Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › exempel på otroligt dålig ehandel
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av Macondax.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2010 kl. 14:49 #94218Katrin LundgrenDeltagare
Ville bara ge ett exempel på hur det INTE ska gå till…
Beställde varor den 28 dec av ett företag. Fick ett mail den 7 januari att de haft många beställningar och problem med leveranserna under jul och mellandagar, men att de skulle skicka min order när varorna kommit hem.
Jag frågade när de var men fick inget svar.I dag ledsnade jag när inga varor kommit 18 januari alltså. Jag klickade upp orderbekräftelsen och såg att jag måste ringa för att kunna avbeställa en order.
Jag ringde och möttes av en ung tjej som vägrade att låta mig avbeställa i stället skulle hennes butiksansvarig ringa upp mig senare för att hjälpa mig avbeställa….Vad i hela friden, hur illa kan e-handel bli.:mad:
18 januari, 2010 kl. 15:21 #108218MacondaxDeltagare@Kodmyran 3233 wrote:
Ville bara ge ett exempel på hur det INTE ska gå till…
Beställde varor den 28 dec av ett företag. Fick ett mail den 7 januari att de haft många beställningar och problem med leveranserna under jul och mellandagar, men att de skulle skicka min order när varorna kommit hem.
Jag frågade när de var men fick inget svar.I dag ledsnade jag när inga varor kommit 18 januari alltså. Jag klickade upp orderbekräftelsen och såg att jag måste ringa för att kunna avbeställa en order.
Jag ringde och möttes av en ung tjej som vägrade att låta mig avbeställa i stället skulle hennes butiksansvarig ringa upp mig senare för att hjälpa mig avbeställa….Vad i hela friden, hur illa kan e-handel bli.:mad:
Man blir mörkrädd över vad det finns för företag som håller på…
Hur i hela friden kan man inte på ett hum veta om när man får en ny inleverans?Driver man e-handel, så tycker (iallafall) jag att man borde klara av väsentliga saker såsom avbokningar över mail. Visst, är det specialbeställda grejer så förstår jag situationen, men det verkar det ju inte vara i detta fallet.
Att sedan inte låta kunden avbeställa, är höjden av ett servicetänkande som mera liknar ung personal på ett demenshem. Konsumentköplagen (köpte du privat?) ger ju faktiskt utrymme för köparen att häva köpet, om säljaren skjuter fram leveransdatumet…
Kan man få veta vilken e-handel det handlar om, så man slipper problem själv (PM går fint, då det ger en oschysst bild över att hänga ut e-handlare såhär officiellt)
18 januari, 2010 kl. 16:05 #108219Katrin LundgrenDeltagareE-handlaren är ett stort företag som driver en kedja av butiker. Varorna var köksprodukter. Pm är på väg.
18 januari, 2010 kl. 17:17 #108222GregerADeltagarePuh!! Då var det inte vi …
Visst händer det att vi inte kan svara på exakt leveranstid, men vi tjafsar inte om kunden vill avbeställa.
18 januari, 2010 kl. 17:31 #108223MacondaxDeltagare@GregerA 3238 wrote:
Puh!! Då var det inte vi …
Visst händer det att vi inte kan svara på exakt leveranstid, men vi tjafsar inte om kunden vill avbeställa.
Visst. Ibland är det så att man inte har full kontroll på leveranstiden, det händer för mig med (framförallt en leverans från Kina…. den är nu 6 månader försenad..).
Att kunder vill avbeställa, är vardag. Att göra en stor grej av det, är mera att signalera om rädsla för att inte få sålt produkten senare (då den istället hamnar på lagret en stund).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.