Startsida Forum E-handelsforumet Logistik DHL eller Schenker?

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #115564
    Nicklas
    Deltagare

    Vi har kört dhl på större prylar, det vi har haft störst problem med är att Dhl servicepoint lämnar ut paket utan att ändra status på dem att de är utlämnade.
    Annars funkar det bra tycker jag.

    #115566
    sailorcap
    Deltagare

    @Nicklas 11463 wrote:

    Vi har kört dhl på större prylar, det vi har haft störst problem med är att Dhl servicepoint lämnar ut paket utan att ändra status på dem att de är utlämnade.
    Annars funkar det bra tycker jag.

    Även vi har noterat det problemet att ombuden inte scanner paketen med rätt ”kod” vilket gör att man ibland tror att kunden inte hämtat ut paketen. Vi har nu börjat använda oss av DHL multishippings nya funktion med automatiska mejlutskick när en ny sändning skapas. På så vis minskar det risken att kunden skulle missa både en SMS-avi samt ej uppmärksammat att sändningen skickats (vilket dem får bekräftat i mejlet)

    #115567
    Croona
    Deltagare

    @sailorcap 11461 wrote:

    Det låter konstigt.
    På alla våra fakturaspecifikationer så står det en stjärna på de paket som korrigerats automatiskt. Det har inte vart många paket som inte haft den där stjärnan för korregering…och då pratar jag enbart om service point och DHL paket. Allt annat hanteras manuellt.

    Vi kör Schenker!

    #115727
    fridsalls
    Deltagare

    Posten är i särklass bäst dock dyrast, men de har skött sig väldigt bra.

    DHL började vi med i sommras och haft konstant strul med dem sen dag 1 då de ofta fakturerar fel.

    Schenker har vi ej testat.

    #115728
    Croona
    Deltagare

    @fridsalls 11661 wrote:

    Posten är i särklass bäst dock dyrast, men de har skött sig väldigt bra.

    DHL började vi med i sommras och haft konstant strul med dem sen dag 1 då de ofta fakturerar fel.

    Schenker har vi ej testat.

    De får hellre fakturera fel och rätta till än fakturera dubbelt upp som postens priser.

    #115729
    fridsalls
    Deltagare

    Jo men tid är också pengar!

    Vi har fått fel på ca 70% av våra fakturor från DHL och tillslut fick vi nytt kundnr då de ej fann någon lösning på alla feldebiteringar (haft dem sedan i juli).

    Vill helst glömma hur många timmar vi lagt ner på att ringa faktureringen och hittills har vi inte fått någon kompensation alls.

    Hos posten har det vart fel 1 gång på 5år.

    #115730
    Parvelito
    Deltagare

    @fridsalls 11663 wrote:

    Jo men tid är också pengar!

    Vi har fått fel på ca 70% av våra fakturor från DHL och tillslut fick vi nytt kundnr då de ej fann någon lösning på alla feldebiteringar (haft dem sedan i juli).

    Vill helst glömma hur många timmar vi lagt ner på att ringa faktureringen och hittills har vi inte fått någon kompensation alls.

    Hos posten har det vart fel 1 gång på 5år.

    Jag hade också fel med faktureringen några gånger i början, men efter två returnerade fakturor till huvudkontoret med bestridande av hela fakturan så var det någon där som såg till att rätt avtal lades in på mitt kundnummer.

    Jag håller med dig om att tid är pengar, och att man inte kan hålla på och tjafsa en timme eller två varenda vecka med felaktiga fakturor. Det blir ganska så tröttsamt redan efter några gånger.

    #175511
    ppc
    Deltagare

    @Lilla Ivy 10685 wrote:

    En nackdel med dhl – kanske också med andra fraktföretag – är att de bara ersätter 500:- / bortappat kilo.

    Alla seriösa fraktbolag som följer NSAB2000 ersätter dig med 500kr/kg. Vill du ha högre ersättning får du teckna försäkring.

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.