Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Ehandels Ryanair…
- Detta ämne har 134 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av cropverktyget.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2012 kl. 13:22 #143953cropverktygetDeltagare
@Jimmy Öström 42969 wrote:
Nja fast nu är ju inte verkligheten så svart och vit som du skriver.
Jag lägger enorma pengar på utveckling (nästan bara i ADMIN då det är där jag kan spara mest tid/pengar).
Av mina krav och specar kanske 80% är specifika för mig och då kommer dessa aldrig komma med som standard och jag ser inget fel i detta alls.
Skulle alla låta allt ingå som standard i en shop (som det låter som att ni gärna gör) så skulle eran sida och många andra vara perfekta.
Jag vet att ingen hemsida är perfekt, långt ifrån och er är inte heller perfekt.
Så det kommer alltid finns krav att ett plattforms företag kan göra dom specialfunktionerna en specifik e-handlare kräver och även såklart betalar för.
Nu förstår jag inte din poäng med mitt som är svart och vitt?
28 april, 2012 kl. 13:31 #143958Jimmy OstromDeltagareLäser man ditt inlägg kan man lätt tolka det som om ni alltid gör funktioner utan kostnad om ni bara har några som vill ha det. Skulle så vara fallet vore er sida perfekt;)
@cropverktyget 42995 wrote:
Nu förstår jag inte din poäng med mitt som är svart och vitt?
28 april, 2012 kl. 13:43 #143961cropverktygetDeltagare@Jimmy Öström 43000 wrote:
Läser man ditt inlägg kan man lätt tolka det som om ni alltid gör funktioner utan kostnad om ni bara har några som vill ha det. Skulle så vara fallet vore er sida perfekt;)
Plattformen utvecklas hela tiden men inte i takt med önskemål om funktioner osv, hade vi gjort det, då hade den varit perfekt… nu är det helt enkelt att de flesta funktioner som tillkommer ingår i månadskostnaden…men hamnar i olika versioner… prisbilden för Textalks abonnemang har inte ändrats sen minst 5-6 år tillbaka. Tolkningen av text är alltid fri men kan bli fel ibland, hoppas detta är lite tydligare
28 april, 2012 kl. 14:56 #143979RikardDeltagareDu menar att ni har obegränsade resurser för utveckling så om jag köper en grej så går det inte ut över er övriga to-do-list?
@cropverktyget 42966 wrote:
Nu är det inte så att du kan betala dig före någon kö men du kan dock slippa vänta på att flera måste efterfråga just din funktion genom att du beställer den av företagets utvecklingsavdelning (denna funktion brukar gagna inte bara beställaren utan även massan), en funktion kan vanligtvis prioriteras in av företaget om det finns stort behov utifrån era önskemål och dessa ingår oftast i månadskostnaden. Så jag ser bara positivt till detta för kundernas del, så med andra ord finns ingen skandal.
Nej jag skriver i egen regi men är dock anställd på Textalk. Så alla åsikter är mina egna utifrån mina erfarenheter och tycke och har inget med företaget jag är anställd på.
28 april, 2012 kl. 15:45 #143982cropverktygetDeltagare@Rikard 43022 wrote:
Du menar att ni har obegränsade resurser för utveckling så om jag köper en grej så går det inte ut över er övriga to-do-list?
All utveckling som gynnar plattformens kunder måste ses som det primära, en to-do-listas prioriteringar ändras ifrån vecka till vecka många gånger. Så om någon köper en viss utvecklingstid så KAN det påverka eller så ligger det inom ramen för vad man har balanserat in under den tiden samtidigt, bara för att en kund köper sig en funktion behöver det inte drabba annan utveckling. Lite off topic kanske men hoppas det är svar nog.
28 april, 2012 kl. 18:47 #144005laserDeltagareJetshop är lite som du hyr en egen Learjet 45 och du åker i lyx.
Billigare alternativ med exakt samma funktioner X 35 andra funktioner skulle vara sämre?Kan ju vara på något sätt säga till kunderna kolla våra priser vi är så dyra så vi är så bra. Sen förstår jag inte riktigt vem som betalar 4000kr för Paypal eller Facebook lösningen till exempel. En integration med Paypal tar max max 20 timmar om du inte är haj på det. Räcker med 2 kunder signar upp för det så har dem ju gått runt.
Betala för egen kärra eller åka reguljärflyg med Lufthansa, det är frågan vad man väljer ju?
