Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Dustin leverans och Klarna

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95680
    gk92
    Deltagare

    Jag har en mycket enkel fråga om delbetalning på Dustin, beställde nämligen en Playstation 3 igår och valde att betala av den på 3 månader. Fick beskedet att jag skulle få skriva på ett avtal som klarna skickar till mig via posten.

    Eftersom jag nu vill ha hem mitt PS3 så snabbt som möjligt så undrar jag:

    Kommer Dustin inte skicka varan förrän de har fått in mitt svarsbrev till Klarna påskrivet? Eller kommer varan skickas samtidigt som detta avtal?

    #120035
    Crilles
    Deltagare

    Du har nog fått gammal info från Dustin angående avtalet.

    Citat från klarnas nyhetsbrev:

    ”Lagen har stärkt konsumentkreditskyddet och har samtidigt förenklat köpprocessen. När dina kunder väljer att handla med Klarna konto kommer ett kontoavtal skickas ut som vanligt, skillnaden nu är att man inte behöver signera och returnera avtalet. Så när ett kontoköp eller en konvertering genomförs så skapas kontot direkt, dvs. dina kunder behöver inte signera och skicka tillbaka ett kontoavtal.

    Detta innebär mindre jobb för dina kunder vilket betyder en förbättrad kundupplevelse.

    Om du har information angående krav på signerade kontoavtal i t.ex. köpvillkoren så ber vi er att ta bort det.”

    Sen om dom levererar direkt lr inte vet jag tyvärr inte, då jag inte är kund hos dom.

    #120036
    gk92
    Deltagare

    @Crilles 16510 wrote:

    Du har nog fått gammal info från Dustin angående avtalet.

    Citat från klarnas nyhetsbrev:

    ”Lagen har stärkt konsumentkreditskyddet och har samtidigt förenklat köpprocessen. När dina kunder väljer att handla med Klarna konto kommer ett kontoavtal skickas ut som vanligt, skillnaden nu är att man inte behöver signera och returnera avtalet. Så när ett kontoköp eller en konvertering genomförs så skapas kontot direkt, dvs. dina kunder behöver inte signera och skicka tillbaka ett kontoavtal.

    Detta innebär mindre jobb för dina kunder vilket betyder en förbättrad kundupplevelse.

    Om du har information angående krav på signerade kontoavtal i t.ex. köpvillkoren så ber vi er att ta bort det.”

    Sen om dom levererar direkt lr inte vet jag tyvärr inte, då jag inte är kund hos dom.

    Oj, detta gjorde mig otroligt glad. Jag får tacka så mycket för ett bra och utförligt svar!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.