Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › E-butik.se nya versionen
- Detta ämne har 16 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 3 månader sedan av Fredrik.an.
-
FörfattareInlägg
-
30 augusti, 2009 kl. 09:26 #106859Katrin LundgrenDeltagare
@fenrik 1631 wrote:
E-butik.se släppte i dagarna en skarp version till en pilotkund, på deras nya plattform, kanske kallas den e-butik 2.0 eller något? .
Men hur som, jag undrar om kassan, snabb/ensidekassa har ju slagit sig fast mer o mer som standard nu. Men hur ska den ställas upp, jetshop har gjort en en ok, askås en bra och likaså Sitedirect osv osv,,nu gör alltså e-butik.se en också.
Vad tycker du, är den bra eller mindre bra? Jag kan inte riktigt bestämma mig ännu. Pilotkunden som använder plattformen är Tuffa barnkläder på nätet | ekologiska babykläder | Alfons Åberg – IOB-butiken.se
Nyheten om pilotkunden från e-butiks blogg: E-butik.se – Blogg Nu lyfter vi! Nya e-butik i skarpt läge
Nog börjar snabbkassan bli standard. Sedan vi och Askås började med det i våra webbutiker, så har många följt efter. Det jag inte gillade riktigt med e-butiks version av snabbkassa var texten längst upp i kassan. För min del kändes det bara jobbigt. Saknar också att få veta kan man om man vill fortfarande ha ett konto hos kunden? och kanske då få extra service, kunna se sina ordrar osv. Annars ser den bra ut.
30 augusti, 2009 kl. 10:34 #106863GregerADeltagareMan skulle ju kunna tänka sig att den som redan har ett konto registrerat bara fyller i användarnamn o lösenord, så hämtas resterande uppgifter från kontot. Kolla/ändra, godkänn o köp!
Man kan ju också tänka sig att det alltid skapas ett konto (baserat på t.ex e-mailadressen) och om kunden senare vill accessa kontot så trycker han bara på ”glömt lösenord” så får han uppgifter så att han kan logga in.
Angående diskussionen tidigare om att visa frakten i varukorgen – det klokaste är väl då att visa standardfrakt som normalt är det billigaste alternativet. Men återigen – säljer man till flera länder så är det bra att veta var kunden befinner sig för att ge så korrekt information som möjligt.
30 augusti, 2009 kl. 13:31 #106867NicklasDeltagare@Tim 1650 wrote:
Tack, då är jag med vad du menar och förstår din tanke helt och hållet. Nöten som jag finner lurig att lösa är vilket fraktpris man ska visa i den vyn. Ska det vara det billigaste fraktsättet, det snabbaste etc. Tänker att priserna kan variera avsevärt och att slutkunden inte får känna sig lurad när de går till kassan.
Har du idéer hur man ska lösa det så tar vi tacksamt emot dem. Målet är att du som butiksinnehavare ska få välja om exvis fraktpriset ska visas även i den lilla varukorgen eller inte.
Kör på din standard frakt, om kunden sen vill välja express eller något annat får man göra det när man checkar ut varukorgen. Jag har det så i min butik.
30 augusti, 2009 kl. 15:08 #106869TimDeltagare>Det jag inte gillade riktigt med e-butiks version av snabbkassa
>var texten längst upp i kassan. För min del kändes det bara jobbigt.Svar: Den är valfri, det är en yta som kunden bestämmer om de vill använda till text eller inte.
>Saknar också att få veta kan man om man vill fortfarande ha ett
>konto hos kunden? och kanske då få extra service, kunna se sina
>ordrar osv.Svar: Butiksinnehavaren kan välja att ha kontohantering också för att få de fördelar du beskriver.
30 augusti, 2009 kl. 15:54 #106870Katrin LundgrenDeltagareHur hanteras då kontohanteringen? Måste de registrera sig separat?
31 augusti, 2009 kl. 13:32 #106882TimDeltagareKontohanteringen i nya E-butik är väldigt flexibel. Vi har en del olika lösningar planerade och butiksägaren får själv välja vilken han eller hon vill använda.
Antingen kan man välja att ha en separat registrering och krav på att användaren är inloggad, eller också undviker man registrering helt och hållet.
Däremellan finns också ett alternativ. Om man använder en e-postadress som finns registrerad i systemet kommer ett lösenordsfält upp och man kan logga in och ens uppgifter fylls i automatiskt. Om inte så läggs ordern ändå, det kommer dock finnas möjlighet för dessa kunder att logga in och se sina beställningar i efterhand genom att de får tillgång till ett lösenord om de önskar det.
Vi kommer lägga upp mer information om detta i bloggen när vi kommit längre med dessa bitar.
1 september, 2009 kl. 07:17 #106888Fredrik.anDeltagareJag gillar den kassan skarpt! Tycker den är otroligt bra och jag längtar till E-butik släpper sin lösning till nuvarande kunder och nya! Ska bli otroligt roligt och spännande att se hur det är att jobba i nya lösningen, om det är lättare än nu att få till bra shoppar…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.