Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › E-butik med 100% designmöjlighet utan programmeringskunskaper
- Detta ämne har 16 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 12 månader sedan av ICAZeke.
-
FörfattareInlägg
-
3 november, 2012 kl. 10:11 #154868GregerADeltagare
@Per Nilsson 55048 wrote:
Ja, givetvis så måste man designa sin sida efter det utbud man säljer. Men snälla, fokusera på SEO och konvertering i stället. Sen när, och om, du har tid över, ja då kan du trimma designen.
Jag instämmer helt med dig Per, och är väl själv ett levande exempel på att flashig design är sekundärt.
Sedan finns det säkert undantag inom mode, designmöbler mm … där man vill förmedla en komplett känsla. Produkten i sig är kanske inte så fantastisk egentligen, men förpackad i en design så blir den mer attraktiv.
3 november, 2012 kl. 10:49 #154870Katrin LundgrenDeltagareInstämmer med er till mer än 100%, trots att min gamla mattelärare hävdar att det är omöjligt. Design är svårt om man inte har känsla för det, och det är framförallt användarvänlighet och konverteringstänk som ska läggas fokus på i en design, inte flasighet och lulllull. sedan ska det såklart stämma med vad man säljer. Som ehandlare gäller det i första hand att fokusera på dra besökare, konvertera och sälja.
Jimmy, visst finns det en marknad, men risken är också att man precis som någon var inne på verkligen får bara skit för att man tror man kan men egentligen inte kan i alla fall. Jag är nog lite av den gamla skolan jag, som gillar att ha riktiga kodare och designer som gör saker . Där betalar jag gärna lite för kvalité.
En helt annan OT sak, jag håller själv just nu på med den smärtsamma processen att inse att bara för att man kan göra en sak hyfsat behöver man inte alltid göra den själv, det kan vara bättre att ta hjälp av proffs.
3 november, 2012 kl. 10:55 #154871JoloDeltagare”Du kommer ångra dig tio gånger om när du lägger design så högt upp på prio listan som du verkar göra.”
”Du ska inte hålla på med design om du inte kan designa””
Alla vet att designen på logotypen och färgen på köpknappen, är det absolut viktigaste när det kommer till e-handel.”
”designfrihet. Om det nu är det som är viktigast… ”
Jag tror det blev lite missuppfattningar här. Det är inte så att jag tror att designen är viktigast eller att jag priotiterar den högst även om jag tycker den är viktig eftersom jag har produkter som kräver en komplett känsla, som Greger A nämnde.
Just därför ställde jag frågan: – Finns det en lösning som gör att jag själv snabbt och enkelt kan ordna designen precis som jag vill ha den. Detta för att slippa lägga ner oändlig tid och huvudbry samt massor med pengar.
Liksom försäljning och kundkontakt tycker jag design är roligt, fast jag inte kan programmera.
Och vill därför gärna ha möjlighet att skapa den själv. Men sån är jagAtt det finns annat att lägga sin tid på är jag mycket medveten om, därav väljer jag bort sånt med kombinationen svårt + tråkig, inte svårt + roligt.
Att det finns mycket annat att lägga vikt på såsom SEO och konvertering är jag även medveten om, men varför ska man behöva välja…:confused:På era svar att döma finns det kanske i dagsläget inte det jag letar efter, men det kommer nog så småningom, allt löser sig
Men tack för de tips ni kommit med!
Föresten, Kodmyran, din sida Gardenhome tycker jag riktigt mycket om, snygg!!!
Ingen har kommenterat Sitoo, Ticktail eller Snowfire, någon som har erfarenhet av dessa?
”Det finns inga problem, bara olika lösningar”
3 november, 2012 kl. 11:54 #154879Per NilssonDeltagareVi kidnappade din tråd helt sonika.
Konkret tips från mig är Prestashop. Den nya versionen är lätt att fixa och designa som man själv vill. Det finns massor med snygga templates till den.
Den är även seo- och konverteringsvänlig. Jag är givetvis färgad av detta tips då jag kör Prestashop själv i alla mina butiker.
@Jolo 55053 wrote:
”Du kommer ångra dig tio gånger om när du lägger design så högt upp på prio listan som du verkar göra.”
”Du ska inte hålla på med design om du inte kan designa””
Alla vet att designen på logotypen och färgen på köpknappen, är det absolut viktigaste när det kommer till e-handel.”
”designfrihet. Om det nu är det som är viktigast… ”
Jag tror det blev lite missuppfattningar här. Det är inte så att jag tror att designen är viktigast eller att jag priotiterar den högst även om jag tycker den är viktig eftersom jag har produkter som kräver en komplett känsla, som Greger A nämnde.
Just därför ställde jag frågan: – Finns det en lösning som gör att jag själv snabbt och enkelt kan ordna designen precis som jag vill ha den. Detta för att slippa lägga ner oändlig tid och huvudbry samt massor med pengar.
Liksom försäljning och kundkontakt tycker jag design är roligt, fast jag inte kan programmera.
Och vill därför gärna ha möjlighet att skapa den själv. Men sån är jagAtt det finns annat att lägga sin tid på är jag mycket medveten om, därav väljer jag bort sånt med kombinationen svårt + tråkig, inte svårt + roligt.
Att det finns mycket annat att lägga vikt på såsom SEO och konvertering är jag även medveten om, men varför ska man behöva välja…:confused:På era svar att döma finns det kanske i dagsläget inte det jag letar efter, men det kommer nog så småningom, allt löser sig
Men tack för de tips ni kommit med!
Föresten, Kodmyran, din sida Gardenhome tycker jag riktigt mycket om, snygg!!!
Ingen har kommenterat Sitoo, Ticktail eller Snowfire, någon som har erfarenhet av dessa?
”Det finns inga problem, bara olika lösningar”
3 november, 2012 kl. 14:15 #154881Katrin LundgrenDeltagareTack för ditt beröm av gardenhome.
Prestashop är en bra lösning med gott om templates, där kan du ju kika om du hittar ngn tamplate som passar, samma med de flesta open source. Där är det enkelt att byta template och få ett nytt utseende på sin butik, att ändra i dem är en annan sak, men så länge du håller dig till fördiga templates fungerar det bra
De tre du nämner är inga jag kikat på tyvärr. Utan det jag känner till som kommer närmast är nog texttalk
12 november, 2012 kl. 20:00 #155434BjorneDeltagareJust det här med ”enklare” designjusteringar förstår jag som knappt kan något om kodning inte varför det skall vara så omöjligt att få till ett bra system för. Måste ju gå att bygga ett smart system med intelligent ”automatisk” och bra kod, när vi kunde åka till månen för 50 år sedan…
19 november, 2012 kl. 17:44 #155766ICAZekeDeltagareInstallera wordpress Gratis – Köp temat ”Shopping Cart Theme” från PremiumPress ca 500:-
Installera Seo By Yost och du har alla möjligheter till att få en bra plattform som du kan designa om i väldigt stor utsträckning.Det enda du behöver komplettera med som kostar är bra betallösning men å andra sidan behöver du ta den kostnaden oavsett hur du gör.
Med detta alternatiov har du fullständig kontroll själv!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.