Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Digital media Netbooster vs Mediaanalys
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
21 maj, 2012 kl. 13:54 #98154Jackan.comDeltagare
Är det någon som har erfarenhet med någon av dessa ovanstående bolag?
Netbooster (fd Guava) eller Mediaanalys.Jag har fått en offert från vardera.
Mediaanalys kostar ca 65.000kr / år
Netbooster kostar ca 10.000 / månad
Jag har en del frågor.
Vad är det viktigaste att tänka på så att man får resultat i forma av försäljning?
Levererar de vad de ska?
Inom en rimlig tid?
Hur mycket arbete läggs på oss själva att genomföra?
Är det någon som har avtal med dem, hur ser de ut?
Vi önskar ha ett rent provisions grundande avtal, där de får ca 10% av försäljningen de genererar, via länkar och utvalda sökord.
Finns det andra seriösa bolag som är värda att kontakta.Jag vill inte köpa grisen i säcken när man går in i ett avtal med dessa, så jag är evigt tacksam för alla svar.
MVH
Jackan.com: Bara de bästa jackorna!, Jackor Online21 maj, 2012 kl. 15:27 #145941PrixDeltagareVet inte mycket om Guava / Netbooster eftersom jag själv inte har haft med dem att göra.
Mediaanalys har försökt sälja på mig sina tjänster. Då så sålde de enbart visningar, och det är en farlig väg att gå tycker jag. Du kan mycket väl ha 10 miljoner visningar, men hur många klickar på din annons? Hur många köper efter de klickat?
Är det kunder som konverterar bra? Var visas dina annonser? Hur ser dina annonser ut? Sånt vill man helt klart veta innan.Även så börja de prata om att om de inte gav bra resultat på 60 dagar så river vi kontraktet och jag har inte gjort av med några pengar. Efter att ha läst igenom kontraktet jag fick så fanns ingen sådan paragraf om en sådan överenskommelse, så man ska vara noga själv.
Om jag minns rätt så jobbar Jimmy på Blekinge Bilradio med ett företag som han anser sig nöjd med. Kommer inte ihåg namnet på dem men han berättar nog mer än gärna.
22 maj, 2012 kl. 06:49 #146016Jackan.comDeltagare@Prix 45126 wrote:
Vet inte mycket om Guava / Netbooster eftersom jag själv inte har haft med dem att göra.
Mediaanalys har försökt sälja på mig sina tjänster. Då så sålde de enbart visningar, och det är en farlig väg att gå tycker jag. Du kan mycket väl ha 10 miljoner visningar, men hur många klickar på din annons? Hur många köper efter de klickat?
Är det kunder som konverterar bra? Var visas dina annonser? Hur ser dina annonser ut? Sånt vill man helt klart veta innan.Även så börja de prata om att om de inte gav bra resultat på 60 dagar så river vi kontraktet och jag har inte gjort av med några pengar. Efter att ha läst igenom kontraktet jag fick så fanns ingen sådan paragraf om en sådan överenskommelse, så man ska vara noga själv.
Om jag minns rätt så jobbar Jimmy på Blekinge Bilradio med ett företag som han anser sig nöjd med. Kommer inte ihåg namnet på dem men han berättar nog mer än gärna.
Tack för detta, jag är lite skeptisk mot medieanalys då de har en del historia som ser oroande ut om man googlar dem. Tack för ditt svar det uppskattas mycket.
22 maj, 2012 kl. 07:01 #146020Jimmy OstromDeltagareVi arbetar inte med något SEO företag men vi har tittat på en del men inget som är verklighet än.
@Prix 45126 wrote:
Om jag minns rätt så jobbar Jimmy på Blekinge Bilradio med ett företag som han anser sig nöjd med. Kommer inte ihåg namnet på dem men han berättar nog mer än gärna.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.