Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL Servicepoint – Erfarenheter?
- Detta ämne har 13 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av jpettersson.
-
FörfattareInlägg
-
20 februari, 2013 kl. 09:03 #160066AbbesnabbDeltagare
Har hämtning varje vardag och vi behöver inte vara på plats utan vi ställer ut pakten för hämtning. Det går två turer om dagen, en vid elva och en vid strax efter två men det beror förstås helt på vart man bor.
Det vi har märkt är att det kan vara bra att vara tydlig mot kunden att det handlar om att det kommer att få gå till en Service Point och inte få paketet levererat hem som många tror.
20 februari, 2013 kl. 10:14 #160075Thomas THLDeltagareHar inte haft några klagomål från kunder i glesorter, bor man i en glesort vet man oftast att man har en bit att hämta paket, man har oftast en bit om man ska göra något överhuvudtaget.
Hos mig hämtar de varje dag utan problem, plockar även upp leveranser som är bokade till dagen efter så länge de är klara.
Det jag skickar mest är takräcken med ca mått 130x20x20 cm 6 kg.
De 63 senaste sändningar har kostat mig 58 kr/st i snitt, avtal genom pluskontot.Kan varmt rekommendera DHL, har bara haft ett problem på tusentals paket.
/Thomas
20 februari, 2013 kl. 11:02 #160081EmailenDeltagareTusen tack till alla som delar med sig av sina erfarenheter!
@jpettersson 60908 wrote:
Vi hade relativt nyligen möjligheten för kunden att välja om de ville skicka med Posten (för 95kr) eller med DHL (för 45kr) och det var då ca 10% som valde Psoten. Vi fick ta bort detta relativt omgående då vi fick fakturorna från Posten…
Hur menar du? Lät du inte kunden betala mellanskillnaden i fraktavgiften?
20 februari, 2013 kl. 19:46 #160105jpetterssonDeltagareHur menar du? Lät du inte kunden betala mellanskillnaden i fraktavgiften?
Vi kör med fast frakt (45kr med DHL och 95kr med Posten inkl moms) oavsett hur många artiklar ordern innehåller. Detta är dock inte våra fraktkostnader gentemot DHL och Posten utan dessa ligger högre, och för Postens del mycket högre. Så därför blev det tufft att fortsätta med Posten. Vi subventioner alltså kostnaden för frakt till kunden.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.