Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Ehandels Ryanair…
- Detta ämne har 134 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av cropverktyget.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2012 kl. 06:58 #144073ParvelitoDeltagare
@cropverktyget 43121 wrote:
Inskränkt är det när accepterar en kostnad bara för att någon tar den, ingen gör fel i sin prissättning så länge folk är beredda att betala för det? Tror inte att utvecklingskostnaden är den enda aspekten till prissättningen, rätta mig om jag har fel men Jetshop vad jag minns rätt har en en del investorer som puttat in pengar i en verksamhet som inte alltid har visat positiva siffror de första åren…klart som snus att dom vill ha tillbaka sina pengar… det är troligtvis det och deras marknadsföring/säljavdelning som kostar mest i sammanhanget. Ingen kan ta Jetshop ifrån dem att dom lyckas ta betalt, frågan är om du som kund skall behöva betala så mycket för dessa funktioner… bara du som kan avgöra genom att välja ett annat alternativ eller acceptera priset.
Jag tror ärligt talat inte att Jetshops kunder accepterar kostnaden rätt upp och ned om de finner den oskälig. SÅ svårt är det inte att byta webshopsleverantör om man tycker att avgiftsfloran börjar bli för stor i förhållande till nyttan.
Själv håller jag just nu på att förbereda flytt av min webshop från en billig leverantör (Textalk) till en dyrare (Kodmyran) eftersom jag inser att om jag skall bli mer effektiv så kan jag inte sitta i en lösning som inte utvecklas åt det håll jag vill. Priset är inte så betydelsefullt.
30 april, 2012 kl. 07:34 #144074cropverktygetDeltagare@Parvelito 43122 wrote:
Priset är inte så betydelsefullt.
Varför valde du Textalk ifrån första början när du startade din verksamhet?
30 april, 2012 kl. 07:56 #144075ParvelitoDeltagare@cropverktyget 43124 wrote:
Varför valde du Textalk ifrån första början när du startade din verksamhet?
För att jag trodde att många butiker betydde att det fanns resurser till att hänga med i den snabba utvecklingen. Fast Textalk är inte särskilt snabba med att anamma nya trender och funktioner. Den stora massan med användare verkar snarare vara en broms än en motor (samt kanske också ägarnas vilja att stapla slantar på bankkontot). Jag har förstått att det till viss del också berott på att man programmerat in sig i ett hörn, och har behövt lägga mycket resurser på att förändra koden bakom hela butikslösningen.
Under alla omständigheter så kände jag att det var dags att dra vidare.
30 april, 2012 kl. 09:19 #144088cropverktygetDeltagare@Parvelito 43125 wrote:
För att jag trodde att många butiker betydde att det fanns resurser till att hänga med i den snabba utvecklingen. Fast Textalk är inte särskilt snabba med att anamma nya trender och funktioner. Den stora massan med användare verkar snarare vara en broms än en motor (samt kanske också ägarnas vilja att stapla slantar på bankkontot). Jag har förstått att det till viss del också berott på att man programmerat in sig i ett hörn, och har behövt lägga mycket resurser på att förändra koden bakom hela butikslösningen.
Under alla omständigheter så kände jag att det var dags att dra vidare.
Så det hade inget alls med att deras prismodell passade dig och din verksamhet till en början?
Som sagt många gånger i denna tråd är ju det som är det primära att man skall följa sitt behov och efter plånbokens möjligheter.
Med stor säkerhet så bygger alla plattformar in sig i ett hörn, speciellt de gamla aktörerna som byggt sina plattformar på dåtidens sätt att skriva kod i alla former, det var inte länge sen Textalk hade fördel att man inte hade frameset medan Jetshop och E-butik tvingades skriva om sina plattformar för att möta seo-kraven osv. Nu är det upp till Textalk att se till att komma ut ur det hörnet som du skriver om så att de också hänger med i tiden, det händer väldigt mycket som inte märks för kunder men det kommer visa sig framöver.
Av ren nyfikenhet, vad är det för önskemål/måste n som du känner måste levereras för att din verksamhet skall kunna utvecklas?
