Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL – VM i nonchalans
- Detta ämne har 24 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av Plastskivor.
-
FörfattareInlägg
-
14 januari, 2011 kl. 18:30 #117927PeakDeltagare
DHL, snabbast i stan. Not:
14 januari, 2011 kl. 18:47 #117928jockesoftDeltagare@Peak 14146 wrote:
DHL, snabbast i stan. Not:
Snyggt, denna framförallt ”Overload, not forwarded”, kan det vara att DHL växer fortare än de klarar av?
14 januari, 2011 kl. 19:13 #117929PeakDeltagareAntar att detta händer när det blir för fullt i bilen. Var ner till Spelstallet (som sköter DHL här i stan) i början av veckan och han gissade att bilen hade levererat till fel utlämningsställe först.
Värre är det egentligen med mina leveranser från USA förra månaden. Först kunde inte planen lyfta från USA så mina leverantörer tog slutligen tillbaka allt och lovade att kreditera oss (och därmed också tvinga oss att beställa om allting). Jag är tvungen att vänta på krediten för att kunna beställa om, och jag har väntat i en och en halv vecka på denna kredit än så länge (det är varor som skickades mellan den 20:e-27:e december, krediten utlovades för en och en halv vecka sedan).
Här är ett paket som lyckades klara sig igenom ändå: DHL | Spåra | Svenska (vanligtvis så tar det tre dagar från England (fem dagar från USA som är ursprungslandet).
14 januari, 2011 kl. 23:04 #117933ParvelitoDeltagare@Lennie 14145 wrote:
Mellan Malmö och Stockholm kan jag tänka mig att det går fint, men norr om Gävle is a big nono.
Jag vill inlägga en liten protest. Jag tycker DHL:s hub i Gävle är den som fungerar bäst i Sverige. Det är ytterst sällan något som jag skickar blir försenat där, utan vanligen sker det på andra ställen. Stockholm och Luleå är två hubbar där det ofta blir förseningar, men i övrigt tycker jag att DHL ändå sköter sig bra i stora drag. Jag har varit kund hos Posten, DHL, Schenker, TNT och många andra fraktföretag i närmare 20 år genom olika företag och anställningar, och ingen är sannerligen felfri utan det har blivit en del diskussioner med dem genom åren.
Den största förändringen är väl att det på senare år har blivit så förbaskat svårt att hitta någon ansvarig hos företagen som man kan få att agera. De ansvariga har skaffat sig en hel labyrint full av folk som gör allt för att den kritik man vill framföra garanterat inte skall nå fram. Men så gör ju alla stora företag nu för tiden, så det är väl inte heller något unikt.
15 januari, 2011 kl. 15:10 #117949PlastskivorDeltagareDHL:se organisation i Sverige är ju resultatet av en jäkla massa uppköp. Vissa som jobbar där kanske kommer från någon snabbfotad mindre aktör som blivit uppköpt och sedan har de lyckats behålla sitt service-DNA, medans andra kan komma från helt annan kultur.
Där jag började jobba med importaffärer 2003 så var det ett flertal bolag som fixade containerhemtagningar såsom Exel, Danzas, o.s.v. men några år senare var alla uppköpta av DHL. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.