Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › ehandel.org
- Detta ämne har 17 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Seke.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2011 kl. 16:28 #128774TinaDeltagare
Jag har bojkottat den sidan. Varenda foruminlägg jag har läst de sista tiden där är reklam för deras premiumtjänst.
Och att skicka ut nyhetsbrev med nyheter där man sen inte får läsa allt, det har gjort att jag inte kollar nyhetsbreven längre.
Dessutom är det SiteDirect som ligger bakom och jag kan inte säga att jag har speciellt mycket förtroende för det företaget heller.19 oktober, 2011 kl. 10:13 #128809NO LINGODeltagareDan du kan sluta mysa nu
Jag tycker att ehandel.org´s ansats att försöka bygga någon slags oberoende intresseorganisation för ehandlare är god. Dock falerar det lite på trovärdigheten så länge Site Directs ägare står som huvudman bakom organisationen. Antingen måste Site Direct kopplingen bort eller så måste fler plattformsleverantörer bli medlemmar i organisationen för att lösa trovärdighetsfrågan. Att det kostar att vara medlem är väl ganska självklart för ingen jobbar ju gratis och kostar en del att driva det och på något sätt måste det ju finansieras eller hur?
19 oktober, 2011 kl. 10:22 #128810ParvelitoDeltagareOm plattformsleverantörer vill skapa en intresseförening så är det väl inget fel med det, men då kan de väl diskutera utifrån det och inte försöka kidnappa sina kunder och också. Ur mitt perspektiv är plattformsleverantörer en motpart till min verksamhet, jag är kund där.
19 oktober, 2011 kl. 10:44 #128814NO LINGODeltagareUr mitt perspektiv så är plattformsleverantören en partner till min verksamhet. Vår gemensamma kund är konsumenten som ska handla i butiken.
@Parvelito 26283 wrote:
Ur mitt perspektiv är plattformsleverantörer en motpart till min verksamhet, jag är kund där.
19 oktober, 2011 kl. 10:56 #128815ParvelitoDeltagare@NO LINGO 26288 wrote:
Ur mitt perspektiv så är plattformsleverantören en partner till min verksamhet. Vår gemensamma kund är konsumenten som ska handla i butiken.
Så kan man naturligtvis se på det, men om ingen handlar i din butik, eller om försäljningen går ned så är de inte så pigga på att avstå ifrån eller sänka kostnaden för din butik. Det är få ”partners” som är något att hålla i handen när det blåser…
19 oktober, 2011 kl. 13:16 #128827JohanKDeltagareFår du någon trafik ifrån dem?
20 oktober, 2011 kl. 10:53 #128899Stefan PetterssonDeltagareHej mullet.se och Parvelito,
Kreditvärdet i Butiksguiden hämtas från Business Check baserat på det juridiska namn (företag) som visas i nätbutiken. Ehandel.org gör ingen egen kreditbedömning av företags kreditvärdighet.
Flera kedjor har valt att lägga nätbutiken i ett dotterbolag vilket gör att kreditvärdigheten då baseras dotterbolagets organisationsnummer, inte på koncernen. Just de tre som toppar listan är faktiskt fall där dotterbolagen har fått ett väldigt lågt kreditbetyg från Business Check. Även ”stora” företag kan gå omkull, se bara på OnOff och Datorbutiken.
Kontakta oss gärna om ni har andra funderingar.
Stefan Pettersson, Ehandel.org
23 oktober, 2011 kl. 23:25 #129034SekeDeltagare@Lastbryggan 26239 wrote:
Jag gillar framförallt butiken som ligger etta bland 13440 små butiker
http://www.ehandel.org/butiksguiden/sma-butiker/Tack ska du ha Mats!
Butiken som ligger tvåa är inte så dum den heller…
Vårt nya bokslut är just inskickat så vi kommer nog att hamna längre ner på nästa lista snart istället.
— Svante
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.