Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › E-handlarens ständiga dilemma!
Etiketter: dibs talks, gratis webinar, online webinar
- Detta ämne har 12 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Henrik Hansen.
-
FörfattareInlägg
-
7 oktober, 2012 kl. 19:35 #98935Henrik HansenDeltagare
E-handlarens dilemma: Du skall utveckla butiken, du skall ta hand om befintliga kunder, du skall bearbeta nya kunder, du skall öka konverteringsgraden, du skall ha koll på leverantörer, logisitik, SEO och så vidare….kanske är det så att merparten av Sveriges e-handlare saknar tid över för egen utbildning och tankeverksamhet…eller?
Där tänkte vi på DIBS försöka göra en insats. Förra veckan hade vi 260 deltagare på ett gratis 45 minuters online webinar om konvertering. DIBS Talks betyder: Ett webinar i månaden där ni e-handlare bestämmer agendan. Därför frågan till alla stressade/icke stressade e-handlare: Vad vill du se på agendan för webinaret i oktober?
Här är 4 förslag, men kom gärna med input du med.
1) Framtidens konsument – hur påverkar det mig som e-handlare?
2) Från 0-100 – ett möte med en framgångsrik e-handlare som har gjort resan från ”0-100”
3) Säkerhet och bedrägerier – vad skall jag tänka på och när?
4) Sociala medier – tidstjuv eller effektiv marknadsföring?Vi på DIBS är självklart med på EMEET, så tag gärna tag i Patrik Müller eller mig om du har en eller flera bra idéer.
Vänliga hälsningar
Henrik Hansen/DIBS
@hh_inspiro7 oktober, 2012 kl. 21:23 #153376mavrajDeltagareFår tacka får senaste webinaret, även om jag inte deltog live så var det oerhört lärorikt och givande!
Till nästa webinar hade jag gärna haft ”ett möte med en framgångsrik e-handlare som har gjort resan från 0-100” som agenda. Gärna någon som är aktiv här på forumet!
8 oktober, 2012 kl. 06:09 #153379Per NilssonDeltagareJag passar också på att tacka för den första webinaren. Det var väldigt lärorikt. Tyckte att 45 minuter var precis lagom också.
Jag röstar också på alternativ nummer 2. Helst ett företag som inte har finansierats av externt kapital utan gärna ett företag som har lyckats på egen hand (som exempelvis Junkyard).
Det måste vara ett företag som speglar majoritetens verklighet.
8 oktober, 2012 kl. 06:47 #153381ParvelitoDeltagareJag gillar formen med webinarier, det är mycket restid som sparas på att kunna ta del av information den vägen.
Något som kanske inte drar så mycket folk, men som ni gärna får satsa lite på är att visa på era egna tjänster, vad som skiljer dem, varför man skall använda dem och inte minst hur. Behöver ju kanske inte gå som webinarie, men jag är säker på att ert affärserbjudande skulle växa om potentiella kunder kunde se mer om era tjänster.
En fortsättning på konverteringswebinariet skulle kunna något Googles tjänster Adwords och Analytics. Hur mäter man? Vad skall man ha för strategi? Hur följer man upp? Vilka mål är relevanta att mäta och varför? Jag har fått intrycket att det är många som sliter med de frågorna i sin kammare på kvällar och nätter.
8 oktober, 2012 kl. 09:00 #153397bslaskDeltagare@Parvelito 53406 wrote:
En fortsättning på konverteringswebinariet skulle kunna något Googles tjänster Adwords och Analytics. Hur mäter man? Vad skall man ha för strategi? Hur följer man upp? Vilka mål är relevanta att mäta och varför? Jag har fått intrycket att det är många som sliter med de frågorna i sin kammare på kvällar och nätter.
Tumme upp för det förslaget, det är mycket tyckande kring detta, så lite kvalitativ input i ämnet vore fint!
8 oktober, 2012 kl. 09:09 #153399Per NilssonDeltagareJa, det här skulle vara en perfekt uppföljning.
@Parvelito 53406 wrote:
Jag gillar formen med webinarier, det är mycket restid som sparas på att kunna ta del av information den vägen.
En fortsättning på konverteringswebinariet skulle kunna något Googles tjänster Adwords och Analytics. Hur mäter man? Vad skall man ha för strategi? Hur följer man upp? Vilka mål är relevanta att mäta och varför? Jag har fått intrycket att det är många som sliter med de frågorna i sin kammare på kvällar och nätter.
8 oktober, 2012 kl. 09:09 #153400Henrik HansenDeltagarePoint taken, bra input från Per, Parvelito och bslask. Ni är självklart välkomna att lyfta fram namn på e-handlare som har gjort den resan – ni skall på/är på.
8 oktober, 2012 kl. 10:24 #153409AndreasDeltagareVill bara meddela att webinariet inte gick att se från Finland. I all fall inte för mig, prövade med två olika datorer. Har ni lagt in någon landsbegränsning eller?
Problemet med små ehandlare är precis det du säger, man kan inte hänga med i allt. Man får hålla en så bra överblick som möjligt själv så man kan upphandla de tjänster man behöver utan att bli helt lurad.
Dock vet jag själv från alla år som ensam ehandlare att man kan inte rikta in sig på ett specifikt ämne så mycket som man skulle vilja. Tiden räcker helt enkelt inte till, därför det finns experter som man kan anlita. Här kommer dock frågan om resurser emot.
På Runforest där vi är fler delägare har vi mer uppdelade roller och det fungerar överlag bra istället för att lokalisera ut en del av verksamheten.
8 oktober, 2012 kl. 15:09 #153424Henrik HansenDeltagare@andreas – du kan närsomhelst gå in hit och se webinaret.
https://attendee.gotowebinar.com/recording/3185440562215101696Vi har inte haft någon spärr för länder utanför Sverige, flera var med från exempelvis Norge.
Du är välkommen nästa gång.
Mvh
Henrik8 oktober, 2012 kl. 15:47 #153427AndreasDeltagareJag kollade på webinaret, efter mitt inlägg.
Tack för det!
Skall försöka delta nästa gång.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.