Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › DIBS efter höstens kaos
- Detta ämne har 18 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av Bjorn.
-
FörfattareInlägg
-
3 april, 2013 kl. 20:35 #162442Jimmy OstromDeltagare
Ha ha kunde jag ju räkna med att du skulle hänga på:p
Jag gillar Klarna, men dom har ju även haft stora problem med sin upp tid.
Men om någon månad ska dom ha en massa nya härliga servrar i en massa olika länder har jag hört så det ser jag verkligen fram emot:)
@bloggus 62979 wrote:
Eller bättre priser?????
3 april, 2013 kl. 21:59 #162445bloggusDeltagare@Jimmy Öström 62980 wrote:
Jag gillar Klarna, men dom har ju även haft stora problem med sin upp tid.
Spelar ingen roll hur många servrar de har. I slutändan har alla leverantörer nertider och det måste man räkna med. Surt, men så är det.
Man skall inte titta på historiken alltid, då den som har haft bästa upptider, kan plötsligt ha de sämsta. Sedan kanske att man ser mest trådar om DIBS, Klarna, Payson, Auriga …. ja, de är nog inte sämre än andra, utan mest använda och minsta nertid hos dessa, så nämns det någonstans av någon, på något forum.
4 april, 2013 kl. 09:50 #162457allstarsDeltagareValet gick på DIBS på grund av avtal genom SEB som ger hyggligt totalpris.
Vi funderade på Swedbank + PayEx också, men känner att implementationen av DIBS är litet enklare också.Också stor fördel med inbyggt system för kupongkoder – fast är DIBS nere så fungerar inte heller kupongkoderna – om det inte betalar hela ordern direkt.
4 april, 2013 kl. 09:56 #162458Katrin LundgrenDeltagare@Björn 62925 wrote:
Ni som tycker det funkar bra, har ni märkt av nertiden idag, får ni driftstatus? Börjar ju nästan undra om ni ligger på ett helt annat system de har..
Hm i går hade nätleverantören TDC problem så många som låg hos dem hade problem typ en stor del av de större företagen här i Sverige, så det är inte säkert att det var DIBS denna gång som var orsaken.
4 april, 2013 kl. 11:32 #162462BjornDeltagare@Kodmyran 62998 wrote:
Hm i går hade nätleverantören TDC problem så många som låg hos dem hade problem typ en stor del av de större företagen här i Sverige, så det är inte säkert att det var DIBS denna gång som var orsaken.
Nä det är nog så att DIBS är kunder hos TDC. Och även här bör man ju som PSP ha redundans och inte förlita sig av en leverantör. Det tycker jag är en skyldighet med den kundstocken de har.
4 april, 2013 kl. 11:53 #162463Jimmy OstromDeltagareHåller med till 198,7%
@Björn 63002 wrote:
Och även här bör man ju som PSP ha redundans och inte förlita sig av en leverantör. Det tycker jag är en skyldighet med den kundstocken de har.
4 april, 2013 kl. 14:03 #162466Per NilssonDeltagareDIBS har biffat upp sina serverpark rejält och jobbat med redundans som sjutton efter höstens stora nedgång.
Jag kör DIBS och jag är som vanligt mycket nöjd med dem. Det finns inget att klaga på med tanke på att ALLA I]insert valfri leverantör här[/I någon gång har ofrivillig nertid/nedtid.
För mig känns det tryggt att en aktör som DIBS lyssnar på kundernas önskemål samt krav och i stället för att skylla ifrån sig så tar de faktiskt tag i saken och bygger redundanta system.
4 april, 2013 kl. 22:35 #162481BjornDeltagareVar finns den redundansen? Den verkar inte ha slagit in ännu.. Nertid är oundvikligt, men det finns gränser. Skulle vara kul att veta vad dom gjort och vad dom jobbar med på det planet. Dessutom om man inför kö-system så sent som för någon dag sedan så är nog inte serverparken tillräckligt stor.
6 april, 2013 kl. 05:50 #161993kalsongerDeltagareVi har också haft problem med Dibs nu under 2013 och har förlorat en del order på att det ej gått att använda kortbetalningen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.