Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Ehandels Ryanair…
- Detta ämne har 134 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av cropverktyget.
-
FörfattareInlägg
-
26 april, 2012 kl. 21:23 #98006Anton ADeltagare
Jetshop ska ha 4000 spänn för att lägga till Facebookkommentarer på en sida :confused: Det är ju helt sinnesjukt.
Eller vem vill betala över 4000 för en integration med PayPal hos Jetshop?
Eller 12 000 för en integration mot Visma/Mamut, även där hos Jetshop.
Sedan så ska ju Starweb ha en månadsavgift för Analytics hehe, även det sjukt.Hur kan man ha så här sinnesjuka priser?:eek::confused:
26 april, 2012 kl. 22:14 #143723Jimmy OstromDeltagareJa visst är det inte billigt, men dom som har Jetshop vet nog om detta och dom väljer ändå jetshop. Deras hemsida är säkert ganska lätt jobbad (ordrar osv.) och säkert pålitlig server och man kan få en bra design.
Men jag håller med, det är en del pengar. Men vill man ha lite bättre hemsida så måste det få kosta fast såklart finns det gränser;)
@skinza.se 42750 wrote:
Jetshop ska ha 4000 spänn för att lägga till Facebookkommentarer på en sida :confused: Det är ju helt sinnesjukt.
Eller vem vill betala över 4000 för en integration med PayPal hos Jetshop?
Eller 12 000 för en integration mot Visma/Mamut, även där hos Jetshop.
Sedan så ska ju Starweb ha en månadsavgift för Analytics hehe, även det sjukt.Hur kan man ha så här sinnesjuka priser?:eek::confused:
26 april, 2012 kl. 23:58 #143725basse1985DeltagareJag förstår inte…..Ehandelns ryan air?
Ryan air = billigt
Jetshop = dyrt27 april, 2012 kl. 00:01 #143726GregerADeltagareHan associerade det nog med att allt kostar extra på Ryanair. De har ju t.o.m funderat på att ta en avgift för toalettbesök.
27 april, 2012 kl. 02:43 #143728ParvelitoDeltagare@skinza.se 42750 wrote:
Jetshop ska ha 4000 spänn för att lägga till Facebookkommentarer på en sida :confused: Det är ju helt sinnesjukt.
Eller vem vill betala över 4000 för en integration med PayPal hos Jetshop?
Eller 12 000 för en integration mot Visma/Mamut, även där hos Jetshop.
Sedan så ska ju Starweb ha en månadsavgift för Analytics hehe, även det sjukt.Hur kan man ha så här sinnesjuka priser?:eek::confused:
När man kommit en bit med sin webshop och har en del anställda, eller när man är ett företag med en del anställda som vill börja med ehandel som komplement till sin verksamhet, så upptäcker man att varenda timme som någon anställd lägger ned kostar 300-500kr. Därtill är det förmodligen inte dataprogrammerare man har i sin personal, utan kanske någon ekonom, en marknadsförare, ett par säljare, logistikpersonal, inköpare och en receptionist. I det läget är inte några tusenlappar hit eller dit det viktiga, utan att man har någon på andra sidan som förstår vad man menar och som har råd att betala sin personal övertidsersättning/ta in mer folk för att ordna det där NU.
Det är inte konstigare än att man åker till verkstan med sin nya bil och betalar dem 4.000kr för att byta tändstift, olja och oljefilter samt smörja gnisslande gångjärn och kontrollera en del funktioner. Det kan man också göra själv, men de flesta väljer att låta verkstaden göra det ändå. Det finns till och med en del som betalar för att se på en fotbollsmatch, fastän man alldeles gratis kan läsa resultatet på nätet.
27 april, 2012 kl. 08:15 #143734cropverktygetDeltagare@Parvelito 42762 wrote:
När man kommit en bit med sin webshop och har en del anställda, eller när man är ett företag med en del anställda som vill börja med ehandel som komplement till sin verksamhet, så upptäcker man att varenda timme som någon anställd lägger ned kostar 300-500kr. Därtill är det förmodligen inte dataprogrammerare man har i sin personal, utan kanske någon ekonom, en marknadsförare, ett par säljare, logistikpersonal, inköpare och en receptionist. I det läget är inte några tusenlappar hit eller dit det viktiga, utan att man har någon på andra sidan som förstår vad man menar och som har råd att betala sin personal övertidsersättning/ta in mer folk för att ordna det där NU.
