Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL-Pluskontot-Servicepoint?
- Detta ämne har 52 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 11 månader sedan av bslask.
-
FörfattareInlägg
-
8 februari, 2011 kl. 08:37 #118742AlfheimDeltagare
Hur gör man då om man ofta är ute på vift och inte kan sitta inne och vänta på DHL? Brukar de acceptera att man lägger paketen i någon sorts låda utanför sin dörr, eller måste de överlämnas personligen?
8 februari, 2011 kl. 08:43 #118743ParvelitoDeltagareLåda utanför dörren brukar funka.
8 februari, 2011 kl. 11:20 #118750timmyDeltagareHar använt låda innan eftersom jag bara jobbade någon timma/dag och inte ville sitta och vänta på schenker. Köpte en ”sandlåda” som jag satte ett kodlås på. Fungerade jättesmidigt tills jag började skicka större paket som inte fick plats i lådan
8 februari, 2011 kl. 12:00 #118756TomasDeltagare@timmy 15081 wrote:
Har använt låda innan eftersom jag bara jobbade någon timma/dag och inte ville sitta och vänta på schenker. Köpte en ”sandlåda” som jag satte ett kodlås på. Fungerade jättesmidigt tills jag började skicka större paket som inte fick plats i lådan
Jag kör också med sandlåda och det fungerar bra. Precis om en del andra håller jag till på landet vilket innebär hämtning tre dagar i veckan omkring kl 9 på morgonen. Har lyckats får dem att skjuta på det från 8.8.30 till 9, men eftermiddagshämtning är naturligtvis bäst. Vid brådska åker jag själv och lämnar in på terminalen, inte ombud.
28 juni, 2011 kl. 22:06 #124174jumboDeltagareBump.
Ny här och inför allt vad logistik inom ehandel innebär.
Vad är det för skillnad mellan DHL Servicepoint och DHL Paket?
28 juni, 2011 kl. 22:11 #124175bloggusDeltagare28 juni, 2011 kl. 22:20 #124176jumboDeltagareTack bloggus!
29 juni, 2011 kl. 07:11 #124177Johan RubankDeltagareVi har nu kört med DHL i ett halvår och skickat ca. 500 paket, av dessa har dom slarvat bort 3st, som tyvärr aldrig hittats igen. Då går ärendet till DHL´s reklamationsavdelning (efter 30 dagar) och så får man ersättning för sina paket. 500:- per kg får man.
Om jag jämför med Posten, har haft dom i 10 år nu. Där har vi faktiskt ALDRIG fått något paket som försvunnit.
Dock, priset skiljer mycket om man jämför dessa båda, tyvärr så erbjuder DHL väldigt lite i ersättning för borttappade paket, mins jag rätt i avtalet med Posten så är ersättningen högre, men den har vi som sagt inte behövt ta reda på hur hör den är !
29 juni, 2011 kl. 07:57 #124179bloggusDeltagare@Johan Rubank 21170 wrote:
Vi har nu kört med DHL i ett halvår och skickat ca. 500 paket, av dessa har dom slarvat bort 3st, som tyvärr aldrig hittats igen.
Har det varit Paket eller Servicepoint?
Skickat säkert 1000 paket med DHL Servicepoint sedan vi bytte och inget kommít bort än – vilket man är glad för.
29 juni, 2011 kl. 21:33 #124206jumboDeltagareTråkigt att höra Johan, men å andra sidan är det roligt att att det funkat för bloggus.
Själv har jag nyss blivit medlem på pluskontot och ska nu skicka med dhl (service point). Ser fram emot en spännande sommar! Är i färd med att beställa en zebra från dustin (som jag läste i en annan tråd härinne, att ngn. gjort) för att skriva ut fraktdokumenten med från dhlmultishipping. Men undrar dock, är det dessa jag klistrar på mina paket jag ska skicka?
Det är så jag förstått det hela. Vad ska chauffören ha för papper?
En eloge till alla som delar med sig av sina erfarenheter!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.