Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Erfarenhet av dela upp-betalningen
- Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 1 månad sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
23 september, 2009 kl. 09:22 #94060DanDeltagare
Sitter i valet och kvalet om jag ska koda en betalmodul för Kreditors Klarna-konto (Dela upp betalningen) innan jul eller skita i det.
Ni som har det igång, vad har ni för % som väljer det alternativet, ökade er konvertering, köper folk mer?
Kanske kan det vara extra lägligt vid jul?
23 september, 2009 kl. 09:47 #107148NicklasDeltagareJag har haft dela upp betalningen sedan start och ingen har valt den ännu, dock så har jag ju inte dina volymer ännu
23 september, 2009 kl. 12:23 #107150Katrin LundgrenDeltagareJag har haft det i SweCat ett bra tag, och folk väljer det, och precis som du säger speciellt till jul. I mitt fall har jag människor som väljer det även för så små summor som 500 kr, vilket känns tragiskt. Jag tycker du ska satsa på det helt klart.
23 september, 2009 kl. 13:01 #107151SekeDeltagareVi har avstått från att erbjuda Dela upp betalningen eftersom det bär emot att uppmuntra folk att handla mer än de egentligen har råd med. (Sedan drar sig inte Kreditor för att precis under vår logotyp på Fakturera mig-fakturorna propagera för att kunden ändå ska skaffa konto/dela upp betalningen…)
23 september, 2009 kl. 13:16 #107152Thomas THLDeltagareHar haft ”dela upp” från Vakna (f’låt Klarna) sedan oktober 2008 och av ca 240 kunder har 4 st valt detta.
Då har jag ändå en snittorder på 4200 kr totalt sett på 240 ordrar.
Trodde det var fler som skulle välja det eftersom jag säljer dyra pryttlar./Thomas
23 september, 2009 kl. 13:29 #107153DanDeltagareHmm det var ju inte så många. Men jag kommer nog skaffa det ändå till jul. Dumt att missa försäljning.
Dock gillar jag själv inte konceptet med kredit precis som du säger Seke, men annars hade folk bara handlat på kredit i någon annan butik så jag får leva med det på mitt samvete istället.
23 september, 2009 kl. 13:57 #107155KockenDeltagareMen har inte Klarna konto samma funktion för kunden fast det kostar inget för butiken?
23 september, 2009 kl. 14:05 #107156DanDeltagareJo, det är den jag menar tror jag? Eller? Nu blir jag förvirrad
23 september, 2009 kl. 16:19 #107158Katrin LundgrenDeltagareNu ska jag försöka reda ut förvirringen för jag blev superförvirrad själv när de började ändra allt.
Kreditor har två tjänster. Fakturera mig och Klarna konto.
I tjänsten Fakturera mig ingår nu också en liten del av klarna konto tjänsten, som innebär att kunderna får alla sina köp från klarna samlade på en månadsfaktura oavsett i vilken butik de handlar, och betalar då alltså en månadsavgift. Betalningen sker alltid den sista dagen i månaden så att kunderna ska kunna betala efter de fått sin lön. De kan också välja att dela upp sin betalning med minst 50 kr / månad eller 1/24 del av beloppet.
Den andra tjänsten heter klarna konto och är samma som den tidigare dela upp betalningen. Tjänsten innebär att dina kunder erbjuds delbetalning via olika kampanjalternativ, och är mer fördelaktig för kunden vid större belopp.
Är förvirringen total nu?
23 september, 2009 kl. 17:47 #107161GregerADeltagareDet kanske Klarna’ lite …
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.