Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Erfarenhet av dela upp-betalningen
- Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
23 september, 2009 kl. 19:21 #107163DanDeltagare
Känns ganska klart faktiskt!
23 september, 2009 kl. 19:38 #107164Katrin LundgrenDeltagarePUH, själv tyckte jag det kändes som grekiska första gången jag hörde det. Blev tvungen att ringa upp Kreditor och fråga varför de döpt det till samma namn fast i olika tjänster…….kände mig superdum. kreditors starka sida är inte namnsättning enl mig….
24 september, 2009 kl. 15:39 #107184DanDeltagareJag tror jag kodat upp detta nu, men det är en del jag inte fattar hur hanteringen fungerar så jag fick maila min säljare.
Men om jag har gjort rätt nu så tog det cirka 30-60 minuter att koda upp för någon som har Fakturera Mig redan från att jag började läsa dokumentationen.
Piece of cake! Värt att notera är dock att Kreditor_no_pear.php inte skickas med i API-nedladdningen längre så jag fick fulhacka den själv. Det lite äldre API-koden har nämligen 100kr som lägsta beloppsgräns medan den nya är 50 kr. Kanske kan hjälpa någon?
23 november, 2009 kl. 11:15 #107853DanielAronowitschDeltagareHej, för att reda ut förvirringen…
Klarna har i huvudsak 2 st tjänster: ”Fakturera Mig/Klarna” och ”Klarna Konto” (delbetalningslösning).
Klarna konto är i sin tur uppdelad i två. Man kan erbjuda konsumenter att dela upp sin betalning efter fasta kampanjer (3, 6, 12, 24 mån etc). Konsumenten betalar 0 % ränta i upp till 12 mån, däremot betalar de en uppläggningsavgift.
Man kan också erbjuda konsumenten att delbetala i sin egen takt (ingen uppläggningsavgift för konsumenten men en månadsränta på 1,62%). Tjänsten fungerar som så att en konsument samlar alla sina köp via tjänsten (i olika butiker) på en faktura. I mitten på nästkommande månad skickar Klarna ut en samlingsfaktura för samtliga inköp, fakturan skall betalas i slutet på månad 2. Konsumenten väljer själv hur mycket av skulden som ska betalas. Dock minst 1/24 av beloppet eller 50 kr.
Fördelar för konsumenten är att de alltid kan betala efter löning, samla alla sina köp och får 1 aviavgift istället för flera etc.
Fördelar för butiken är att Klarna står risken och betalar ut hela beloppet till butiken, samt tjänsten kostar mindre än fakturalösningen (max 1%) och att e-handlaren når ut till en väldigt e-handelsintensiv målgrupp (Klarna har i dagsläget ca 200 000 kontokunder).Har jag lyckats röra till det ännu mer eller trillade polletten ner?
Hör gärna av er om ni vill ha en utförligare beskrivning.
Mvh
23 november, 2009 kl. 11:24 #107854DanDeltagareJag har fattat!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.