Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › En enda produkt?
- Detta ämne har 13 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av NO LINGO.
-
FörfattareInlägg
-
9 december, 2011 kl. 23:23 #132053MurmelinDeltagare
@pete 29895 wrote:
Om du har byggt butiker förut så borde du veta att en ideell förening befinner sig lite i ett ”ingemansland” när det gäller ehandel. Att få upp en snabb shop är inga problem, det är betallösningarna som klämmer. Du kommer nog att få leva med stränga avgifter, lika mycket som oss andra. Som grön inom ehandel har jag precis fått lära mig detta. Det hade varit mycket smidigare om det hade funnits enklare lösning för detta. Det är ingen raketforskning direkt, klarnas affärsidé tar 5 sekunder att fatta och dom badar i miljarder nuförtiden. Det är bara toppen av isberget. Ett hett tips är att lyssna på NEK’s föreläsning, finns länkad på framsidan. Lite veteraner som delar sin syn på ämnet.
Näe, jag borde inte veta att ideella föreningar har problem med betallösningarna. Det beror på att jag främst formger (och ibland tvingas koda html+css) åt andra så någon expert på betallösningar har jag aldrig behövt bli.
Att det kostar att ta betalt är jag fullt medveten om. Frågan är väl mer om det är vettigt att betala 500+ per månad för en webshop som inte har något att sälja. Och om det fanns några alternativ.
Jag letar som sagt efter olika lösningar för att presentera på nästa styrelemöte.
9 december, 2011 kl. 23:26 #132054MurmelinDeltagare@Parvelito 29894 wrote:
Payson tar 3kr + 3%, vilket på ett köp om 3000kr blir hiskeliga 93kr. Å andra sidan så är betalväxel + inlösare inte heller gratis, och de vill gärna ha startavgift, 24-måndersavtal samt månadsavgift.
Kanske kan faktura i egen regi vara något för er? Man gör sitt köp, får en faktura som PDF med OCR, betalar till bankgiro.
Aha, det var ju inte blodigt alls. Då kanske WP e-commerce och Payson är ett bra alternativ iallafall. Måste kolla om den har kommit någon betalmodul för Wp än. Tack för påminnelsen!
10 december, 2011 kl. 10:43 #132059Jimmy OstromDeltagareOkej då är jag med, nej ska ni inte ha flera shopar så kanske det är bättre att du själv knackar sidan i någon OS lösning.
Men kommer du att uppdatera sidan, kommer du palla att koda sidan? Vad händer om du inte längre är med i föreningen, vem ska då knacka kod?
Jag gillar hyrlösningar som man kan växa i för då kan ”alla ta över sidan”. Det är inte sådär jättebra om en hemsida bara kan skötas av en person.
@Murmelin 29851 wrote:
Tack för svaret!
Sen tillkommer kostnader för kortbetalning för Kodmyrans lösning också, eller hur?
Det här är till en ideell förening som en gång om året arrangerar ett evenemang som dom säljer biljetter till. Finns det någon lösning där man bara ligger uppe typ 3 månader om året? Det känns lite surt att ha månadskostnader för shop och kortbetalning under de 9 månader om året då man inte säljer något och det inte går att göra några köp (ingen ”produkt” i butiken).
Eller finns det några andra alternativ? Jag har blivit ansvarig för att hitta olika lösningar och hur mycket de olika varianterna kostar per år och på 5 år.
13 december, 2011 kl. 20:24 #132297NO LINGODeltagareHar inte alla stor plattformsleverantörer någon form av free-lösning där man inte betalar några fasta kostnader utan endast rörliga? Vet iaf att Jetshop har en som funkar bra. http://www.jetshop.se/free/ Kan vara värt att kolla upp som ett alternativ till att börja knacka ihop något själv.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.