Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Duplicate content: engelska till England & Kanada
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Richie72.
-
FörfattareInlägg
-
31 oktober, 2011 kl. 20:51 #96731Richie72Deltagare
Hej
Jag har funderat en längre tid på följande och kommer inte fram till vad som är bäst.Säg att jag har en engelsk sida (http://www.perfectsite.co.uk) riktad mot England och att den sidan är perfekt utifrån mina behov.
Nu börjar jag få kunder från Kanada. Då vill jag ha en egen sida riktad mot just Kanada (typ http://www.perfectsite.ca) men med samma innehåll förutom på just startsida, lite villkor och liknande.
Åker jag på duplicate content problemet då? Eller kan jag ha en sida i webmaster tools som är riktad både till England och Kanada?
Fördelen är som jag ser det ändelsen. .ca är tydligt riktad mot Kanada och co.uk är tydligt riktad mot England.
Det tror jag ökar konverteringen samt att jag i Google kan rikta sidorna åt varsitt håll och ha specifika Googleannonser.
Är det någon som förstår och känner igen problematiken?
/Richard
1 november, 2011 kl. 01:17 #129512hakedqDeltagareEnligt den här artikeln på seomoz ska det inte vara några problem med duplicate content om man använder sig av geo-targeting och landsspecifika toppdomäner som du har tänkt göra för att rikta in sig på olika marknader.
Sen kan det säkert vara vettigt att låta någon Kanadensare (eller vilket land det nu gäller) kolla igenom och ev. skriva om lite i texterna för att de ska passa extra bra för just den marknaden.
1 november, 2011 kl. 07:18 #129518Katrin LundgrenDeltagareHar dålig koll på den aktuella frågan, men tänkte bara säga åt dig att vara medveten om att många kanadensare har franska som modersmål, så glöm inte dem
1 november, 2011 kl. 09:43 #129525Richie72DeltagareTack för svar båda. Hakedq, stort tack för länken, precis vad jag behövde.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.