Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Dibs ur funktion?
- Detta ämne har 25 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Runns.se.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2012 kl. 18:04 #99066Lilla IvyDeltagare
Har nu under 2 dagars tid stora problem med dibs:
The administration module is down for maintenance.
We apologize for the inconvenience
DIBS Support :confused:Någon mer som har samma problem?
1 november, 2012 kl. 18:07 #154751ParvelitoDeltagareJa, alla har det problemet. Det blir en hel del problem för främst hyrshoppar men kanske också en och annan modul för olika open source som inte får ett OK tillbaka från DIBS, och därmed inte markerar beställningen som klar att skicka. Det lär också ha varit en del strul med kommunikationen så att vissa fått felmeddelanden om att betalningen inte gått igenom och därför betalat både två och tre gånger.
Mycket irriterande och det skapar en massa kundtjänstärenden.
1 november, 2012 kl. 18:21 #154752Lilla IvyDeltagareTack för snabb info De flesta ordrar är fakturor just nu så det verkar som att kortalterantivet inte fungerar så bra vid köp. Har dock inga avbrutna kortköp – och det brukar det ju vara några om dagen. Då är det bara att hoppas att de löser problemet snart!
1 november, 2012 kl. 18:35 #154753RosahusetDeltagareFick precis detta mail:
For DIBS Admin users: Some payments are going through but some might experience time-outs on valid payments. DIBS Payment Window will be offline until 24:00. DIBS Administration is currently offlineBetyder det att det är helt stopp tills 24.00?
I sådana fall är det lika bra att ta bort det alternativet för kunderna.1 november, 2012 kl. 19:23 #154755Lilla IvyDeltagareHar inte fått en dibsorder eller kommit in på administrationen sedan 13…
1 november, 2012 kl. 19:30 #154756SabbacusDeltagareDibs har haft driftstörningar sedan igår kl 10.
2 november, 2012 kl. 06:49 #154776kalsongerDeltagareJag har också haft problem med störningar från Dibs. Väljer man kortbetalning så blir det helt tomt på skärmen man kommer inte fram för att knappa in sina kortuppgifter. Jag kan se att det är många kunder som har försökt att betala med kort och när det inte fungerar så gör de inget mer försök. Förlorade pengar och kunder inte roligt. Tycker ofta att jag får mail från Dibs att det är driftstörningar under korta perioder men de brukar inte vara så här länge.
2 november, 2012 kl. 07:28 #154780SabbacusDeltagareUppe i 46 timmar nu.
2 november, 2012 kl. 07:58 #154781Lilla IvyDeltagareAvaktiverade dibsbetalningar ”Payments are going through as normal” stämmer inte för mig – orderingången har rasat. Har inte fått ett enda mail från dibs. Annars brukar det komma några per vecka om driftstörningar som jag aldrig märkt av. Hoppas det hjälper…
3 november, 2012 kl. 15:04 #154882fraolsmaeDeltagare”Payments are going through as normal” stämmer inte. Har måttet bruka Paypal då bara några betalningar ”går igenom” med Dibs.
Har räknad snabbt igenom vad vi har förlorat på Payson, swea och Dibs kortbetalnings system sista 10 mnd, och det är skrämmande stora belopp.
Kanske på tide och göra som nordicLenses gör, köra bara med faktura….
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.