Det är inte konstigare än att man åker till verkstan med sin nya bil och betalar dem 4.000kr för att byta tändstift, olja och oljefilter samt smörja gnisslande gångjärn och kontrollera en del funktioner. Det kan man också göra själv, men de flesta väljer att låta verkstaden göra det ändå. Det finns till och med en del som betalar för att se på en fotbollsmatch, fastän man alldeles gratis kan läsa resultatet på nätet.
Som kund är fördelen att man kan välja leverantör och väga de kostnader som e-handelsplattformen lägger på sina funktioner likväl som man kan välja bilverkstad för vad dom tar i timmen för att byta ens tändstift och olja… frågan är mest i ett sådant här fall hur många timmar tar det för en plattform att implementera en funktion samt vad skall det behöva kosta kunderna för att företaget skall kunna räkna hem timmarna man lagt, med kunskapen att vi erbjuder många av dessa funktioner kostnadsfritt i vår konkurrerande plattform så kan jag bara säga att jag håller med författaren av denna tråd att det är lite väl prissatt för många av de funktioner så som kopplingar mot betalsätt och kommentarsfunktioner. Vi som levererar plattformarna har helt enkelt olika syn på hur man skall ta betalt helt enkelt. Val av e-handelsplattform är lika tricky som att resa med Ryan Air…man får helt enkelt kolla vad det blir för slutkostnad efter vad man har för behov.
27 april, 2012 kl. 08:27 #143737LiniverDeltagare@Parvelito 42762 wrote:
När man kommit en bit med sin webshop och har en del anställda, eller när man är ett företag med en del anställda som vill börja med ehandel som komplement till sin verksamhet, så upptäcker man att varenda timme som någon anställd lägger ned kostar 300-500kr. Därtill är det förmodligen inte dataprogrammerare man har i sin personal, utan kanske någon ekonom, en marknadsförare, ett par säljare, logistikpersonal, inköpare och en receptionist. I det läget är inte några tusenlappar hit eller dit det viktiga, utan att man har någon på andra sidan som förstår vad man menar och som har råd att betala sin personal övertidsersättning/ta in mer folk för att ordna det där NU.
Det är inte konstigare än att man åker till verkstan med sin nya bil och betalar dem 4.000kr för att byta tändstift, olja och oljefilter samt smörja gnisslande gångjärn och kontrollera en del funktioner. Det kan man också göra själv, men de flesta väljer att låta verkstaden göra det ändå. Det finns till och med en del som betalar för att se på en fotbollsmatch, fastän man alldeles gratis kan läsa resultatet på nätet.
Sen är ju verkstäder funtade så att de debiterar för 3h jobb för ngt som som kanske tar 1,5h. Samma lär det vara med diverse plattformsleverantörer. Ändringar i CSS kod som inte borde ta så lång tid debiteras nog i överkant. Har dock inte vetenskapliga belägg för detta
27 april, 2012 kl. 08:47 #143740tonysDeltagareHej
Jag håller med cropverktyget och vi erbjuder också många av dessa funktioner kostnadsfritt.
Däremot får vi samtal från dels folk som tycker vi har bra priser, eller vi är alldeles för låga för att kunna vara bra, tills de som tycker vi är jätte dyra.
Men att endast ta betalt för den tid det tar, samt att det mesta ska ingå (även tillgång till css) är klart bäst för kunderna.27 april, 2012 kl. 09:24 #143746MagentoDeltagareI Magento tar det max en timme (om det är en extremt avancerad design) annars max en halvtimme att lägga upp facebookkommentarer. Vi kan alltså ta 8000:- kr i timmen för detta? Det låter ju super bra, Leif Silbersky släng dig i väggen
27 april, 2012 kl. 12:20 #143761Katrin LundgrenDeltagareTänk dock på att dessa funktioner också ska göras, och underhållas, en vismakoppling exempelvis ska in och skruvas i varje gång en förändring sker oavsett om plattformsleverantören orsakat den eller ej. För det behövs det personal. För att kunna ha personal som utvecklar så måste man ta betalt någonstans. Gissningsvis vill ingen av er betala när det är frågan om att lägga kanske 10-20 timmar / år på att bara uppdatera kopplingar hit och dit, däremot betalar nog en hel del av er för att göra designförändringar i era butiker om ni inte kan göra dem själv. Därför kan nog vissa priser bli missvisande, för att man tar in pengar där man kan ta in dem helt enkelt.
Jag ser inte att detta är speciellt konstigt, inte konstigare än att ni säkert i era ebutiker tar ut högsta möjliga pris av era kunder för att kunna få era företag att gå runt, och gör ni inte det så börja gör det är mitt råd
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.