Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL krångel
- Detta ämne har 15 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 2 månader sedan av Henke.
-
FörfattareInlägg
-
3 september, 2014 kl. 16:36 #176052MajsanDeltagare
Vi hade ett tillfälligt problem med DHL nu i sommar där chauffören inte fick någon bokning. Tur i oturen att han vet att vi skickar varje dag så han kom alltid förbi eller skickade ett sms först.
Efter mycket om och men kom det fram att DHL tydligen gjort en uppdatering och i samband med den så hade man lagt in att vi endast skulle ha hämtning på torsdagar.
Kan ju vara något sådant som drabbat fler.
4 september, 2014 kl. 08:31 #176061PederDeltagareOavsett så är det tråkigt att man inte kan lita på DHL’s åkerier som de använder sig av. Gudskelov så är vinglasen lätta och just nu skickar jag så mycket jag kan med ”Postens Skicka Lätt” istället.
Men om det är någon på DHL som värnar om att det skall bli bättre och att man skall kunna lita på DHL som jag annars är väldigt nöjd med och läser tråden så får man gärna ringa mig på 070-5957713 då det känns väldigt onödigt att skälla på kundtjänst som alltid är mycket trevliga.
/Peder
8 september, 2014 kl. 09:41 #176098PiratessanDeltagareMajsan: Exakt samma hände för oss i sommar, numera hämtar de bara på tisdagar och torsdagar. Hade ju varit trevligt om en fått ett meddelande från DHL innan de ”uppdaterade”, speciellt när kön till kundtjänst var över 20 minuter under samma period.
8 september, 2014 kl. 10:13 #176099MajsanDeltagare@Piratessan 79080 wrote:
Majsan: Exakt samma hände för oss i sommar, numera hämtar de bara på tisdagar och torsdagar. Hade ju varit trevligt om en fått ett meddelande från DHL innan de ”uppdaterade”, speciellt när kön till kundtjänst var över 20 minuter under samma period.
Men för vår del ändrade dom lätt tillbaka till hämtning varje dag. Sen slapp jag ringa, de räckte med att vår chaufför klagade till sina chefer
11 september, 2014 kl. 11:42 #176163PederDeltagareDå känns det som allting har slutat gott. Idag var det en förmannen på åkeriet som hämtade mina avgående paket och han bad mig behålla hans telefonnummer så är det några problem så skall jag ringa honom hädanefter så ser han till att paketen hämtas.
Så nu är jag väldigt glad över att ha DHL igen som annars har skött sig helt perfekt.
11 september, 2014 kl. 20:51 #176174HenkeDeltagareHärligt att höra! Så ska det se ut.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.