Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Delar av Klarna nere igen
- Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av flennstrom.
-
FörfattareInlägg
-
23 oktober, 2013 kl. 08:52 #100840argitDeltagare
När ska problemen ta slut? Det är inte alltid de uppdaterar driftstatusen så alla vet inte hur ofta de har problem. Hur mycket märker ni av detta?
23 oktober, 2013 kl. 08:58 #169253BorjeDeltagareJag har också problem med Klarna just nu.
23 oktober, 2013 kl. 09:18 #169254Runns.seDeltagareProblem här med, går inte att skicka ut fakturor. Men ordrar kommer in…
23 oktober, 2013 kl. 09:21 #169255argitDeltagareNu verkar de fungera att aktivera fakturor igen, nere cirka 1 timme.
23 oktober, 2013 kl. 09:33 #169256JoelDeltagareÄnda sedan de första problemen började dyka upp för c:a en vecka sedan har det varit problem till och från. Ibland bara under några minuter och ibland upp till en timme.
Jag tror tyvärr inte att problemet är löst permanent ännu och därför lär vi få se fler driftstörningar framöver.
23 oktober, 2013 kl. 11:49 #169261argitDeltagare”Vi har idag under kortare tidsperioder haft begränsade störningar på vissa av våra tjänster, främst add_invoice. Vi har vidtagit åtgärder som har stabililserat systemet avsevärt.
Handlare som använder Klarna Checkout och våra reserve_amounttjänster har inte påverkats av störningarna.
När det sker störningar lägger vi allt fokus på att säkerställa att alla köp ska kunna genomföras. Det betyder att stödfunktioner, som Klarna Online, istället kan drabbas av störningar. ”
Så de kommer fortsätta
23 oktober, 2013 kl. 12:40 #169266flennstromDeltagareVi har nu nått ett stabilare läge där vi inte ser några tecken på liknande problem som vi upplevt den senaste tiden. Vi kommer att återkomma med en utförligare rapport när vi sammanställt åtgärder och effekter.
Störningarna har varit isolerade till vissa anrop, främst add_invoice. Det är naturligtvis en klen tröst för just er som drabbats av störningarna.
Det som är positivt är att de delar av systemet som vi förändrat för att ha en maximal tillgänglighet (tex KCO) inte varit drabbade av störningar.
24 oktober, 2013 kl. 07:14 #169272danielanderssonDeltagare@flennstrom 70881 wrote:
Det som är positivt är att de delar av systemet som vi förändrat för att ha en maximal tillgänglighet (tex KCO) inte varit drabbade av störningar.
Är planen att alla måste migrera över (till KCO) förr eller senare?
24 oktober, 2013 kl. 07:48 #169273flennstromDeltagareNej.
Vi har gjort stora systemförbättringar även för det vi kallar Avancerad integration (anrop reserve_amount) som vi rekommenderar till alla kunder som kör Klarna Faktura. Den integrationsformen är också en förutsättning för att köra Klarna Checkout med samma backendintegration.
Vi ser inte att vi kommer att sluta erbjuda Klarna Faktura inom överskådlig tid. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.