Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL servicepoint-aviseringen krånglar
- Detta ämne har 7 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av Magnus.
-
FörfattareInlägg
-
15 september, 2011 kl. 19:40 #96459AnkisDeltagare
Hej
Sista veckorna har några kunder hört av sig om var paketen är, inte många men ändå. Paketen är framme på utlämningsstället, men dhl har inte aviserat ???? 😡
Det står aviserat på dhl multishiping, men kunden säger att de inte fått någon.
Har fler haft dessa problem sista veckorna?Jag ska givetvis fråga dhl vad detta kan bero på.
15 september, 2011 kl. 19:55 #126798bloggusDeltagareNej, det har fungerat utan problem.
15 september, 2011 kl. 21:21 #126800ParvelitoDeltagareDet har fungerat ungefär som vanligt. DHL:s mail har en tendens att fastna i spamfiltren ibland, så därför brukar vi maila ut ett eget mail med kollinummer när vi skickar iväg paketet så kan de flesta kunderna själva hålla koll på sitt paket om aviseringen inte kommer.
15 september, 2011 kl. 21:34 #126802iwonaGästJag hade faktisk igår en kund som eftersökte sitt paket.
Det står aviserat på DHL multishiping men om kunden hade fått SMS eller inte kan jag inte svara. När jag hade ställt frågan till kunden om avisering hade inte fått svar – så jag misstänker att kunden hade missat SMS själv eller något liknande.
Det har hänt mig att aviserings-SMS kommer inte till mig när min mobil är avstängt / urladdat.16 september, 2011 kl. 05:21 #126806LubicDeltagareJust aviseringarna (SMS) hos DHL var en av anledningarna till att vi bytte till Posten.
Skillnaden för oss var att DHL inte skickar brevavisering om man har valt SMS. Posten skickar två SMS och sedan en brevavisering, vilket gör att färre kunder missar att hämta ut sina paket. Vi hade ganska många returer med DHL där kunderna hade missat sina aviseringar/inte fått dem. Förhoppningsvis börjar DHL också med dessa brevaviseringar när kunderna har fått SMS och inte har hämtat ut sitt paket på en vecka eller liknande.16 september, 2011 kl. 06:02 #126809Katrin LundgrenDeltagareTänk på att de flesta sms system fungerar som så att om telefonen varit avstängd när SMS et skickades ut så sparas SMS et i telefonsystemet bara en viss tid, max brukar vara i 48 timmar och har då din telefon varit avstängd längre än detta finns risken att SMSet inte finns kvar och att du alltså inte får det. Det orsakar en hel del sms som inte kommer fram
16 september, 2011 kl. 11:58 #124895Jimmy OstromDeltagareJag har vid ett tillfälle krävt en spec lista på dom telefonummer som jag mailat in till DHL.
Där var det XX som det inte hade gått ut SMS till och då sa jag att detta ska vi då få ett mail om.
@Ankis 24071 wrote:
Hej
Sista veckorna har några kunder hört av sig om var paketen är, inte många men ändå. Paketen är framme på utlämningsstället, men dhl har inte aviserat ???? 😡
Det står aviserat på dhl multishiping, men kunden säger att de inte fått någon.
Har fler haft dessa problem sista veckorna?Jag ska givetvis fråga dhl vad detta kan bero på.
16 september, 2011 kl. 13:01 #126838MagnusDeltagareJag skickar alltid ett extra mejl med sändnings-nr och länk till servicepoint.
Tyvärr finns det kunder som hör av sig när man har skickat faktura till dem pga outlöst paket.De påstår sig inte ha fått sms-meddelande eller mejl från mig.
Ofta är det deras dotter som har beställt varan och de är då sura över att få en avgift att betala när de inte har hämtat ut paketet.Vet inte riktigt hur man ska hantera det problemet.
Föreslår då att dela på frakt-avgiften, de flesta går då med på det.
En del vägrar betala, då är det svårt att kräva in detta eftersom de bestrider att de har fått sms och mejl på sändnings-nr. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.