Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Ehandels Ryanair…
- Detta ämne har 134 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av cropverktyget.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2012 kl. 12:03 #144111cropverktygetDeltagare
@Ggaiv 43163 wrote:
Jag håller med dig. Mycket lustigt svar av leverantören.
Sent from my Transformer Prime TF201
Det är inte ett svar ifrån leverantören, då jag inte är inblandad i offertskrivningar. Det är en personlig reflektion över att man släpper det för att inte den andra parten hör av sig, och tycker du inte det är det minsta lustigt om du nu behöver en funktion eller koppling och du är beredd att betala för den och det kan vara av avgörande för din verksamhet att du just behöver den funktionen att du bara låter tiden gå utan svar?
Jag hade personligen legat på och sett till att jag fått min lösning för att öka min försäljning… men vi tänker väl olika.
30 april, 2012 kl. 12:20 #144113Anton ADeltagare@Christian Zanders 43145 wrote:
Hej,
Först och främst vill jag passa på att tacka för en mycket intressant forumtråd:) Vi tar till oss av all feedback från såväl våra egna kunder, andra e-handlare och kollegor. Riktigt bra helgläsning har det varit.
Även om tråden nu utvecklats lite ifrån vår prissättning kring diverse supporttjänster så vill jag bara passa på att komplettera med lite info.
I princip allt som finns i fronten på ett Jetshop system kan anpassas utan inblandning från Jetshop support. Våra kunder kan välja att göra jobbet själva om kompetensen finns i huset eller anlita extern hjälp.
Eftersom många kunder önskar köpa dessa tjänster från oss så erbjuder vi så långt det går de vanligaste tjänsterna som “standardjobb” med fasta priser.
Prissättningen för dessa tjänster inkluderar utöver själva jobbet med implementationen även tid för avstämning vid projektstart, under projektet och testning. Vidare så tar vi naturligtvis ett kvalitetsansvar för att implementationen fungerar som det är tänkt när vi anlitas för att göra jobbet.
Vår Kundtjänst informerar alltid alla kunder att “det här kan du göra själv eller med egen konsult”. För att ytterligare effektivisera det både för våra kunder och vår kundtjänst så har vi en wiki där våra kunder och deras konsulter kan läsa instruktioner hur man kan göra. Exempelvis när man skall lägga in skript från tredjepart som Facebook. Mer om den kan ni läsa här Skript i din webbshop Kundtjänst .
Med önskan om en trevlig valborg!
Christian Zanders, Jetshop
Hur kan ni ta så extremt mycket för Facebookkommentarer t.ex.?
Ni skriver
”Behöver ni hjälp med skript kan ni kontakta support@jetshop.se eller ringa oss på 031-788 41 00. För hjälp med tredjeparts skript debiterar vi 525 kr per halvtimme.”
525kronor per halvtimme tar ni; tar det alltså 8 timmar att lägga till en enkel kod som ni kopierat in från Facebook? Det tar max, absolut max en halvtimme.
Ur min ögon är detta i allra högsta grad ocker!30 april, 2012 kl. 12:21 #144114Anton ADeltagare@cropverktyget 43164 wrote:
Min tanke var att det är lätt att kritisera och peka på fel och det är mänskligt att saker faller mellan stolarna, samt kan jag hålla med dig om att det inte är proffsigt bemötande om man inte levererar det man lovar, dock om man nödvändigtvis är beroende av en funktion och sen låter tiden gå samt man lever i en plattform i 3 års tid utan att ta upp förfrågan så kan den funktionen inte varit livsnödvändig för verksamheten utan ser det mer som ett önskemål, min personliga reflektion över kritiken bara.
Håller med!
Det gäller att stå på sig!30 april, 2012 kl. 12:26 #144115ParvelitoDeltagare@cropverktyget 43164 wrote:
Min tanke var att det är lätt att kritisera och peka på fel och det är mänskligt att saker faller mellan stolarna, samt kan jag hålla med dig om att det inte är proffsigt bemötande om man inte levererar det man lovar, dock om man nödvändigtvis är beroende av en funktion och sen låter tiden gå samt man lever i en plattform i 3 års tid utan att ta upp förfrågan så kan den funktionen inte varit livsnödvändig för verksamheten utan ser det mer som ett önskemål, min personliga reflektion över kritiken bara.
Det är väl så här att jag hade det stora julhandelshaveriet i relativt färskt minne då, och resonerade som så att det nog inte var läge att investera pengar i anpassningar på en skakig plattform.
Sedan upptäckte jag i takt med tillväxt att det var fler saker som behövdes för att jag skulle kunna fortsätta den utvecklingen, och blev det än mindre intressant att stöta på om anpassningar. Jag inser ju att det är en hel del pengar att investera i det där.
30 april, 2012 kl. 13:02 #144118cropverktygetDeltagare@Parvelito 43169 wrote:
Det är väl så här att jag hade det stora julhandelshaveriet i relativt färskt minne då, och resonerade som så att det nog inte var läge att investera pengar i anpassningar på en skakig plattform.
Sedan upptäckte jag i takt med tillväxt att det var fler saker som behövdes för att jag skulle kunna fortsätta den utvecklingen, och blev det än mindre intressant att stöta på om anpassningar. Jag inser ju att det är en hel del pengar att investera i det där.
Att en plattform får prestandaproblem kan ju hända vilken plattform som helst och det är otroligt trist vilken plattform det än sker i, dessvärre är det ju inget du som kund kan ta ställning till då eller förutse i förväg att det skall ske. Och troligtvis vilken plattform du än väljer kommer dom friskriva sig ifrån sådana misshaps ur ansvarssynpunkt.
Det är bara beklagligt när det sker… och hoppas bara att din framtida ehandelsleverantör är mer lyhörd till dina önskemål och levererar just de funktioner du efterfrågar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.