Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL – VM i nonchalans
- Detta ämne har 24 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av Plastskivor.
-
FörfattareInlägg
-
14 januari, 2011 kl. 11:59 #117911KockenDeltagare
Ett tips bara till de som använder DHL och skickar till företag här uppe i norr. Byt speditör, De fungerar bara i bland!
14 januari, 2011 kl. 12:02 #117913Katrin LundgrenDeltagareäven DHL till privatpersoner i Sundsvall fungerar mer än kasst, dvs knappt alls
14 januari, 2011 kl. 12:46 #117916LennieDeltagareInstämmer i kören.
Med DHL: Umeå – Stockholm = 3 dagar minst.
Gäller då mellan företag, törs inte ens testa dem för privatpersoner. Får jag privat leverans via DHL nån gång måste jag åka ut till ett industriområde och hitta dem. Inte bra alls.14 januari, 2011 kl. 13:16 #117917Richie72DeltagareSynopsis – The End eller som vi säger på svengelska The Slut!
Så här slutade det.
4 kollin a 15 kg st, skickades till Solna i tisdags och skulle färdas 22 mil. Kom inte onsdags pga slarv, kom inte i torsdags på grund av platsbrist och idag fick jag besked om att det inte skulle komma idag heller pga platsbrist.Jag har i alla kontakter frågat kundtjänst om inte de kan ringa till lagret men de har konsekvent vägrat. Det är också omöjligt att få tag i något nummer dit.
Jag fick helt enkelt hämta bilen och åka dit. När jag kommer dit så slås jag av följande:
1. Det finns lediga bilar utanför
2. Tempot är inte stressigt eller uppskruvat och det rullar på i lugnt mak.
Med andra ord finns det goda möjligheter att skicka ut missade paket om viljan finns.Jag lämnar in mitt kollinummer och de hämtar mina fyra kollin. Inga problem alls. Jag frågar personen som hjälper mig varför de inte blivit utkörda varpå han svarar platsbrist. Då undrar jag hur länge ett paket får bli liggande pga platsbrist. Max en dag svarar han. Men jag fick ju platsbrist i igår också säger jag, plus att jag egentligen borde fått mina kollin i onsdags. Ja då har de gjort fel. Om du ringt kundtjänst kunde de ringt oss hade vi löst det.
Men kundtjänst har hela tiden vägrat ringa till lagret. Jag har bett, varit trevlig, försökt komma med förslag som, om du pratar med lagret kanske de kan hjälpa till. Men nej.
Slutsatsen blir alltså, använd DHL på egen risk, när det felar kan man inte göra något.
När jag satt i bilen ut kom jag på att jag egentligen borde ringt DHL express och bett dem hämta paketet. Sen skulle jag bara skickat fakturan vidare till DHL Freight, hade faktiskt varit värt besväret.
14 januari, 2011 kl. 13:31 #117918JoelDeltagareJag har, tvärtemot många andra i tråden, bara positiva erfarenheter av DHL.
Det gäller såväl servicepoint- som företagspaket.
Men vad gäller företagspaket så kan jag tänka mig att det kan skilja en hel del mellan olika städer, beroende på vilka som jobbar för DHL just där.
14 januari, 2011 kl. 13:38 #117919jockesoftDeltagareVi har aldrig haft liknande problem när vi använt DHL, har alltid fått den hjälp som vi behövt. Jag håller dock med vad gäller norrlandspaket, det går inte fort att skicka paket längre norrut, inte helt ovanligt att ett paket fastnar någonstans på vägen.
14 januari, 2011 kl. 13:52 #117920Richie72Deltagare@jockesoft 14137 wrote:
Vi har aldrig haft liknande problem när vi använt DHL, har alltid fått den hjälp som vi behövt. Jag håller dock med vad gäller norrlandspaket, det går inte fort att skicka paket längre norrut, inte helt ovanligt att ett paket fastnar någonstans på vägen.
Vad har du behövt för hjälp? Det går säkert att få hjälp av en säljare men jag måste säga att deras kundtjänst är oerhört snorkig.
14 januari, 2011 kl. 13:58 #117921jockesoftDeltagareDet har varit paket som fastnat på vägen och liknande som löst sig dagen efter vi haft kontakt med deras kundtjänst så vi har inte upplevt problem med deras kundtjänst på samma sätt som du har, och jag hoppas verkligen att vi slipper liknande problem.
14 januari, 2011 kl. 15:07 #117924JoelDeltagareJag gillar möjligheten att kunna skicka frågor till kundtjänst direkt från en knapp på Dhlmultishipping.se och sedan få svar senast dagen efter.
Vi har kontaktat dem i allt från försvunna paket till fakturafrågor och mjukvarusupport – och alltid blivit slussad till rätt person och fått snabb hjälp.
14 januari, 2011 kl. 18:02 #117926LennieDeltagare@Joel 14136 wrote:
Jag har, tvärtemot många andra i tråden, bara positiva erfarenheter av DHL.
Det gäller såväl servicepoint- som företagspaket.
Men vad gäller företagspaket så kan jag tänka mig att det kan skilja en hel del mellan olika städer, beroende på vilka som jobbar för DHL just där.
Men det är förmodligen just den här punkten som är problemet ”vilka som jobbar för DHL just där”. Det verkar som att just DHL har valt att ha många underleverantörer runtom, precis som UPS. Det innebär också att de har själva inte har full pejl på att leveranser fungerar som de ska. Mellan Malmö och Stockholm kan jag tänka mig att det går fint, men norr om Gävle is a big nono. Personalen man möter som kommer med paket är super som personer, men det är skrämmande ofta som de kommer till oss och suckar och säger att ”Ja, ett paket är borta från denna sändningen också, kommer säkert imorgon”.
Men resultatet av denna tråden blir ju att man gärna skulle välja speditör utifrån vart man skickar, men det borgar ju inte för att man får bäst priser. Bäst priser brukar man i regel få när man samlar allt hos samma och på så vis får upp volymen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.