Startsida › Forum › Övrigt › Om Ehandel.se › Ett "pluskontot" för medlemmar på Ehandel.se?
- Detta ämne har 17 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år sedan av nmn.
-
FörfattareInlägg
-
30 november, 2017 kl. 09:34 #184358nmnDeltagare
@Jonkejober 90880 wrote:
Det finns inga planer på att även ha med PostNord?
Varför i hela friden vill du skicka med PostNord? Vill du inte att sakerna skall komma fram i tid?
Har ständiga problem med leverantörer som skickar via detta rent ut sagt skitföretag, posten bryr sig inte ens om att packa upp burarna på terminalen utan låter de stå i väntan på bättre väder. På det viset så låtsas de att det inte är någon försening då paketen aldrig blivit scannade av dem.
Lägg ner möget! Och bränn upp resterna!
30 november, 2017 kl. 10:33 #184360JonkejoberDeltagareJag håller inte med dig
Jag har blivit av med 2 av ca 3000 tusen paket i år. Paketen kommer oftast fram redan nästa dag. De har företagscenter jag kan vända mig till och ligger nära för att lämna varubrev. De har öppet 8-18.
Deras chaufför borde dessutom få utmärkelsen årets anställd för han är alltid gör alltid mer än vad han egentligen behöver och fixar och donar trots att han egentligen inte behöver trots att han har så mkt paket att lämna så att han inte hinner med.
Dessvärre har vårt avtal gått ut och ett nytt med lite bättre priser vore inte fel.
Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk
30 november, 2017 kl. 11:12 #184361bloggusDeltagare@Jonkejober 90908 wrote:
Jag håller inte med dig
Jag har blivit av med 2 av ca 3000 tusen paket i år. Paketen kommer oftast fram redan nästa dag. De har företagscenter jag kan vända mig till och ligger nära för att lämna varubrev. De har öppet 8-18.
Deras chaufför borde dessutom få utmärkelsen årets anställd för han är alltid gör alltid mer än vad han egentligen behöver och fixar och donar trots att han egentligen inte behöver trots att han har så mkt paket att lämna så att han inte hinner med.
Dessvärre har vårt avtal gått ut och ett nytt med lite bättre priser vore inte fel.
Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk
Vill du skicka till bra priser med Postnord? Flytta till Danmark. Företag där har priser på ca. 50% av våra svenska och de konkurrerar direkt med svenska butiker. Och ja, det bekostas av våra skattepengar
30 november, 2017 kl. 18:23 #184362DanDeltagareVi är öppna för alla speditörer eller leverantörer som vill vara med och har eller har haft dialog med alla stora svenska leverantörer inom e-handel.
Men just nu har vi de avtal vi har och fortsätter försöka förhandla med nya och befintliga aktörer. Men det är en pågående process.
Gå gärna med så får vi mer förhandlingskraft
@Jonkejober 90880 wrote:
Det finns inga planer på att även ha med PostNord?
Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk
30 november, 2017 kl. 18:31 #184363JonkejoberDeltagare@Dan 90912 wrote:
Vi är öppna för alla speditörer eller leverantörer som vill vara med och har eller har haft dialog med alla stora svenska leverantörer inom e-handel.
Men just nu har vi de avtal vi har och fortsätter försöka förhandla med nya och befintliga aktörer. Men det är en pågående process.
Gå gärna med så får vi mer förhandlingskraft
Oki, vad bra. Hoppas det kommer ett avtal för PostNord snart då.
Jag är redan med [emoji6]
Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk
1 december, 2017 kl. 07:15 #184364nmnDeltagare@Jonkejober 90908 wrote:
Jag har blivit av med 2 av ca 3000 tusen paket i år. Paketen kommer oftast fram redan nästa dag. De har företagscenter jag kan vända mig till och ligger nära för att lämna varubrev. De har öppet 8-18.
Jag vill inte behöva vända mig någon stans för att det skall fungera, så basala saker som inrikes paket och brev distribution skall bara fungera. När de dessutom har tidsgaranti på företagspaketen så är det snarare avtalsbrott eller bedrägeri att ständigt misslyckas.
@Jonkejober 90908 wrote:
Deras chaufför borde dessutom få utmärkelsen årets anställd för han är alltid gör alltid mer än vad han egentligen behöver och fixar och donar trots att han egentligen inte behöver trots att han har så mkt paket att lämna så att han inte hinner med.
Och det är just det som utmärker ett skitföretag, det finns inget systemtänk. Allt är beroende på att just din chaufför fattar att han jobbar på ett serviceföretag och inte tror att han bara kör lastbil. Är dessutom tämligen säker på att han inte får något som helst extra för att han sköter sitt jobb exemplariskt från ledningen, frågan är bara hur lång tid det tar innan han tröttnar? Företag som är så dåligt styrda som posten tappar all motiverad personal, kvar blir bara dönickarna – de som hatar sitt jobb, men är för lata eller för omotiverade för att skaffa ett nytt.
1 december, 2017 kl. 07:53 #184365JonkejoberDeltagare@nmn 90914 wrote:
Jag vill inte behöva vända mig någon stans för att det skall fungera, så basala saker som inrikes paket och brev distribution skall bara fungera. När de dessutom har tidsgaranti på företagspaketen så är det snarare avtalsbrott eller bedrägeri att ständigt misslyckas.
Och det är just det som utmärker ett skitföretag, det finns inget systemtänk. Allt är beroende på att just din chaufför fattar att han jobbar på ett serviceföretag och inte tror att han bara kör lastbil. Är dessutom tämligen säker på att han inte får något som helst extra för att han sköter sitt jobb exemplariskt från ledningen, frågan är bara hur lång tid det tar innan han tröttnar? Företag som är så dåligt styrda som posten tappar all motiverad personal, kvar blir bara dönickarna – de som hatar sitt jobb, men är för lata eller för omotiverade för att skaffa ett nytt.
Märkligt vad bitter du verkar, jag förstår att dina tankar är personliga.
Som sagt, jag håller inte med alls. Jag har erfarenhet av både PostNord (fungerar riktigt bra), DHL (fungerar helt ok), Schenker (har förmåga att tappa bort hela pallar och sen säga att de har 30 dagar på sig att leta upp dem).
Förövrigt har Postnord chauffören jobbat där i de 11 år jag anlitat dem medan både Schenker och DHL har bytt både en, två och tre ggr. Jag antar att det hade så bra klimat så de steg i graderna?
Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk
6 december, 2017 kl. 12:30 #184378nmnDeltagareJa min blir bitter av att ha med idioter som Postnord att göra!
Senaste sändningen på väg hit med Postnord är det nu två dagar sedan de hämtade hos lev men de har inte ens fått tummarna loss till att packa upp burarna på terminalen så paketen står fortfarande som förhandsinformation mottagen men sedan inget mer! Samma gäller det som skickades igår. Och detta är företagspaket som skall vara framme dagen efter.
Själva har vi inte skickat ut något alls med Postnord det senaste året så vi fick ett brev med förändrade avtalsvillkor i förra veckan. Ett fantastiskt erbjudande för att komma tillbaka kan man anta. Nä – rabatten på 12.5% var borttagen helt! Nu gör det ju inget för här har de inget att hämta!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.