Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL och SMS avisering
- Detta ämne har 19 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av bslask.
-
FörfattareInlägg
-
6 november, 2012 kl. 18:26 #155061pyhobbyDeltagare
Såg att ”påminnelse via brevavisering” var bortplockat ur multishipping när jag var där inne och rotade runt tidigare idag. Så det stämmer säkerligen att någonting är på väg att ändras.
6 november, 2012 kl. 19:31 #155066prylsjukDeltagareJag har använt DHL i över 1 år och inte haft några problem alls vad det gäller aviseringar. Däremot har jag haft problem med att dom inte hämtat mina paket vissa dagar och att jag själv får sitta och ringa DHL för att boka ny hämtning dagen därpå. Annars är det kanon!
6 november, 2012 kl. 22:06 #155076bloggusDeltagare@Majsan 55272 wrote:
…
men nu av informationen vi fått från Pluskontot så är det ett tillval och kommer nu kosta pengar.Vilken information? Står väl inget i de senaste pdf-filerna om tilläggen att detta skulle kosta? Det står alltså inget alls om sådant tillval, inte vad jag sett i alla fall. Om jag missat det får du gärna upplysa om vilket dokument, sida/stycke ….
@Majsan 55272 wrote:
Den inställningen vi tidigare hade på brevavisering i ServicePoint har även försvunnit.
Kanske därför att påminnelsen nu är standard, inte tillval?? Det jag blev upplyst om är att det alltid kommer skickas ut en påminnelse efter 7 dagar dagar och det går inte att välja bort det. Nu kanske tjejen på tekniska avdelningen hade fel och inte visste något, men hon lät i alla fall att hon visste vad hon pratade om och hade bra koll på läget …
—
7 november, 2012 kl. 07:43 #155081MajsanDeltagare@bloggus 55289 wrote:
Vilken information? Står väl inget i de senaste pdf-filerna om tilläggen att detta skulle kosta? Det står alltså inget alls om sådant tillval, inte vad jag sett i alla fall. Om jag missat det får du gärna upplysa om vilket dokument, sida/stycke ….
Kanske därför att påminnelsen nu är standard, inte tillval?? Det jag blev upplyst om är att det alltid kommer skickas ut en påminnelse efter 7 dagar dagar och det går inte att välja bort det. Nu kanske tjejen på tekniska avdelningen hade fel och inte visste något, men hon lät i alla fall att hon visste vad hon pratade om och hade bra koll på läget …
—@Majsan 55262 wrote:
Rätta mig gärna om jag har fel
Som jag tidigare sa så får man gärna rätta mig om jag har fel, vilket jag faktiskt har. Eftersom det i det nya avtalet ”DHL inrikes tillval och tillägg” på sidan 4 står att brevavisering skall kosta 10 kr/brev och det försvann i vår multishipping, så tolkade jag det som om det nu ska kosta pengar.
I och med att jag ändå hade DHL på tråden nu på morgonen, så ställde jag frågan till dom och fick till svar att det nu är en standard i multishipping och därmed även kostnadsfritt. Så Bloggus – Du har rätt och jag har fel, om hur det ligger till efter 1 november
7 november, 2012 kl. 13:32 #155119AbbesnabbDeltagareTidigare har jag i DHL-multishipping fått status ”Mottagaren aviserad” när paketet har kommit fram till Service Point och kunden aviserats. Sedan någon dag tillbaka följs denna status av det mer aggressiva: ”RECEIVER NOTIFIED – REMINDER”.
Vad betyder det och varför börjar jag få denna status?
7 november, 2012 kl. 13:57 #155122bloggusDeltagare@Majsan 55295 wrote:
I och med att jag ändå hade DHL på tråden nu på morgonen, så ställde jag frågan till dom och fick till svar att det nu är en standard i multishipping och därmed även kostnadsfritt. Så Bloggus – Du har rätt och jag har fel, om hur det ligger till efter 1 november
#wining
Nää … jag kollade än en gång idag för att vara säker.
För de som vill veta, så har det ju funnits sedan i våras, men det var dumt implementerat i Mutlishipping och man fick klicka in en ruta för varje paket fast det var gratis för att få denna tjänst.
Nu är det i alla fall som standard att påminnelse skickas ut per brev efter 7 dagar och man behöver inte klicka i något för att detta skall gälla.
—
7 november, 2012 kl. 13:59 #155123bloggusDeltagare@Abbesnabb 55335 wrote:
Tidigare har jag i DHL-multishipping fått status ”Mottagaren aviserad” när paketet har kommit fram till Service Point och kunden aviserats. Sedan någon dag tillbaka följs denna status av det mer aggressiva: ”RECEIVER NOTIFIED – REMINDER”.
Vad betyder det och varför börjar jag få denna status?
En bugg i deras system. Man borde inte se det i multishipping och detta syns inte i den vanliga trackingen på t.ex. DHLs sida. Antar att de kommer rätta till det. Inget som påverkar dig eller kunder fick jag veta.
7 november, 2012 kl. 14:18 #155124AbbesnabbDeltagareTack Bloggus.
7 november, 2012 kl. 20:27 #155156martinkilandDeltagareVi har haft en hel problem med paket som kommit tillbaka som beror på att kunder har uppget fast telefon eller skrivit in sitt mobilnummer fel etc och då inte fått avisering. Jag trodde redan kunderna fick denna extra brevpåminnelse, men att det inte varit så är ju positivt, för då borde det bli betydligt färre paket tillbaka nu framöver!
7 november, 2012 kl. 21:27 #155159bslaskDeltagarejapp, detta är en mycket god nyhet!
Vi har dock haft väldigt få aviseringar som ’ej gått fram’
Totalt sett mycket nöjd med DHL via Pluskontot, fungerar kanon får jag faktiskt säga. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.