Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Dustin och Klarna..
- Detta ämne har 15 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Thomas THL.
-
FörfattareInlägg
-
25 november, 2011 kl. 14:09 #96863RollUp-KungenDeltagare
-Jag Hej dustin, jag valde 3 månaders betalningsalternativ på denna dyra
datorn men fick avslag på hemsidan? Kan ni se vad som är fel?-Dustin Vi hanterar inte detta själva utan du kan kolla med Klarna
-Jag Tack då gör jag det.
-Jag Hej Klarna, kan ni förklara att jag inte fick 3 månaders avbetalning
då jag tjänar 3ggr mer än ert lägsta krav och inte har en enda
betalningsanmärkning..-Klarna Kollar, klickar på datorna och svarar: ja det går inte tyvärr
-Jag Ok, jag förstod det men jag är lite intresserad varför? Har jag fått
en anmärkning som jag inte vet om?
-Klarna Nej, datorn säger nej.-Jag Ok, jag förstår men vad är anledningen
-Klarna Det vet jag inte, vi får inte den informationen
-Jag Ok så ni får inte informationen,,, hur tar ni då beslutet?
-Klarna Det står så på datorn
-Jag Ok men tar datorn beslut eller gör ni?
-Klarna Det gör vi
-Jag Ok och anledningen är?
-Klarna Det kanske går om du provar att köpa en billigare produkt!
-Jag hmm,, eller köper kontant av någon annan!
-Klarna Jag är ledsen men vi använder Credit Safe och det är klassificerad
information..
-Jag Ok men ni fick alltså en anledning till nekandet då?-Klarna Nej men uppgifterna från CreditSafe säger så
-Jag Vad säger uppgifterna?
-Klarna Det är konfidentiellt…
-Jag Förstår men det kan ju inte vara hemligt för mig? Jag är ju kunden
och jag gjorde nyss en egen upplysning på mig själv i CreditSafe och
var helt clean….-Klarna Aha,, du har en faktura förra året från oss du betalade sent…
-Jag Ok, då har vi anledningen då?
-Klarna Nej det sa jag inte men det kan ju vara det…
-Jag Ok, säger datorn det eller är det din åsikt?
-Klarna Jag har ingen åsikt, det är vad datorn säger.
-Jag Finns det någon man kan prata med hos er som har koll?
-Klarna Du kan prata med mig.
-Jag Suck,,, kör till Media Markt…..
25 november, 2011 kl. 14:14 #130974basse1985DeltagareRolig läsning:)
Tummen upp!
25 november, 2011 kl. 14:22 #130975fotofyndetDeltagarehaha ja det där är väl Klarna i ett nötskal, serverat på silverfat det. Nu kommer jag inte ihåg exakt hur Magnus Fredin uttryckte kraven på nyanställda i Sarah Wittboms dokumentär, det var nåt med högt tempo, höga ambitioner och en passion för e-handel, men här har man ju iaf hittat exakt rätt.
25 november, 2011 kl. 14:42 #130977AndreasDeltagareHar också fullt av potentiella köpare som blir väldigt besvikna när Klarna ej beviljar kredit till dem mer en några tusenlappar.
Känns surt mot kund o neka betalning, tillika vill/ kräver Klarna att deras alternativ är första val i ens webbutik.
Bra att du stod på dig och väntade på ett svar!
Rätt kul och skylla på datorn hela tiden!
25 november, 2011 kl. 15:26 #130982MonsterMDeltagareLite o.t men påminner rätt mycket om den här sketchen med Little Britain: Computer says no
25 november, 2011 kl. 16:46 #130991fotofyndetDeltagare@MonsterM 28701 wrote:
Lite o.t men påminner rätt mycket om den här sketchen med Little Britain: Computer says no
Klockren liknelse Den där är bara för underbar.
25 november, 2011 kl. 18:19 #130998HenkeDeltagareTragiskt dålig kundservice från både Dustin och Klarna. Ska undvika dem båda även fortsättningsvis.
26 november, 2011 kl. 10:48 #131019AndreasDeltagare@MonsterM 28701 wrote:
Lite o.t men påminner rätt mycket om den här sketchen med Little Britain: Computer says no
”Little Klarna Sweden, Computer Says No Sketch”
27 november, 2011 kl. 12:06 #131078JohanKDeltagare@Henke 28715 wrote:
Tragiskt dålig kundservice från både Dustin och Klarna. Ska undvika dem båda även fortsättningsvis.
Vad har dustin gjort för fel här?
Att klarna nekar pga en försenad räkning(Som är betald) åter väldigt hårt tycker jag?
27 november, 2011 kl. 12:51 #131079fotofyndetDeltagare@JohanK 28801 wrote:
Vad har dustin gjort för fel här?
Att klarna nekar pga en försenad räkning(Som är betald) åter väldigt hårt tycker jag?
Om du läser tex Parvelitos senaste bloggposter så är det lite av det här han víll komma åt. Felet Dustin har gjort är att outsourca faktureringen och på det sättet inte själv ha kontroll. Kunden får problem, men Dustin kan inte göra något åt det eftersom det är en underleverantör som ansvarar för den biten. Och hos underleverantören låter det ”Computer says no…”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.