Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › DIBS efter höstens kaos
- Detta ämne har 18 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av Bjorn.
-
FörfattareInlägg
-
2 april, 2013 kl. 08:28 #99893allstarsDeltagare
Hur upplever ni som stannade kvar hos DIBS hur stabiliteten upplevts?
Jag har inte hört ngt sedan i höstas och tänkte faktiskt ge dem en chans – man hoppas ju att de lärt sig något.2 april, 2013 kl. 14:44 #162382TinaDeltagareJag tycker det har varit rätt bra på sistone. Idag har det dock varit lite strul med långa svarstider, men jag upplever inte att vi har fått några avbrutna order pga det.
Jag hade funderingar på att byta när det var som mest problem, men jag upplever att det är betydligt bättre idag så jag är nöjd med att jag stannade.
2 april, 2013 kl. 20:10 #162387Richie72DeltagareJag tycker också det fungerar riktigt bra.
2 april, 2013 kl. 20:22 #162388BjornDeltagareOm upptid är viktigt för dig för att kunna ta betalt så kanske du ska tänka om? Har varit problem under större delen av dagen idag. Så nej, de har inte lärt sig något eller förbättrat sig alls tycker jag. Som tur är skaffade vi Nets och bytte på kortbetalningar när de hade problem förra gången vilket var den 8:e mars, återstår att byta på direktbetalningar och andra länderna också. Den 20:e var det problem med Dibs admin igen. Idag har det varit rena cirkusen.
11.13 långa responstider ”some might experience time-outs”.
15:41 Dibs admin is at the moment unavailable until 16.00.
16:42 capture and refund through bulk files is deactivated at the moment.
17:03 we are experiencing high load on database. We will restart our servers which means DIBS will be offline for approx 15 min.
17:37 payments are going though as normal.Uruselt. OBS det är inte butikerna i min signatur som använder DIBS.
2 april, 2013 kl. 20:23 #162389BjornDeltagareNi som tycker det funkar bra, har ni märkt av nertiden idag, får ni driftstatus? Börjar ju nästan undra om ni ligger på ett helt annat system de har..
3 april, 2013 kl. 09:18 #162410allstarsDeltagareJag har BG-inbetalning som fallback – vore bra om man kunde kolla upp driftstatus hos DIBS på någotsätt och då inaktivera kortbetalning som betalsätt alternativt om DIBS rapporterar något fel väl hos dem visa hur man betalar in med BG efter att användaren returneras från DIBS efter eventuellt fel.
3 april, 2013 kl. 15:35 #162435BjornDeltagareJapp, fallback-PSPs är aldrig fel, och något man helt klart bör fundera över. Kan dock vara väldigt klurigt att få till på automatik då vissa fel kan man ju inte upptäcka med en enkel ”ping”.
Nya problem med DIBS idag förresten, pga TDC.
3 april, 2013 kl. 15:40 #162436MagentoManDeltagareVarför inte satsa direkt på Klarna Checkout?
3 april, 2013 kl. 16:52 #162438Jimmy OstromDeltagareSkulle dom ha bättre upp tid eller?????
@MagentoMan 62973 wrote:
Varför inte satsa direkt på Klarna Checkout?
3 april, 2013 kl. 20:29 #162441 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.