Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL klarar inte av hantering av rullar
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 2 månader sedan av NO LINGO.
-
FörfattareInlägg
-
6 juli, 2016 kl. 21:47 #103660Jonas.LDeltagare
Hej!
Är det någon mer här som märkt att DHL börjat straffa med straffavgift på 150 SEK när man skickar rullar med dem?
Enligt dem själva så klarar inte deras maskiner att sortera rullar och istället läggs detta på kundens bekostnad?
Någon fler som har problem med detta?
Tycker det är riktigt illa att ett företag som DHL inte klarar enkla papprullar….
8 september, 2016 kl. 10:56 #182334boletsDeltagareVi har exakt samma problem från i våras. Papprör som vi skickar affischer i. Heldumt! Deras tips var att köpa trekantiga rör.
8 september, 2016 kl. 16:19 #182336Stefan72DeltagareDet är väl inte särskilt dumt egentligen, finns ju trekantiga boxar att köpa som inte är dyrare än tuber och många andra har också som krav att det ska vara kantigt. FedEx egna är också trekantiga.
8 september, 2016 kl. 16:31 #182337Henrik_GDeltagareSätter ni etiketterna åt rätt håll dvs tvärs över? Annars är det sannolikt streckkoden som inte går att läsa maskinellt.
8 september, 2016 kl. 19:48 #182343blazernDeltagare@Henrik_G 88065 wrote:
Sätter ni etiketterna åt rätt håll dvs tvärs över? Annars är det sannolikt streckkoden som inte går att läsa maskinellt.
Våra paket är inte runda, dock så är de typ 7 cm breda och 2 cm höga så vi måste vika ner streckkoden på sidorna, detta fungerar fint att scanna iaf.
12 september, 2016 kl. 06:21 #182371NO LINGODeltagareMed Posten funkar det fint att skicka rullar dock inte som varubrev utan endast som MyPack eller någon av deras andra pakettjänster. Att deras priser sen är rent åt h-e är en annan sak
23 oktober, 2016 kl. 14:26 #182647Jonas.LDeltagareJag har varit i kontakt med FedEx, Schenker och Postnord och ingen av dessa har problem med att hantera några rullar. Dem har inga straffavgifter som DHL har. Komiskt att DHL är ensam att införa dessa avgifter på rullar som funnits i många många år.
Trekantslådor är inte billigare än rullar och är dessutom mjukare än rullar och DHL hanterar inte paketen så snällt, så vore tråkigt med en massa reklamationer… DHL lägger på kundens vikt att kunden ska åtgärda problemet med att dem inte klarar hanteringen av rullarna när dom är ENDA företaget som har dessa straffavgifter.
24 oktober, 2016 kl. 07:11 #182653NO LINGODeltagareDen dagen Postnord investerar i maskiner som kan hantera rullar i flödet för brev dvs när man kan skicka rullar som varubrev kommer de att krossa sin konkurrenter. Lådor går bra som varubrev idag men inte rullar…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.