kan hålla i slantarna och utveckla verksamheten i lugnare takt. Då kan man nå bättre resultat med organisk SEO. Tar bara lite längre tid (oftast).
4 november, 2011 kl. 13:26 #129786Christoffer TyreforsDeltagare@Plastskivor 27353 wrote:
Min maggropskänsla har länge sagt mej att den trafiken man genererar organiskt är mycket mer värd, så det var ju trevligt att också läsa det i Katrins blogg.
Många ehandelssatsningar leds av anställda tjänstemän i större företag eller av entreprenörer backade av riskkapitalister. Dessa är piskade av högre chefer eller externa ägare att visa resultat inom viss tid. Att köpa trafik är då en enkel utväg. Det är också detta man konkurrerar mot om man ska köpa sig upp på Google. Varför ska man ge sig in och kriga där? Det är ju som att ställa upp i friidrotts-VM mot DDR:s damlandslag.
Vi som har behållit full kontroll över våra bolag behöver inte göra så. Vi kan hålla i slantarna och utveckla verksamheten i lugnare takt. Då kan man nå bättre resultat med organisk SEO. Tar bara lite längre tid (oftast).
för det första var det väl ändå inte vad Katrin skrev? Hon skrev att det tog av hennes organiska trafik, inte att trafiken i sig skulle vara sämre.
Maggropskänslor i all ära, men när en hel värld har mätbar statistik som visar på motsatsen så känns det spontant som ett läge att lägga sig
Vill inte samtliga kommersiella bolag visa resultat? Även om din tes stämmer (vilket jag betvivlar väldigt starkt) vore det rent utsagt korkat att isåfall inte köra t.ex. adwords TILLS man jobbat upp sin organiska trafik till den punkt där den börjar kannabalisera. Ingen magkänsla kan bestrida att en investering som ger mer tillbaks än vad man stoppade in är dålig.
Att generelisera att man ”konkurrerar med storbolagen med piskande chefer” är väl inte helt hundra. Mej veterligen har t.ex. Peter (arbetskläder) inte något stort bolag som konkurrent varpå det knappast kan vara sant för honom. Det är trots allt en ganska försvinnande andel av branscher där det ens finns några riktiga jättar att slåss mot.
4 november, 2011 kl. 14:04 #129790PlastskivorDeltagareJag syftade på följande (från Kodmyrans blogg):
”Jag kan också se att de som klickat på adwordsannonser inte är de mest konverteringsvänliga för de har inte ens hälften så hög konverteringsgrad som de som kommer från den organiska söken.” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.