30 april, 2012 kl. 09:51 #144094Christian ZandersDeltagareHej,
Först och främst vill jag passa på att tacka för en mycket intressant forumtråd:) Vi tar till oss av all feedback från såväl våra egna kunder, andra e-handlare och kollegor. Riktigt bra helgläsning har det varit.
Även om tråden nu utvecklats lite ifrån vår prissättning kring diverse supporttjänster så vill jag bara passa på att komplettera med lite info.
I princip allt som finns i fronten på ett Jetshop system kan anpassas utan inblandning från Jetshop support. Våra kunder kan välja att göra jobbet själva om kompetensen finns i huset eller anlita extern hjälp.
Eftersom många kunder önskar köpa dessa tjänster från oss så erbjuder vi så långt det går de vanligaste tjänsterna som “standardjobb” med fasta priser.
Prissättningen för dessa tjänster inkluderar utöver själva jobbet med implementationen även tid för avstämning vid projektstart, under projektet och testning. Vidare så tar vi naturligtvis ett kvalitetsansvar för att implementationen fungerar som det är tänkt när vi anlitas för att göra jobbet.
Vår Kundtjänst informerar alltid alla kunder att “det här kan du göra själv eller med egen konsult”. För att ytterligare effektivisera det både för våra kunder och vår kundtjänst så har vi en wiki där våra kunder och deras konsulter kan läsa instruktioner hur man kan göra. Exempelvis när man skall lägga in skript från tredjepart som Facebook. Mer om den kan ni läsa här Skript i din webbshop Kundtjänst .
Med önskan om en trevlig valborg!
Christian Zanders, Jetshop
30 april, 2012 kl. 10:13 #144098ParvelitoDeltagare@cropverktyget 43139 wrote:
Så det hade inget alls med att deras prismodell passade dig och din verksamhet till en början?
Som sagt många gånger i denna tråd är ju det som är det primära att man skall följa sitt behov och efter plånbokens möjligheter.
Med stor säkerhet så bygger alla plattformar in sig i ett hörn, speciellt de gamla aktörerna som byggt sina plattformar på dåtidens sätt att skriva kod i alla former, det var inte länge sen Textalk hade fördel att man inte hade frameset medan Jetshop och E-butik tvingades skriva om sina plattformar för att möta seo-kraven osv. Nu är det upp till Textalk att se till att komma ut ur det hörnet som du skriver om så att de också hänger med i tiden, det händer väldigt mycket som inte märks för kunder men det kommer visa sig framöver.
Av ren nyfikenhet, vad är det för önskemål/måste n som du känner måste levereras för att din verksamhet skall kunna utvecklas?
Jag valde mellan flera hyrlösningar, men en god vän rekommenderade Textalk och med mina kunskaper om ehandel då, så kunde jag lika gärna ta dem som någon annan. Minns dock att jag knorrade lite över att behöva betala 3000kr/extra per år för att inte ha frameset. (Något som försvann för ett par år sedan).
Textalk är en billig ehandelslösning där man utan tvekan får en del för pengarna, men en del saknas. Jag var på väg att skriva avtal med Certitrade för kortbetalningar, för det passar prismedvetna mindre ehandlare. Det hade dock inte Textalk stöd för, och har det fortfarande inte.
Payson faktura kom för inte så länge sedan, efter en del väntan.
Svea har en smidig lösning för faktura och kortbetalningar i samma paket, men Textalk har bara stöd för fakturorna.
Det är förmodligen fler som kan tänka sig att använda Payer än Bitcoin, men de får vara kund någon annanstans.Integration med Tradera är något som tilltalar er kundgrupp, liksom Fyndiq. Jag pratade med någon på Textalk om en offert för integration med Tradera för ett år sedan, men det kom aldrig någon offert.
Presentkort vore också en trevlig funktion, liksom kanske också funktioner som ”de som köpt denna produkt köpte också…”, kassa på egen domän med möjlighet att designa själv och kunna anpassa följesedelns utseende.
Där har Textalk en del saker att bita i.
