Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ehandelsnytt › Ehandelsnytt #147 – E-handlare blir av med…
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av Pelmered.
-
FörfattareInlägg
-
5 juli, 2013 kl. 13:03 #100340Julius GunnilstamDeltagare
Här kan man diskutera sommarvädret, betallösningar eller annat som kan kännas relevant. Det går även bra att diskutera högst orelevanta ämnen.
Man får dock inte, under några omständigheter, lägga upp bilder på katter i denna forumtråd! Överträdelse beivras.
5 juli, 2013 kl. 13:18 #165636danielanderssonDeltagareOtroligt dålig stil av Payson att inte svara på frågorna. Får en helt klart att överväga att lämna dem, hitta någon som faktiskt bryr sig om sina kunder.
5 juli, 2013 kl. 15:18 #165644Richie72Deltagare@lunarmys 66645 wrote:
Otroligt dålig stil av Payson att inte svara på frågorna. Får en helt klart att överväga att lämna dem, hitta någon som faktiskt bryr sig om sina kunder.
Jag är förvånad över den extremt korta tiden handlarna har haft på sig att byta. Det står Payson fritt att välja vilka de vill ha avtal med, men att bryta med befintliga kunder så omedelbart (och bryta mot sina egna avtal, kortare uppsägningstid än enligt avtal) är väldigt konstigt.
Jag har svårt att förstå paniken, speciellt eftersom de jobbar med Tradera.
Om jag använde Payson skulle jag byta bort dem omedelbart, vem vet vilka som de inte vill jobba med nästa gång.
5 juli, 2013 kl. 15:50 #165646PrixDeltagareDet som jag fortfarande står väldigt frågande till är varför Tradera fortfarande får ha kvar Payson. Där hittar du allt, sexleksaker, sexhjälpmedel, piratkopior och många fler ”omoraliska” ting.
Istället för att agera moralkompass åt butiker uppför sig som de skall och sköter sig så kan (om det är kortbolagen som ligger bakom) de ägna sig åt att jobba mot att alla nya betalapplikationer används för svarta pengar, köp av sex, köp av droger eller smuggelsprit. Där finns ett riktiga problem, som för den delen har lagstiftning bakom sig i de flesta länder.
5 juli, 2013 kl. 18:00 #165648PelmeredDeltagareNu har jag äntligen hittat vart man skriver upp sig för att få nyhetsbrevet. Jag har tittat lite efter det tidigare, men jag har då inte hittat det.
Om ni vill ha fler prenumeranter bör ni göra det mer synligt på sidan. En länk i hedern bör ni kanske klämma in?Jag tycker det är extremt konstigt gjort av Payson. Sexleksaker är ju knappast något som man kan räkna som speciellt omoraliskt i dagens Sverige ens.
Med tanke på vilket oligopol det är när det gäller betalkort och vilken viktig del av samhällets infrastruktur det är så tycker jag att det är extremt konstigt att kortföretagen ens har möjligheter neka verksamheter som faktiskt håller sig inom lagens ramar och censurera organisationer(WikiLeaks). De borde inte ha några möjligheter som helst att agera moralpolis och diktera villkoren över vilka som får använda tjänsten. Allt som kan klassas som infrastruktur måste vara öppen för alla så länge man håller sig inom lagens ramar även om den drivs av privata bolag. Det här borde stå i vår grundlag!12 juli, 2013 kl. 13:25 #165853Julius GunnilstamDeltagareDet ska vara lite svårt att få världens bästa nyhetsbrev!
Dock ska alla som är medlemmar på forumet få det.
12 juli, 2013 kl. 15:06 #165855 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.