Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL-Pluskontot-Servicepoint?
- Detta ämne har 52 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 11 månader sedan av bslask.
-
FörfattareInlägg
-
1 september, 2011 kl. 09:20 #125997GregerADeltagare
Kanonbra – hoppas att alla med över 1000 inlägg på ehandel.se kan få gratis tillgång också. :rolleyes:
Nu väntar vi bara på att Kodmyran tar över resten av Posten också, då kanske man kan tänka sig att skicka lite mer …
1 september, 2011 kl. 11:08 #126005Katrin LundgrenDeltagare@GregerA 23202 wrote:
Kanonbra – hoppas att alla med över 1000 inlägg på ehandel.se kan få gratis tillgång också. :rolleyes:
Nu väntar vi bara på att Kodmyran tar över resten av Posten också, då kanske man kan tänka sig att skicka lite mer …
Nej men alla som använt Manikini på e-handelsdagarna får garanterat gratis tillgång :D:D
1 september, 2011 kl. 17:42 #126020GregerADeltagare@Kodmyran 23210 wrote:
Nej men alla som använt Manikini på e-handelsdagarna får garanterat gratis tillgång :D:D
Varför sade du inte det innan? Då hade du haft 55 pers … kanske t.o.m Sebastian …
4 september, 2011 kl. 15:30 #126135projekthandelDeltagareHej
Kan någon säga något om priserna som DHL erbjuder genom pluskontot? Tex motsvarande varubrev hos posten eller paket 1-3 kg? Skulle vara intressant att kunna jämföra lite…
//Magnus4 september, 2011 kl. 16:02 #126138AnkisDeltagare@Rikard 23123 wrote:
Nu har jag inte länken tillgänglig tyvärr men du kan via webservice hämta hem förslag på ServicePoint baserat på postnummer (tror jag att det är) så kan kunden själv välja utlämningsställe i kassan. När vi införde detta minskade klagomålen på utlämningsställen långt bort till NOLL. Mycket större tolerans om kunden själv har klickat i ett ombud. Också bra mtp att kunderna idag får paket till olika kiosker pga alla skickar med olika fraktbolag.
Mitt tips implementera en tjänst i kassan där kunderna kan välja bland alternativ. Kolla gärna in hur vi har gjort, mkt enkelt på tonerlagret
Det där var jättesmart! Undrar om det går att lägga in hos textalk shop?
Får undersöka det….4 september, 2011 kl. 17:45 #126140GregerADeltagare@projekthandel 23357 wrote:
Hej
Kan någon säga något om priserna som DHL erbjuder genom pluskontot? Tex motsvarande varubrev hos posten eller paket 1-3 kg? Skulle vara intressant att kunna jämföra lite…
//MagnusServicepoint upp till 3kg kostar ca 40:-
4 september, 2011 kl. 20:26 #126144projekthandelDeltagareTack för informationen! Verkar vara värt att kolla upp.
//Magnus5 september, 2011 kl. 11:37 #126152GonteDeltagare@GregerA 15069 wrote:
Det fungerar på samma sätt hos Posten. Du kan inte lämna paket hos ombuden, bara på terminaler och företagscenter.
Jodå, hos Posten går det faktiskt jättebra att lämna hos ombud även som kreditkund, om man skickar MyPack (Postpaket) eller företagspaket.
Tror däremot inte det går med de rena postordertjänsterna (bortsett då från postorderretur som såklart går hos ombud).(Och nej, jag vet inte varför jag simmar i gamla delar av tråden. )
7 september, 2011 kl. 18:44 #126322info@sportstolen.seDeltagare@Rikard 23123 wrote:
Nu har jag inte länken tillgänglig tyvärr men du kan via webservice hämta hem förslag på ServicePoint baserat på postnummer (tror jag att det är) så kan kunden själv välja utlämningsställe i kassan. När vi införde detta minskade klagomålen på utlämningsställen långt bort till NOLL. Mycket större tolerans om kunden själv har klickat i ett ombud. Också bra mtp att kunderna idag får paket till olika kiosker pga alla skickar med olika fraktbolag.
Mitt tips implementera en tjänst i kassan där kunderna kan välja bland alternativ. Kolla gärna in hur vi har gjort, mkt enkelt på tonerlagret
Hallå!
Mycket smart grej det där.
Hur funkar det där om man inte har så att det skapas en fraktsedel direkt när kunden gör en order, antar att du har så?
Kollade på länken som greger skrev men förstod inte så mycket om hur man la in det. kan du beskriva lite mer ingående om det är du som gjort det själv?
Mvh
Johan7 september, 2011 kl. 21:39 #126336Jimmy OstromDeltagareJisses rent Rikard, du är ju KUNG!!!!! Fattar inte att jag missat detta. Skitbra ju!!!
@Rikard 23123 wrote:
Nu har jag inte länken tillgänglig tyvärr men du kan via webservice hämta hem förslag på ServicePoint baserat på postnummer (tror jag att det är) så kan kunden själv välja utlämningsställe i kassan. När vi införde detta minskade klagomålen på utlämningsställen långt bort till NOLL. Mycket större tolerans om kunden själv har klickat i ett ombud. Också bra mtp att kunderna idag får paket till olika kiosker pga alla skickar med olika fraktbolag.
Mitt tips implementera en tjänst i kassan där kunderna kan välja bland alternativ. Kolla gärna in hur vi har gjort, mkt enkelt på tonerlagret
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.