30 april, 2012 kl. 11:20 #144104cropverktygetDeltagare@Parvelito 43150 wrote:
Jag valde mellan flera hyrlösningar, men en god vän rekommenderade Textalk och med mina kunskaper om ehandel då, så kunde jag lika gärna ta dem som någon annan. Minns dock att jag knorrade lite över att behöva betala 3000kr/extra per år för att inte ha frameset. (Något som försvann för ett par år sedan).
Textalk är en billig ehandelslösning där man utan tvekan får en del för pengarna, men en del saknas. Jag var på väg att skriva avtal med Certitrade för kortbetalningar, för det passar prismedvetna mindre ehandlare. Det hade dock inte Textalk stöd för, och har det fortfarande inte.
Payson faktura kom för inte så länge sedan, efter en del väntan.
Svea har en smidig lösning för faktura och kortbetalningar i samma paket, men Textalk har bara stöd för fakturorna.
Det är förmodligen fler som kan tänka sig att använda Payer än Bitcoin, men de får vara kund någon annanstans.Integration med Tradera är något som tilltalar er kundgrupp, liksom Fyndiq. Jag pratade med någon på Textalk om en offert för integration med Tradera för ett år sedan, men det kom aldrig någon offert.
Presentkort vore också en trevlig funktion, liksom kanske också funktioner som ”de som köpt denna produkt köpte också…”, kassa på egen domän med möjlighet att designa själv och kunna anpassa följesedelns utseende.
Där har Textalk en del saker att bita i.
Börjar med Bitcoin, detta är ingen beställare eller ens Textalks ledning som sagt att detta MÅSTE vi bara ha för att ha den bästa plattformen, utan varje utvecklare har fått en egentid som man förfogar över helt själv och vad man vill göra för projekt, där kom det betalsättet in i systemet, se det som egen utveckling, utbildning för framtiden samt inspiration.
Kopplingen mot Tradera är det beklagligt att du aldrig fick din offert, men tycker du inte det är lika underligt att du låtit det gå utan svar som du nämner i väntan på den om ditt behov var så stort för just en sådan funktion?
Presentkortsfunktionen kommer inom snar framtid och alla andra integrationer mot betalsätt osv handlar om att få till kopplingarna mot deras api:er, det är inget vi inte tänker leverera men det är samtidigt många andra saker som skall in i systemet och som du nämner så kommer saker pö um pö efter kunders behov samt då när företaget märker en ökande efterfråga.
Framtiden får visa vad som kommer in först.
30 april, 2012 kl. 11:39 #144107DanDeltagareSka man behöva tjata sig till att få ge pengar till sin leverantör?
Sådana leverantörer jobbar jag inte med. De åker ut direkt när de börjar muppa sig och kräva att man jagar dem för att få köpa saker.
@cropverktyget 43157 wrote:
Kopplingen mot Tradera är det beklagligt att du aldrig fick din offert, men tycker du inte det är lika underligt att du låtit det gå utan svar som du nämner i väntan på den om ditt behov var så stort för just en sådan funktion?
30 april, 2012 kl. 11:48 #144109GgaivDeltagare@Dan 43161 wrote:
Ska man behöva tjata sig till att få ge pengar till sin leverantör?
Sådana leverantörer jobbar jag inte med. De åker ut direkt när de börjar muppa sig och kräva att man jagar dem för att få köpa saker.
Jag håller med dig. Mycket lustigt svar av leverantören.
Sent from my Transformer Prime TF201
30 april, 2012 kl. 11:57 #144110cropverktygetDeltagare@Dan 43161 wrote:
Ska man behöva tjata sig till att få ge pengar till sin leverantör?
Sådana leverantörer jobbar jag inte med. De åker ut direkt när de börjar muppa sig och kräva att man jagar dem för att få köpa saker.
Min tanke var att det är lätt att kritisera och peka på fel och det är mänskligt att saker faller mellan stolarna, samt kan jag hålla med dig om att det inte är proffsigt bemötande om man inte levererar det man lovar, dock om man nödvändigtvis är beroende av en funktion och sen låter tiden gå samt man lever i en plattform i 3 års tid utan att ta upp förfrågan så kan den funktionen inte varit livsnödvändig för verksamheten utan ser det mer som ett önskemål, min personliga reflektion över kritiken bara.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.