Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Dhl hämta inte upp…
- Detta ämne har 16 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 7 månader sedan av Stefan72.
-
FörfattareInlägg
-
25 april, 2018 kl. 06:12 #185173nmnDeltagare
@Arne_1921 91956 wrote:
Har ja tyvärr inte än iaf utan det är några i veckan. Hur tar ja reda på numret till lokala DHL? Ger dom ut det på supporten?
Det brukar stå vad åkeriet heter på bilen som hämtar.
Vi fick en almanacka från Falkenklev som kör här med bilder och namn på alla chaufförer ”ambassadörer” som de kallar dem, så det är lätt att hålla koll på vem det var som hämtat om något blivit fel. Längst ner finns även telenr till deras trafikledning.
En sak som var bra med Posten var att de hade en speciell mobiltelefon som alltid följde med bilen oavsett vem som körde den veckan. Var de försenade eller om man inte hade något gods en dag så var det bara att ringa det numret.
27 april, 2018 kl. 07:42 #185184Arne_1921DeltagareOk så ja får helt enkelt spana på bilen och ”sno” nummret? Frågat Dhl supporten och dom ger mig inget nummer…Är dom verkligen ok med att man ringer direkt ?
27 april, 2018 kl. 10:06 #185186Stefan72DeltagareVänta och se hur det fungerar istället. Fortsätter problemen så skapar du ett ärende istället som jag tror man gör på hemsidan eller om det är direkt i multishipping direkt. Då blir det nåt som rätt personal tittar på och jag blev iallafall uppringd av det aktuella åkeriet och genom dem fick jag telefonnumren till de som körde ifall problemen fortsatte.
Supporten är inte direkt rätt avdelning för sånt, de sköter sånt de kan lösa direkt typ men så fort det blir nåt mer djupgående så är dom inte rätt personer alls.9 maj, 2018 kl. 15:51 #185257Arne_1921Deltagaredå va det dags igen några paket senare… ingen dhl idag. Ringde och satt 20min i kö och väl framme så fick man ju inget besked alls om varför.
Bara att hoppas att dom kommer på fredag. Detta är ju inte hållbart… vet ju själv hur viktigt det är att man får varor man beställer fortast möjligt! Ska man 17:00 varje dag ha koll och åka till terminalen själv tro?
10 maj, 2018 kl. 06:26 #185258Stefan72DeltagareSom sagt, öppna ett ärende/klagomål. Strunta i supporten, de vet ju ingenting. Blir det ett konkret ärende så är det rätt person som tittar på det och undersöker varför det är som det är.
11 maj, 2018 kl. 09:59 #185260Arne_1921Deltagarejust d.. och hur lämnar man ett sådan ärende? inget supporten har erbjutid sig att ta emot precis
12 maj, 2018 kl. 16:31 #185269Stefan72Deltagarehttp://www.dhl.se
I menyn till höger/mitt i har du ”kontakta oss”, klicka där. Nere till höger sen har du sen ”förlust, skada eller dröjsmål ?” och en länk till anmäl reklamation här. Klicka där. Sen får du klicka på ”kontakta kundservice”, sen är du inne i formuläret.
Värt att tänka på sen är att du ska reklamera varje enskild händelse, varje paket som missas. Ju fler reklamationer desto ”bättre” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.