Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › En bra leverantör och plattform!?
- Detta ämne har 7 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av
diana.dahn.
-
FörfattareInlägg
-
9 december, 2013 kl. 09:18 #101085
Jimpim
DeltagareHej! jag söker en bra leverantör och plattform till en webbshopp! Jag vill kunna redigera en del på sidan själv!
Jag vill mer eller mindre att sidan ska kunnas startas upp samma dag med möjlighet att betala med kort, kanske klarna? Hjälp mig.. har affärsiden men inte kunskapen av webbshopping…
9 december, 2013 kl. 09:41 #170957DavidWigg
Deltagare9 december, 2013 kl. 12:13 #170975SLIQHAQ
DeltagareVi kör med Talex och är nöjda med den lösning vi har idag.
Det har fått bra recensioner när det gäller möjligheten att kunna sökmotoroptimera.
16 december, 2013 kl. 14:15 #171198Martina G
DeltagareDu kan även titta på Klarnas sida där de listar sina partners (om det är Klarna du vill använda som betallösning) – https://klarna.com/sv/salj-med-klarna/partners/webshopsleverantorer
Jag skulle rekommendera att du öppnar testbutiker med några leverantörer (det kostar oftast ingenting). Då kan du testa vilken som passar bäst för dig.
29 december, 2013 kl. 13:40 #171516Jimpim
DeltagareTror vi har valt att andvända oss utav Nordisk Ehandel!
Klarna som betalsätt och sedan kompletera med kortbetalning via handelsbaken! Hur tycker ni detta låter?
29 december, 2013 kl. 16:19 #171521FredrikGust
DeltagareDet låter som något som är rätt snabbt att komma igång med. De har ju många kunder och många butiker som fungerar. Du får ju dessutom en utbildning vid uppstarten som kan vara bra att ha. För kortbetalningen behöver du en betalväxel och drar man igång på nytt och ska använda Klarna faktura kan det vara läge att kolla på Klarna Checkout just för att det är alla betalsätten i en månadsavgift med en transaktionsavgift för varje betalning som kostar några procent. Observera dock avtalstiden och villkoren om man går in med Klarna!
Inför det senaste plattformsbytet gjorde jag en liten checklista som kan vara bra att ha även om man nu börjar på nytt. Kravspecifikationen när man ska byta e-handelssystem | Fredriks vardagsmix
Något av det viktiga jag vill framhäva här är att testa supporten så att du har en bra dialog med den du väljer att jobba tillsammans med och att de eventuella ledtider som finns innan du är kund med största sannolikhet är längre om du redan är kund.
Lycka till!
30 december, 2013 kl. 21:43 #171549HaBe
DeltagareJag använder mig av Hemsida24 som jag tycker täcker det mesta med bra laddtider, bra SEO möjligheter, stabilitet, lättbyggd, bra support (dock ej tel.) många olika mallar att välja på, Klarna, Payson o PayPal är inbyggda mm.
Självklart finns det nackdelar men de är få. Det jag stör mig mest på är placeringen av kundvagnen men det kanske kommer en lösning på det oxå vad det lider?
Gör en hemsida med Hemsida24 – Hemsideprogram för företagLycka till med din shop oavsett val!
9 januari, 2014 kl. 09:29 #171706diana.dahn
DeltagareJag brukar alltid rådgiva våra kunder att även titta på vilka framtida möjligheter de har med e-handelsplattformen. Även om du inte har behov för integrationer som t.ex.: ekonomisystem, internationel betalning, prisindex, sociala medier m.m., just nu, är det kanske något som du behöver i framtiden? Se till att din leverantör kan följa med din verksamhets utveckling!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.