29 april, 2012 kl. 08:06 #144044ParvelitoDeltagareSå här är det:
Om man inte kan själv, så hamnar man alltid i klorna på konsultföretag. Det spelar ingen roll om man valt Jetshop, Textalk, Magento, OsCommerce, Prestashop, Kodmyran eller vad som helst. När man inte kan själv får man vackert acceptera att det kostar pengar och tar tid att få saker gjorda, och alltför ofta blir det inte alltid riktigt som man ville ha det. Man får lov att kompromissa.
Det är inget konstigt, de som har kunskapen vill ta betalt för den. De som satsat många tusen timmar på att utveckla en plattform vill ha betalt för det också. Opensource eller något annat spelar ingen roll, vi pratar om en naturlag.
Därför är det ganska viktigt att när man väljer webshop så får man försöka staka ut var man kommer att vara om några år, och vad man behöver då. Jetshops kundlista är lång, och innehåller många kända namn. Att insinuera att alla dem är korkskallar som valt Jetshop som leverantör tyder på ett ganska inskränkt tänkande. Kanske borde man istället fundera över hur Jetshop lyckas med sin modell och lära sig ett och annat.
29 april, 2012 kl. 20:19 #144068MagentoDeltagare@Parvelito 43090 wrote:
Så här är det:
Om man inte kan själv, så hamnar man alltid i klorna på konsultföretag. Det spelar ingen roll om man valt Jetshop, Textalk, Magento, OsCommerce, Prestashop, Kodmyran eller vad som helst. När man inte kan själv får man vackert acceptera att det kostar pengar och tar tid att få saker gjorda, och alltför ofta blir det inte alltid riktigt som man ville ha det. Man får lov att kompromissa.
Det är inget konstigt, de som har kunskapen vill ta betalt för den. De som satsat många tusen timmar på att utveckla en plattform vill ha betalt för det också. Opensource eller något annat spelar ingen roll, vi pratar om en naturlag.
Därför är det ganska viktigt att när man väljer webshop så får man försöka staka ut var man kommer att vara om några år, och vad man behöver då. Jetshops kundlista är lång, och innehåller många kända namn. Att insinuera att alla dem är korkskallar som valt Jetshop som leverantör tyder på ett ganska inskränkt tänkande. Kanske borde man istället fundera över hur Jetshop lyckas med sin modell och lära sig ett och annat.
Antalet kunder och dess storlek handlar väl flest om åldern på dessa leverantörer. De var först och var enda alternativet då, så ser jag det i alla fall.
29 april, 2012 kl. 20:39 #144069DanDeltagareLustigt att alla stora är gamla i gamet då, var är first mover advantage då, samt att det fanns en enormt stark open source-plattform parallellt i oscommerce?
30 april, 2012 kl. 06:27 #144072cropverktygetDeltagare@Parvelito 43090 wrote:
Så här är det:
Om man inte kan själv, så hamnar man alltid i klorna på konsultföretag. Det spelar ingen roll om man valt Jetshop, Textalk, Magento, OsCommerce, Prestashop, Kodmyran eller vad som helst. När man inte kan själv får man vackert acceptera att det kostar pengar och tar tid att få saker gjorda, och alltför ofta blir det inte alltid riktigt som man ville ha det. Man får lov att kompromissa.
Det är inget konstigt, de som har kunskapen vill ta betalt för den. De som satsat många tusen timmar på att utveckla en plattform vill ha betalt för det också. Opensource eller något annat spelar ingen roll, vi pratar om en naturlag.
Därför är det ganska viktigt att när man väljer webshop så får man försöka staka ut var man kommer att vara om några år, och vad man behöver då. Jetshops kundlista är lång, och innehåller många kända namn. Att insinuera att alla dem är korkskallar som valt Jetshop som leverantör tyder på ett ganska inskränkt tänkande. Kanske borde man istället fundera över hur Jetshop lyckas med sin modell och lära sig ett och annat.
Inskränkt är det när accepterar en kostnad bara för att någon tar den, ingen gör fel i sin prissättning så länge folk är beredda att betala för det? Tror inte att utvecklingskostnaden är den enda aspekten till prissättningen, rätta mig om jag har fel men Jetshop vad jag minns rätt har en en del investorer som puttat in pengar i en verksamhet som inte alltid har visat positiva siffror de första åren…klart som snus att dom vill ha tillbaka sina pengar… det är troligtvis det och deras marknadsföring/säljavdelning som kostar mest i sammanhanget. Ingen kan ta Jetshop ifrån dem att dom lyckas ta betalt, frågan är om du som kund skall behöva betala så mycket för dessa funktioner… bara du som kan avgöra genom att välja ett annat alternativ eller acceptera priset.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.