Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL eller Schenker?
- Detta ämne har 37 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av ppc.
-
FörfattareInlägg
-
23 oktober, 2010 kl. 19:21 #115564NicklasDeltagare
Vi har kört dhl på större prylar, det vi har haft störst problem med är att Dhl servicepoint lämnar ut paket utan att ändra status på dem att de är utlämnade.
Annars funkar det bra tycker jag.23 oktober, 2010 kl. 20:22 #115566sailorcapDeltagare@Nicklas 11463 wrote:
Vi har kört dhl på större prylar, det vi har haft störst problem med är att Dhl servicepoint lämnar ut paket utan att ändra status på dem att de är utlämnade.
Annars funkar det bra tycker jag.Även vi har noterat det problemet att ombuden inte scanner paketen med rätt ”kod” vilket gör att man ibland tror att kunden inte hämtat ut paketen. Vi har nu börjat använda oss av DHL multishippings nya funktion med automatiska mejlutskick när en ny sändning skapas. På så vis minskar det risken att kunden skulle missa både en SMS-avi samt ej uppmärksammat att sändningen skickats (vilket dem får bekräftat i mejlet)
23 oktober, 2010 kl. 21:45 #115567CroonaDeltagare@sailorcap 11461 wrote:
Det låter konstigt.
På alla våra fakturaspecifikationer så står det en stjärna på de paket som korrigerats automatiskt. Det har inte vart många paket som inte haft den där stjärnan för korregering…och då pratar jag enbart om service point och DHL paket. Allt annat hanteras manuellt.Vi kör Schenker!
29 oktober, 2010 kl. 21:50 #115727fridsallsDeltagarePosten är i särklass bäst dock dyrast, men de har skött sig väldigt bra.
DHL började vi med i sommras och haft konstant strul med dem sen dag 1 då de ofta fakturerar fel.
Schenker har vi ej testat.
29 oktober, 2010 kl. 22:08 #115728CroonaDeltagare@fridsalls 11661 wrote:
Posten är i särklass bäst dock dyrast, men de har skött sig väldigt bra.
DHL började vi med i sommras och haft konstant strul med dem sen dag 1 då de ofta fakturerar fel.
Schenker har vi ej testat.
De får hellre fakturera fel och rätta till än fakturera dubbelt upp som postens priser.
29 oktober, 2010 kl. 22:23 #115729fridsallsDeltagareJo men tid är också pengar!
Vi har fått fel på ca 70% av våra fakturor från DHL och tillslut fick vi nytt kundnr då de ej fann någon lösning på alla feldebiteringar (haft dem sedan i juli).
Vill helst glömma hur många timmar vi lagt ner på att ringa faktureringen och hittills har vi inte fått någon kompensation alls.
Hos posten har det vart fel 1 gång på 5år.
30 oktober, 2010 kl. 05:58 #115730ParvelitoDeltagare@fridsalls 11663 wrote:
Jo men tid är också pengar!
Vi har fått fel på ca 70% av våra fakturor från DHL och tillslut fick vi nytt kundnr då de ej fann någon lösning på alla feldebiteringar (haft dem sedan i juli).
Vill helst glömma hur många timmar vi lagt ner på att ringa faktureringen och hittills har vi inte fått någon kompensation alls.
Hos posten har det vart fel 1 gång på 5år.
Jag hade också fel med faktureringen några gånger i början, men efter två returnerade fakturor till huvudkontoret med bestridande av hela fakturan så var det någon där som såg till att rätt avtal lades in på mitt kundnummer.
Jag håller med dig om att tid är pengar, och att man inte kan hålla på och tjafsa en timme eller två varenda vecka med felaktiga fakturor. Det blir ganska så tröttsamt redan efter några gånger.
18 juli, 2014 kl. 09:31 #175511ppcDeltagare@Lilla Ivy 10685 wrote:
En nackdel med dhl – kanske också med andra fraktföretag – är att de bara ersätter 500:- / bortappat kilo.
Alla seriösa fraktbolag som följer NSAB2000 ersätter dig med 500kr/kg. Vill du ha högre ersättning får du teckna försäkring.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.