Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Enkelt ärendehanteringssystem ?
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 10 månader sedan av
Jolo.
-
FörfattareInlägg
-
9 april, 2016 kl. 03:39 #103462
Jolo
DeltagareHej, finns det något bra ärendehanteringssystem som är lagom för en person, alltså lite enklare och kanske tom svenskt?
Har provat demo för Zendesk som säkert är väldigt bra för vissa men för mig kändes det som lite för omfattande och svåröverskådligt.
9 april, 2016 kl. 17:35 #181313FredrikGust
DeltagareZendesk, freshsesk, desk, zoho m.fl. är bara några i raden över onlinebaserade ärendesystem som alla är bra på olika saker.
Vill man köra något eget är osticket ett enkelt system att köra som lätt går översätta till svenska.
En viktig sak som jag tycker spar mycket tid är hanteringen av skräppost och alla oändliga mail från kineser som automatiskt filtreras bort från faktiska kundärenden.
Har kört Zendesk även när jag var bara en i företaget. Tycker man får en bra lösning där man fokuserar på att lösa ärenden med bra möjligheter att hantera detta via epost, app eller webben.
9 april, 2016 kl. 23:13 #181329Jolo
DeltagareHej Fredrik,
Tack för svar!
Det var ett tag sedan jag provade demo på Zendesk så jag tog hem det nu igen och inser att det blivit betydligt lättare att jobba med nu än sist, mycket positivt
En viktig följdfundering som dykt upp:
Om man nu flyttar mycket av sina texter från webbbutiken till Zendesks Helpcenter istället, vad händer då med butikens SEO ? 😮
All info, köpvillkor, om oss, osv är ju tänkt att hamna i Helpcenter istället och försvinner då från butiken…eller är det så att Helpcentret stärker SEOn då den kopplas mot butiken ??
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.