Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Dibs ur funktion?
- Detta ämne har 25 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Runns.se.
-
FörfattareInlägg
-
5 november, 2012 kl. 11:18 #154951ParvelitoDeltagare
Helgen har passerat och DIBS rivstartar måndagen med att skicka ut nya mail med innebörden att de fortfarande har samma problem. Deras system är sega som sirap, admin stängs ned, betalningar får time-out, de startar om sina servrar och kundernas tålamod prövas verkligen.
5 november, 2012 kl. 11:48 #154954RosahusetDeltagareJag har nu stängt ner Dibs tills dom får någon ordning.
Kör nu enbart på faktura.
Så vi får hoppas att det löser sig under dagen.5 november, 2012 kl. 13:47 #154958PatrikWDeltagareDet är riktigt tröttsamt med DIBS. Man undrar hur deras system ser ut. Skulle vi koda något fel på vår sida är vi snabba med att rulla tillbaka till den senaste versionen som fungera felfritt. När dom nu är så pass stora som dom är skall dom inte behöva maila ut säga att dom har en uppdatering mitt i natten. Där skall vara en speglad server som tar hand om det till den andra är uppdaterad. Där är så många frågetecken att man blir mörkrädd.
5 november, 2012 kl. 15:41 #154966TinaDeltagareJa, det är verkligen tröttsamt! Det är inte alla kunder som orkar testa sjuttioelva gånger för att få igenom en order. Känns som vi har tappat massor!
Vi har tagit bort fakturaavgiften och försöker styra kunderna till SveaWebPay istället.
Tyvärr blir det ju en del Paypal-order också och deras avgifter är ju inte precis roliga5 november, 2012 kl. 16:32 #154968BjornDeltagareDet är pinsamt dåligt av DIBS detta. Håller på att byta ut DIBS i en kunds nätbutik nu.
7 november, 2012 kl. 05:33 #155077LastbrygganDeltagareOch idag kom fakturan i mejlen från Dibs…
> Kära Kund,
> Periodens faktura från DIBS
> Med vänliga hälsningar
> DIBS Payment Services AB (publ)
> Mail: ekonomi@dibs.seKan säga att detta mejl föranledde följande svar.
(Hoppas att det är fler än jag som följer detta exempel och mejlar dom.)
Hej,
Att ni kan med att ta ut en månadsavgift för November har jag mycket svårt att förstå med tanke de stora problem ni har haft, i synnerhet den senaste veckan. Det känns som att jag borde skicka er en faktura på all utebliven försäljning i stället… Att det är tekniska problem kan jag förstå men att ha mage att fakturera en full månad… Ni borde skämmas.7 november, 2012 kl. 07:44 #155082dunkenDeltagareÄr det okej att kopiera rakt av ?
Är så förbannat trött på det nu så jag kräks. Allt man inte ens kan göra något på admin sidorna gör det hela mycket värre.
7 november, 2012 kl. 08:52 #155088TinaDeltagareSkickade ett surt mail till dem precis. Är rätt trött på att det är problem var och varannan månad (alltid precis efter lön…)
7 november, 2012 kl. 09:56 #155092dunkenDeltagareTycker det är problem hela tiden. Mailen är full från eras avbrott hela tiden. Men har också mailat och klagat nu. Ska bli spännande vad dom säger
7 november, 2012 kl. 10:10 #155094Runns.seDeltagareMycket dåligt, och admin funkar fortfarande inte… ska också skicka ett klagomail och uppmanar alla andra att göra det med.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.