Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Dhl kastar paket
- Detta ämne har 13 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 11 månader sedan av Pierre79.
-
FörfattareInlägg
-
11 november, 2014 kl. 07:19 #102231Runns.seDeltagare
Här kastar DHL paket vid svenska butiken | Nyheter | Aftonbladet
Paketen jag fick ha Dhl igår hade legat i en vattenpöl, Dhl hade ingen förklaring till varför de var blöta. Nu var det bara kablar i så de var inte skadade.
11 november, 2014 kl. 07:43 #176808karfoDeltagareTråkigt. Verkar skilja enormt på chaufförerna inom DHL.
De mesta vi får till mitt ordinarie jobb med DHL är aldrig skadat. Då är Schenker mycket sämre. DSV urusla. Posten helt ok.
Fick ett mail från en kund som klagade på Emballaget så då valde jag att byta till en kraftigare kartong.
Min erfarenhet av DHL är överlag mer positiv gentemot Posten och Schenket härikring. (Västmanland.)
11 november, 2014 kl. 07:59 #176809EkraftDeltagareSå där behandlas paketen till och från av alla transportföretag, även i Sverige. Det är bara att lära sig emballera ordentligt.
11 november, 2014 kl. 08:03 #176810Runns.seDeltagare@Ekraft 79985 wrote:
Så där behandlas paketen till och från av alla transportföretag, även i Sverige. Det är bara att lära sig emballera ordentligt.
Det här var ju Sverige, säkert hos Ica.
Jag är lite imponerad över hur lite som egentligen är sönder inuti paketen, oftast ser de ju ut som om lastbilen kört över det
Dock har vi problem med att tullen tejpar igen paketen så dåligt efter kontroll och att de ibland öppnar askarna till varorna ovarsamt så man inte kan sälja dem.
11 november, 2014 kl. 08:07 #176812prylsjukDeltagareDet är nog ytterst få som hanterar paketen på detta sätt, men att det ens förekommer är oroväckande. För tydligen kan man inte veta var och vilka av de som jobbar som hanterar paketen vårdslöst. Jag är dock säker på att DHL inte ett ett undantagsfall vad det gäller de videor som kommit ut, tror inte att någon fraktfirma är bättre än den andra på detta. I alla fall inte de större fraktgiganterna. Nu hade bara DHL oturen att se sina anställda hantera det på det här tråkiga sättet. Kommer väl heller inte som någon direkt chock för någon?! Man har väl alltid vetat att det finns en del som gör såhär….
Själv har jag inte upplevt detta med varken Posten eller DHL som jag använt mig av, men numer är man väl glad att slippa ”oroa” sig då man inte använder något längre.
11 november, 2014 kl. 10:14 #176816C.LarssonDeltagareEftersom jag jobbar inom ica också vet jag att det förekommer lite då och då. Både bland personal, dhl och posten. De brukar få en avhyvling så fort jag ser det så brukar det vara lugnt ett tag. Detta brukar dock vara när vi får någon annan än våra vanliga chaufförer. Till det måste jag säga att de ordinarie ör riktigt duktiga. Vi får se hur det går nu i jul när paketen når sin peak
11 november, 2014 kl. 17:04 #176830xcisoDeltagareJag tycker faktiskt det är tråkigt när dem går ut att DHL kastar paketen.
Nu är det inte företaget i sig utan en anställd som uppenbarligen inte bryr sig ett dugg om sitt jobb och som enligt mig borde få sparken, eller en rejäl uppsträckning.Givetvis kan inte DHL, Posten, Schenker etc ha koll om detta sker eller inte.
Det företagen kan göra är givetvis att se till att chafförerna trivs med sitt arbete, och förebygga sånt här.
Vi skickar nästan enbart med DHL, och det fungerar mycket bra.11 november, 2014 kl. 17:48 #176832Mathias AnderssonDeltagare@xciso 80007 wrote:
Jag tycker faktiskt det är tråkigt när dem går ut att DHL kastar paketen.
Nu är det inte företaget i sig utan en anställd som uppenbarligen inte bryr sig ett dugg om sitt jobb och som enligt mig borde få sparken, eller en rejäl uppsträckning.Givetvis kan inte DHL, Posten, Schenker etc ha koll om detta sker eller inte.
Det företagen kan göra är givetvis att se till att chafförerna trivs med sitt arbete, och förebygga sånt här.
Vi skickar nästan enbart med DHL, och det fungerar mycket bra.Vadå tråkigt klart att det ska uppmärksammas när paket hanteras på detta set sen är det skit samma om det är DHL eller Posten. Och i detta fallet så är det DHL som är ansvariga även om det är enskilda åkare/anställda det handlar om. Vi skickar med DHL och dom är ansvariga för våra paket även om dom anlitar andra åkare för att leverera dom. Riktigt illa är det att det finns folk som inte kan respektera andras saker.
12 november, 2014 kl. 09:26 #176850bslaskDeltagareSjälvklart ska det uppmärksammas och trumpetas ut! Det är det bästa sättet att få DHL och övriga att agera. Sen finns det ju röt-ägg hos samtliga större transportbolag som direkt borde få sparken när sådant här uppdagas.
Största skadan som jag anser DHL drar på sig i det här fallet är dock den totala tystnaden?? Inget direkt svar i artikeln, jag hittar 2 dagar efter händelsen inga uttalanden eller kommentarer från DHL om händelsen alls? DET raserar förtroende för just DHL som inte ens försöker hävda att dom tagit tag i problemet!
12 november, 2014 kl. 20:14 #176864@ndersDeltagareMan kan ju hoppas att dessa personer inte jobbar kvar längre…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.