Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Dhl Servicepoint vs Posten. Hur väljer kunderna?
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av Tomas.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2015 kl. 22:13 #103167gustaleroDeltagare
Valfrihet för olika fraktleverantörer i kassan verkar vara det kunderna vill ha. Om man tittar på de stora aktörerna.
Är det någon som testat Dhl Servicepoint och Posten sida vid sida i kassan?
Hur väljer 100 kunder om kostnaden är densamma för båda alternativen?
13 december, 2015 kl. 23:00 #180104FredrikGustDeltagareFör oss är priset lika men leveranstiden skiljer. Med Posten lovar vi 1-3 dagar och med DHL 3-7 dagar. Då väljer ca 4% av kunderna DHL om båda alternativen visas. Postnord är förvalt så det kyävs en aktiv handling att byta.
14 december, 2015 kl. 09:22 #180108gustaleroDeltagaredhl Servicepoint lovar väl 1-4 dagar inom Sverige?
Vad är orsaken att ni skriver upp till 7 dagar på dhl?
14 december, 2015 kl. 20:19 #180127FredrikGustDeltagareDet är för att de ofta hämtar hos oss före 12 och att paketen ligger över natten hos åkeriet. När de åker till terminalen morgonen efter missar de ofta turen söderut så det hinner gå 2-3 dagar innan paketen ens lämnat Luleå. Därefter tar det 3-4 dagar för paketet att nå mottagare i hela Sverige.
16 december, 2015 kl. 20:32 #180168gustaleroDeltagareAh, ok förstår.
Låter som ett perfekt ekonomifraktsalternativ med hyfsade priser med gruppavtal. Förstår att posten är ert val.
17 december, 2015 kl. 18:00 #180176TomasDeltagareLeveranstiden beror som sagts mycket på de lokala förutsättningarna. Har själv lagret hos 3PL i Falköping och Servicepoint går i regel på 1-2 dagar. Just snabba leveranser är bland det vi får mest uppskattning för. ”Problemet” med Postnord brukar ju vara att det kostar 2-3ggr för oss och det är svårt att ta betalt för det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.