Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en Upphandlare i Stockholm

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102179
    Kiitos
    Deltagare

    Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en upphandlare. I tjänsten ingår att både självständigt genomföra upphandlingar för myndighetens räkning samt att stötta verksamheten vid olika typer av inköp.

    DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.

    För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.

    Administrativa enheten
    I administrativa enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer. Enheten ansvarar för ekonomistyrning, inköp, verksjuridik, IT, telefoni, registratur, arkiv, reception, telefonväxel, kontors- och konferensservice samt säkerhets- och miljöarbete. Du rapporterar till chefen för administrativa enheten.

    Dina arbetsuppgifter
    Arbetsuppgifterna består av att planera, genomföra och utvärdera både tjänste- och varuupphandlingar. Du kommer att självständigt att genomföra upphandlingar och avrop samt ge råd och stöd till hela myndigheten. Arbetet omfattar hela inköpskedjan från att sammanställa förfrågningsunderlag till förvaltning och uppföljning av avtal. Du kommer att vara delaktig i myndighetens planerings-, utvecklings- och uppföljningsarbete kring upphandling.

    Kravprofil
    Vi söker dig med

    • eftergymnasial utbildning inom juridik, ekonomi eller inköp
    • ågra års erfarenhet av arbete med upphandlingar inom offentlig verksamhet
    • mycket goda kunskaper inom LOU
    • goda datakunskaper i MS Officepaket

    Du ska ha förmåga att

    • självständigt driva arbetet framåt och vara resultat- och lösningsorienterad
    • vara noggrann och strukturerad
    • samarbeta och skapa goda relationer
    • vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad inom tjänsten
    • uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
    • ge service och stöd till medarbetare och allmänheten

    Meriterande

    • akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller inköp
    • dokumenterad utbildning inom upphandling
    • kunskaper om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
    • erfarenhet av e-handel

    Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.

    Tillträde enligt överenskommelse. DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.
    DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

    Vi undanber oss vänligen kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

    Skicka ansökan: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/d708dc3ca678

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.