Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL ångrat sig..
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Crilles.
-
FörfattareInlägg
-
29 februari, 2012 kl. 19:36 #97511MissRetroDeltagare
Hej.
Har en kund som vi har skickat med DHL till (eller skrivt ut fraktsedelen och bokat hämtning). När kunden fick förhandsaviseringen frågade hon om hon kunde få det till en affär närmre sig. Kollade DHL servicepoints, och detta var det närmsta. Nu är frågan, blir jag debiterad för en utskriven fraktsedel och bokad frakt om jag skickar det med Posten istället?
Jag har Lessmores avtal och bokat via deras system.. Om det nu skulle spela någon roll.
29 februari, 2012 kl. 19:56 #137890GregerADeltagareNormalt sker inte debiteringen förrän paketet scannats på terminalen, så det är nog ingen fara.
Annars brukar man kunna makulera en fraktsedel i Unifaun. Vet inte riktigt hur det ser ut när man kör genom Lessmore.
1 mars, 2012 kl. 14:27 #138011boletsDeltagareJag tror heller inte att du blir debiterad för den.
Ps. om nån vill ha en inbjudan till lessmore så du får halva första årsavgiften så maila mig så skickar jag en. martin@skyltab.se
1 mars, 2012 kl. 17:05 #138017CrillesDeltagareVi kör med DHL via Plusskontot och har haft samma fråga, dock så bokar vi via multishipping, men jag ställde frågan direkt till DHL.
Svaret vart att så länge som paketet inte skannas in av föraren så kommer det inte med på fakturan, så bokar man en för mycket i systemet så skicka den bara till historik och glöm den.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.